Ruitersbewijs halen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romee1998

Ruitersbewijs halen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 15:37

Hallo iedereen!

Ik wil graag weten wat jullie een leuke stal vinden om mijn ruitersbewijs te gaan halen? Het moet niet heel duur zijn, en natuurlijk wel een gezellige boel worden! :P

weet jij misschien meer of heb je hem zelf gehaald reageer a.u.b :D

Alvast bedankt. :o

xx Romee /3

xMazzel

Re: Ruitersbewijs halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:02

Het reelaer, kosten weet ik zo snel even niet. [ www.reelaer.nl ]
Op 't reelaer is er een hele fijne sfeer en ze helpen je écht super :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:04

Waarom wil je je ruiterbewijs halen?
Ik heb 'm ook ooit gehaald, 1 keer verlengd & daarna laten verlopen (aangezien ik 'm nog nooit ergens voor nodig gehad heb)...

romee1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:44

Doubtless schreef:
Waarom wil je je ruiterbewijs halen?
Ik heb 'm ook ooit gehaald, 1 keer verlengd & daarna laten verlopen (aangezien ik 'm nog nooit ergens voor nodig gehad heb)...

aangezien ik vaak naar buiten wil met mijn verzorgpaardje :D.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:44

Ik rijd ook veel buiten maar heb geen ruiterrijbewijs :Y)

romee1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:46

xClairex schreef:
Het reelaer, kosten weet ik zo snel even niet. [ http://www.reelaer.nl ]
Op 't reelaer is er een hele fijne sfeer en ze helpen je écht super :)

Zal wel even kijken :) had al van een paar mensen gehoord dat het leuk was. dankje

romee1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:46

lifaya schreef:

totdat je aangehouden word.. haha :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:47

Wie zou je dan gaan aanhouden? De ruiterbewijs-politie?

Citaat:
Een ruiterbewijs is verplicht voor recreatief paardrijden in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en het Landgoed Nienoord in de gemeente Leek. In de rest van Nederland is het ruiterbewijs niet verplicht, maar wordt het wel aanbevolen voor paardrijden op de openbare weg.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 16-04-12 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:47

hey romee

ik ga ook naar reelaer omdat ik dan van de zomer optrektocht mag omdat ik eigenlijk nog te jong ben.
Ik hoorde ook veel goede verhalen en daarom ging ik daar kijken.
ik heb een paar keer met de eigenaresse gemailt en zij kwam ook super over!

merel

PS ja de politie kan volgens mij om je ruiterbewijs vragen ja

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:55

romee1998 schreef:
lifaya schreef:

totdat je aangehouden word.. haha :+

Alleen maar nodig in bepaalde gebieden, en als je met 1 iemand met ruiterrijbewijs rijd, is dat al voldoende: )

romee1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:58

Anoeska schreef:
Wie zou je dan gaan aanhouden? De ruiterbewijs-politie?

Citaat:
Een ruiterbewijs is verplicht voor recreatief paardrijden in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en het Landgoed Nienoord in de gemeente Leek. In de rest van Nederland is het ruiterbewijs niet verplicht, maar wordt het wel aanbevolen voor paardrijden op de openbare weg.

ik rijd dus in de waterleiding bossen, en je kan aangehouden worden door de politie.. Ik zal er dan maar nog eens over nadenken..

romee1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:59

horzlover schreef:
hey romee

ik ga ook naar reelaer omdat ik dan van de zomer optrektocht mag omdat ik eigenlijk nog te jong ben.
Ik hoorde ook veel goede verhalen en daarom ging ik daar kijken.
ik heb een paar keer met de eigenaresse gemailt en zij kwam ook super over!

merel

PS ja de politie kan volgens mij om je ruiterbewijs vragen ja

:j ik wil ook wel maar het is toch wel rond de 350 euro.. en ik ga ook al op ponykamp dus ik weet niet of het doorgaat! ik ga der nog eens heeeel goed over nadenken. :)

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:01

Stal 't Reelaer is mijn absolute aanrader! Goede begeleiding en goede voorbereiding!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:21

lifaya schreef:
*knip* en als je met 1 iemand met ruiterrijbewijs rijd, is dat al voldoende: )

En dat is dus niet helemaal waar. Die betreffende persoon moet dan ruiterbewijs en begeleidingsbewijs van de SRR hebben, en verder moeten (i.i.g. in Arnhem) alle combinaties die begeleid worden, stalplaten aan hun tuig hebben.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:26

Romee, hou je er rekening mee dat als je in de AWD rijdt je ook een ruiterkaart moet hebben (dagkaart of jaarkaart, al zullen de jaarkaarten ondertussen wel op zijn) en dat je alleen onder begeleiding van een volwassene mee mag? (Die ook ruiterbewijs + ruiterkaartr heeft). :)
Just so you know! Weet niet of je 't wist. (Heb er ook veel gereden, nog steeds af en toe).

*edit: Reelaer hoor je goede verhalen over. Ik heb 'm bij Duinmanege van Poelenburgh in Schoorl gehaald, was ook 1 weekend, ietsje goedkoper dan 't Reelaer toen, maar was gezellig, leuke paarden en leuke manege verder!
En je wordt niet aangehouden door de politie maar gewoon door de boswachter. Maargoed, boswachter of politie, boete is niet fijn!

romee1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 17:29

jaja het is duur en best een gedoe.. Ik moet het zelf betalen dus .. ik moet er nog echt even goed over na denken! maarr, bedankt voor de reacties :D

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:29

romee1998 schreef:
:j ik wil ook wel maar het is toch wel rond de 350 euro.. en ik ga ook al op ponykamp dus ik weet niet of het doorgaat! ik ga der nog eens heeeel goed over nadenken. :)

Het is 325 euro, maar als je en je ruiterbewijs én je ponykamp (of JT) in één jaar doet krijg je 50 euro korting. Ik heb daar ook mijn ruiterbewijs gehaald en vond het super! Leuke mensen en je wordt heeel goed voorbereid op zowel theorie als praktijk! Niet moeilijk (ze hebben ook hele hoge slagingspergentages) en super gezellig!

romee1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 17:31

Ilsiie schreef:
Romee, hou je er rekening mee dat als je in de AWD rijdt je ook een ruiterkaart moet hebben (dagkaart of jaarkaart, al zullen de jaarkaarten ondertussen wel op zijn) en dat je alleen onder begeleiding van een volwassene mee mag? (Die ook ruiterbewijs + ruiterkaartr heeft). :)
Just so you know! Weet niet of je 't wist. (Heb er ook veel gereden, nog steeds af en toe).

*edit: Reelaer hoor je goede verhalen over. Ik heb 'm bij Duinmanege van Poelenburgh in Schoorl gehaald, was ook 1 weekend, ietsje goedkoper dan 't Reelaer toen, maar was gezellig, leuke paarden en leuke manege verder!
En je wordt niet aangehouden door de politie maar gewoon door de boswachter. Maargoed, boswachter of politie, boete is niet fijn!

echt moet je ook nog een kaart?! pff en geld.. Ik ga hem denk ik pas halen als ik iemand heb die ouder is dan 18 en misschien pas als ik zelf 16 jaar of ouder ben!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:42

romee1998 schreef:
echt moet je ook nog een kaart?! pff en geld.. Ik ga hem denk ik pas halen als ik iemand heb die ouder is dan 18 en misschien pas als ik zelf 16 jaar of ouder ben!

Ja echt.. Helaas!
Dagkaart is 5 euro (moet je bij bezoekerscentrum De Oranjekom halen, en dan mag je alleen dus mee onder begeleiding van een volwassene) en een jaarkaart is 40 euro, maar denk dat die ondertussen wel op zullen zijn. En ook dan mag je nu alleen nog mee onder begeleiding van een volwassenen (geloof dat je tot 16 jaar niet zelf mag, als je 16 bent dat je wel zelf mag... Maar dat weet ik neit zeker!).

Weet niet hoe vaak je er dan zou willen rijden, maar hou 't in je achterhoofd en kijk of het opweegt tegen de kosten en moeite voor nu :)

romee1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 17:45

Ilsiie schreef:
romee1998 schreef:

Ja echt.. Helaas!
Dagkaart is 5 euro (moet je bij bezoekerscentrum De Oranjekom halen, en dan mag je alleen dus mee onder begeleiding van een volwassene) en een jaarkaart is 40 euro, maar denk dat die ondertussen wel op zullen zijn. En ook dan mag je nu alleen nog mee onder begeleiding van een volwassenen (geloof dat je tot 16 jaar niet zelf mag, als je 16 bent dat je wel zelf mag... Maar dat weet ik neit zeker!).

Weet niet hoe vaak je er dan zou willen rijden, maar hou 't in je achterhoofd en kijk of het opweegt tegen de kosten en moeite voor nu :)

jaa je hebt helemaal gelijk :D Ik wacht er nog wel even mee, en anders kan ik altijd nog mee in een groep ook gezellig :)

Etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:47

volgens mij heeft het ook met je verzekering te maken
het was (dacht ik) zo dat als je je ruiterbewijs hebt dan ben je verzekerd als je buitenrijdt en als je die niet hebt dan mag je alles zelf betalen als er iets gebeurt.

en ook voor het mennen, als je je ruiterbewijs hebt en geen koetsiersbewijs ben je evengoed verzekerd
ik weet dit niet helemaal zeker, maar volgens mij zat het ongeveer zo

romee1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 17:49

eva_nappie schreef:
het was (dacht ik) zo dat als je je ruiterbewijs hebt dan ben je verzekerd als je buitenrijdt en als je die niet hebt dan mag je alles zelf betalen als er iets gebeurt.

en ook voor het mennen, als je je ruiterbewijs hebt en geen koetsiersbewijs ben je evengoed verzekerd

dat zou inderdaad best zo kunnen zijn met die verzekering! hihi dankjee voor de info

Etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:56

romee1998 schreef:
eva_nappie schreef:

dat zou inderdaad best zo kunnen zijn met die verzekering! hihi dankjee voor de info

graag gedaan, wil zelf ook nog steeds mn ruiterbewijs halen, was net ook al aan het zoeken

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:08

Alvaron schreef:
lifaya schreef:
*knip* en als je met 1 iemand met ruiterrijbewijs rijd, is dat al voldoende: )

En dat is dus niet helemaal waar. Die betreffende persoon moet dan ruiterbewijs en begeleidingsbewijs van de SRR hebben, en verder moeten (i.i.g. in Arnhem) alle combinaties die begeleid worden, stalplaten aan hun tuig hebben.

Over dat begeleidings bewijs kan ik dan weer niks vinden (ook nog niet uitgebreid gezocht hoor ;) ). Kan je daar meer over vertellen? Ik wilde mijn ruiterbewijs halen om verzekerd te zijn als ik mensen op mijn paarden meeneem naar buiten.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:13

Ik heb ook nog nooit gehoord van het begeleidingsbewijs. Ook ik heb mijn ruiterbewijs om laten zetten om verzekerd te zijn, verder heb je m haast nergens voor nodig...