Ik heb sinds ongeveer zes maanden terug een eigen paardje en vanochtend zijn we pas (door allerlei omstandigheden) voor de eerste keer naar het bos gegaan. We waren met drie, iedereen te paard. Het ging allemaal heel goed, rustig aan de lange teugel tot we een galopje gingen doen langst het pad op weg naar het bos. Meneer liep vanachter en begon zich erg sterk te maken en probeerde de andere paarden voorbij te steken. Ik had moeite met hem terug te krijgen, maar toen de andere paarden stopte, kreeg ik hem makkelijk terug en heb ik hem beloont. Oké, rustig naar het bos gestapt. Alles ging goed tot we gingen draven. Hij wou alleen maar snel gaan, stak de andere paarden voorbij en wat ik ook deed, hij luitserde niet. Uiteindelijk heb ik hem tegen een poort laten stoppen en we besloten alleen nog maar te stappen. Hij bleef erg sterk en probeer altijd te gaan draven. Omdat hij niet weg kon (paarden voor) viel hij elke keer terug in stap, maar hij bleef enorm druk doen en zijn hoofd in de lucht gooien. Op de weg terug kwam er een auto langst en meneer besloot te gaan steigeren. Niet hoog, maar ik schrok enorm omdat ik nog nooit op een steigerend paard heb gezeten. Hij gaf niet eens aan dat hij bang was. Als we halverwege naar huis waren, kalmeerde hij en kon ik hem met een lange tuegel laten stappen.
Ik ben echt enorm geschrokken want in de piste is hij zo braaf en reageert hij heel goed, ook op mijn stem. Ik wil zo graag rustig en veilig met hem naar het bos gaan, maar ik weet niet hoe ik dit het beste doe. Ik ga zoiezo mijn instructrice om raad vragen, maar misschien dat ik hier ook wat tips kan verzamelen. Ik rij hem met een dubbel gebroken watertrens. Ik heb hem eerst met een enkel gebroken gereden, en op een kort uitstap ritje door het veld reageerde hij er ook niet super op.