Regenjas aanrader.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Regenjas aanrader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 21:34

Hallo allemaal,

Gekeken naar mijn uitrusting voor de tochten die wij maken ontbreekt daar voor mijn gevoel nog 1 ding bij en dat is een goede regenjas voor tijdens het rijden.

Wie heeft er tips en ervaringen voor/met bepaalde jassen?
Wat zijn de aanraders en welke kan ik het beste laten hangen?

Alvast bedankt.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:36

Het is wel duur..maar ik zweer bij jassen met gore-tex er in en dan met een goede fleece er onder.
Vandaag nog een 2 uurs rit gemaakt door de regen..geen enkel drupje water op mij. En onder mijn mouw kun je het open ritsen..dan is er ook ventilatie.

Silence

Re: Regenjas aanrader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 21:38

Dat klinkt wel goed. :j
Een goede jas zal wel aardig aantikken inderdaad, maar steeds een goedkope nemen die je dan toch weer moet vervangen omdat je alsnog nat wordt is natuurlijk net zo duur ;)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 00:32

Ik heb 'n Australische waxcoat. Ook 'n hoed trouwens... en daar komt absoluut geen water doorheen. Nu, in Portugal wordt ie niet meer zo veel gebruikt, het regent hier veel minder vaak als in NL. Maar in NL woonde ik zowat in die jas. Echt een aanrader!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:22

Je hebt ook van die regenjassen speciaal voor paardrijden, extra lang.
Die kun je aan de achterkant openritsen, zodat je zadel ook niet zo nat wordt.

Als ik een foto vind zal ik 'm hier even plaatsen ;)

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:23

Ik heb een gewone regenjas aan en riding legs (zo'n regenbroek die je op kunt rollen)
Heb er hele tochten mee gereden en het werkt prima :D

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:33

Heb 5 jaar een ongevoerde regenjas van de ANWB/Human Nature gebruikt. Die was toen helemaal op, maar zn geld zeker waard geweest!
Nomad vond ik tegenvallen, heeft ook naden op de schouders en gaat daar lekken na een dag in de regen.
Nu een jaar die van Perry Sport/Wildebeast. Blijft zeker droog, ook in de zakken, maar die ritsen...die gaan los iedere keer, wordt er gek van! Zou geen tweede daarvan kopen alhoewel de stof super blijft en lekker zit. Draag m nu op, maar van t najaar weer een ANWB jas halen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 09:46

Bedankt voor de tips.
Zo'n lange jas is helaas voor mij geen optie, die zijn veel te lang i.c.m. mijn lengte ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:57

Ik zou zelf voor een soft shell jas gaan. Ik heb er pas geleden 1 gekocht bij de ANWB, en die is echt mega fijn. Voordeel van soft shell is dat het waterdicht en winddicht is, het zijn lichte jasjes en zitten redelijk strak om je lichaam. Ze zijn lekker dun maar toch vrij warm, en bij de anwb zijn ze niet te duur. Je kunt ook bij een goede outdoorzaak kijken daar hebben ze meer keus waaronder de optie voor getapede naden. Er is ontzettend veel keus en prijsverschil.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:49

Een lange jas kan dan idd lastig zijn.

Een gewone regenjas met een fleecejas eronder (anders plakt de regenjas) is misschien wel een optie.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:51

DDlovesIona schreef:
Ik heb een gewone regenjas aan en riding legs (zo'n regenbroek die je op kunt rollen)
Heb er hele tochten mee gereden en het werkt prima :D

Heeft hier geen zin, de regendruppels glijden zo langs mn benen alsnog op mn rijbroek :') -O-

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:52

En een lange jas die je open kan ritsen van onder? Worden je benen ook niet nat tijdens het rijden.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:57

Wij gebruiken tegenwoordig van die lange gele regenjassen:
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/o ... licker.jpg
(niet mijn foto)
Vroeger hadden we waxjassen. Die zijn degelijk, maar minder handig. Als het er lang op regent worden ze nogal zwaar, en als je ze dan uitdoet en op je paard bind helemaal klef...

De gele jassen kosten een stuk minder, zijn veel lichter, je kan ze gewoon uitschudden en ze zijn nagenoeg droog,... Je moet er alleen wel mee over straat durven :+

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:22

Najoveh, waar heb je die gele regenjas vandaan? Daar durf ik best mee over straat :)

erica87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:21

Ik gebruik al jaren een lange regenjas van Aigle. Niet voor midden in de winter, maar voor de rest van het jaar heel geschikt. De jas is heel klein op te vouwen in een tasje, dus ook makkelijk mee te nemen als je neit zeker weet wat voor weer het wordt.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:29

Ik heb deze: http://www.paardendrogist.nl/product/210/1039/jack_murphy_malvern/330104/ Dit is een lang model maar is er ook in een kort model: http://www.paardendrogist.nl/product/210/1039/jack_murphy_cotswold/330143/
Deze jassen zijn erg goed waterdicht, neemt het water ook niet op maar het water glijd er van af. Ben zelf maar 1x een beetje nat geworden want het regende toen erg hard en ik zat op de kar en bleef er op mijn schoot een beetje water liggen en dat liep toen door de rits maar verder super regenjas!

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:33

We hebben ze vanbij country store en klein amerika in België. Volgens mij zijn ze dus zeker in westernshops.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:42

ik heb een dri za bone regen jas. Je blijft helemaal droog en je zadel ook. Wel duur maar goed zoeken op MP dan kan je tegen een koopje aanlopen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:45

Ik heb een regenpak (jas en broek) om mee te rijden,ook een lange jas maar die vind ik persoonlijk onhandig. >;)
En rainlegs heb ik ook,die zijn ook handig en combineer ik met een regenjas. +:)+
Als het héél erg hoost blijf ik binnen := hahaha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:35

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:39

Ik zou zo graag zo'n gele politie regenjas willen hebben die ook helemaal over de kont van het paard gaat.
Die zijn zo nergens te vinden.

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:34

Ik vind de Regenmantel Black Forest van Loesdau er geweldig uitzien
http://www.loesdau.de/Regenmantel-Rains ... ci=00-mode
die staat al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Momenteel heb ik een drizabone maar daar ben ik niet zo tevreden over: de drukknopen gaan telkens open (dus moeder heeft er knopen bij aan gezet) en als je op je paard zit ontstaat er bij mij een soort geul achteraan waar 't water eerst blijft instaan en dan over mijn benen omlaag loopt... Hij blijft bij mij dus niet zo lekker zitten, jammer voor zo'n dure jas.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 21:35

+:)+ Ik ga alles eens bekijken.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:41

Ik rij met een regenponcho een goede (niet zo´n wegwerpding). Daaronder een jasje waterdicht van regatta om mijn armen helemaal droog te houden. De poncho houdt dan mijn zadel en benen droog. Als ik dan ook nog rijlaarzen of minichaps aan blijf ik helemaal droog!
Voordeel tov alleen een regenjas....Bij een regenjas ga je altijd tijdens het lichtrijden op je jas zitten en wurg je jezelf met poncho niet!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:46

Ik rijd met een lange regenjas van Equi Theme. Hij lijkt op een waxjas, maar dan een goedkope variant. De flappen vallen over je benen zodat die lekker droog blijven.