Waddeneilanden weekend. Eigen+huurpony's waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Waddeneilanden weekend. Eigen+huurpony's waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:24

Hallo bokkers,

Na wat te hebben gebrainstormt zijn mijn vriendinnen en ik benieuwd of onze ''bedachte'' vakantie bestaat!
We zouden graag naar de waddeneilanden gaan (ameland of texel ed) en daar een combi van paardrijden en gewoon lekker weekend tussenuit hebben.
Ik heb zelf een pony en die zou ik graag meenemen ,maar mijn vriendinnen hebben geen eigen paard dus dat zou huren worden.
Geen ponykamp ed ,maar gewoon waar je paard voor een uurtje mee kan nemen de bossen in.

Een camping of een huisje lijkt ons erg leuk :j
Is dit mogelijk ? zo ja waar?

Groetjes!

Edit: Evt. met begleiding op buitenrit vinden we geen probleem :) Ik heb zelf een pony met looplust en die het strand niet kent ,dus met 2 mensen erbij die nog niet lang rijden /weinig is begleiding ook verstandig :)
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 03-04-12 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Waddeneilanden weekend. Eigen+huurpony's waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:26

Heb je het geld ervoor over? Want de overtocht kan erg duur zijn met auto en trailer.

Bij het jutterspad op ameland kun je wel je paard stallen en zit ook direct aan een ruiterroute, maar je vriendinnen kunnen dan zonder begeleiding met je mee op die paarden.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:27

Ik weet dat je op Ameland verschillende verhuurbedrijven hebt, maar of je daar paarden mee krijgt zonder begeleiding weet ik niet..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:28

Maar ameland betaal je voor een auto al 89 euro en de aanhangwagen is 21 euro per meter... (ja de dissel telt ook mee :P )
Dus dat komt er wel bij.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:31

Oké ,dat is wel prijzig aangezien degene die de auto rijd ,terug gaat.
Balen,aangezien het wel een droom is om met ponylief te gaan.. daar een paard huren vind ik zelf niks..

Ik kijk sowieso nog even :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:33

Kun je niet naar noord holland, Zeeland oid gaan als je strand wil? :) of juist naar de bossen in drenthe?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:36

Ik woon in drenthe :+ , en het strand is echt het doel inderdaad!
Wij dachten ook al aan gewoon de kust ,maar we zijn 15 en 16 jaar en ouders geeft het ook een veilige gevoel op zo'n eiland (net een groot dorp hihi) boodschappen doen is ook dan niet moeilijk aangezien dat paar honderd meter lopen is.

Vandaar!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:39

Tja, t is gewoon echt duur; vooral als diegene heen en weer moet rijden :=
Dus als het ervoor over hebt is het leuk, maar je moet op het eiland ook nog de stalling betalen.

Kun je niet naar een kleiner plaatsje in bv Zeeland? :)
(al weet ik ook niet of jullie daar al alleen mogen kamperen, t is wel erg jong := )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-04-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:39

Hmm ja dat is zo, ik kijk natuurlijk ook nog even :P

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:43

Ik ga zelf vaak naar ameland.
Je kan daar ook mooi rijden!
Zelf rij ik altijd bij Nella Dorien, hier kan je paarden huren maar ook zelf je paard stallen.
De boot op met auto en trailers is volgens mij best prijzig, maar het zeker een leuk eiland!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:45

Overigens kunnen jullie prima op een jongerenveld staan :) maar voor een huisje denk ik dat jullie echt te jong zijn nog.
En anders is het toch ook leuk om als groep gewoon een keer paarden te huren op een eiland? :) dat jullie als groep met begeleiding een dagtocht maken?
Eilanden zijn echt leuk! :) zou zonde zijn om dat nu niet te doen omdat je perse je eigen paard mee zou willen (of je moet echt onwijs veel geld neertellen)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:47

vuurneon schreef:
Overigens kunnen jullie prima op een jongerenveld staan :) maar voor een huisje denk ik dat jullie echt te jong zijn nog.
En anders is het toch ook leuk om als groep gewoon een keer paarden te huren op een eiland? :)
Eilanden zijn echt leuk!

Ja leek ons ook leuk! Alleen (ja kom ik weer de zeikerd) als ik daar gewoon heen ga wil ik gewoon zo graag mijn pony mee.
Daar is het idee mee begonnen en dat is echt een droom van me.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:48

Als je er honderden euro's voor over hebt, doen.
Maar je kan ook daarmee wachten tot je ouders het goed vinden dat je naar Noord Holland mag ;)

Ik ben 25+ en heb die droom nog steeds, maar heb het geld er echt niet voor over := omdat ik daar thuis voor de hele winter hooi voor kan kopen :')
Maar een paard huren daar vond ik ook echt onwijs tof haha, toch mijn strandrit gemaakt :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:28

De overtocht naar texel met trailer is al een stuk goedkoper dan ameland. Stallen is ook geen probleem twijfel alleen of je met je eigen paard in een groep mee mag rijden. De manege waar ik vakantiewerk doe heeft dan in elk geval liever niet.

Saar_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:22

Wat leuk dat je naar Texel toe wilt komen! Ik woon zelf ook op Texel en het is hier heerlijk om buiten te rijden. Ik werk op Ruitercentrum de Krim in De Cocksdorp, daar worden ook stallen verhuurd. De Krim is een vakantiepark met camping, huisjes, etc. Wij doen ook strand en bosritten en soms gaat er wel eens iemand mee met een eigen paard/pony. Kijk eens op fokpaarden.nl -> ruitercentrum. Als je nog vragen hebt over Texel, etc. dan hoor ik het wel ;p

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:15

Er zijn op ameland inderdaad meerdere stallen waar je je paard kunt stallen. 'T Jutterspad heeft een vernieuwde locatie, dus dat is wel mooi. Le cheval neemt ook paarden aan, krijgt een eigen stukje weide als je wil en stal. Verder ben ik niet bekend met Nella dorien zoals eerder is gezegd. Maar... de overtocht is echt heel prijzig... Ik heb daar ook eens naar gekeken aantal jaren terug, werkte bij t jutterspad en wilde mn haf meenemen. Kassa!

Maar een heel leuk idee! Alleen weet ik haast zeker dat bij Jutterspad niet zomaar paarden worden meegegeven zonder begeleiding en bij le cheval al helemaal niet. De blinkerd zit er ook nog, maar die raad ik zelf af. Jutterspad was 3 jaar terug wel erg flexibel (of ik als begeleider was flexibel :+ ) dus dat zou je eens kunnen vragen.

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:33

Volgens mij krijg je nergens zonder begeleiding een paard mee op buitenrit. Afgezien van de wandelpony's, maar die moet je vasthouden :) En ik vind de Blinkert geen afrader, ze hebben meestal leuke ritten en heel veel verschillende paarden! Het gaat wat vlotter dan bij Le Cheval. Bij Nella Dorien gaat het echt hard op het strand, daar mag je dan ook niet zonder ervaring mee naar het strand. Ik weet niet of je ergens met je eigen paard mee mag rijden in de groep, maar daar kun je natuurlijk gewoon even over bellen.

liannee001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:33

Heb net haarfijn uitgezocht hoeduur de overtocht zou zijn naar ameland en naar texel met trailer en auto en met 2 mensen.

205,60 voor ameland. aangezien een trailer meer is dan 2.60 gaat hij gewoon door voor een personen auto, dus 2 x 89,15 en dan nog de passagiers prijzen van 13,65 per passagier. echt heel duur.

82,50 voor texel met 2 mensen en trailer en de hele mikmak! aanzienlijk goedkoper!!!!

Dus als je gaat zou ik voor texel gaan. En in dat geval lees ik hier ook mee met plekjes. aangezien wij met 2 eigen paarden willen gaan.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:35

Ik zou inderdaad eerder voor Texel gaan ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:31

liannee001 schreef:
Heb net haarfijn uitgezocht hoeduur de overtocht zou zijn naar ameland en naar texel met trailer en auto en met 2 mensen.

205,60 voor ameland. aangezien een trailer meer is dan 2.60 gaat hij gewoon door voor een personen auto, dus 2 x 89,15 en dan nog de passagiers prijzen van 13,65 per passagier. echt heel duur.

82,50 voor texel met 2 mensen en trailer en de hele mikmak! aanzienlijk goedkoper!!!!

Dus als je gaat zou ik voor texel gaan. En in dat geval lees ik hier ook mee met plekjes. aangezien wij met 2 eigen paarden willen gaan.

Neem je in je oordeel over "goedkoop" ook mee hoeveel reistijd het is naar Ameland en texel? Oftewel: je reiskosten per minuut oversteek.........

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:28

Ik ga al sinds ik een klein meisje ben naar Texel en mijn ouders hebben een eigen sta caravan op camping de Krim(: Ruitercentrum is daar dan ook de plek waar ik dagelijks te vinden ben:).

Is daar erg leuk, gezellige mensen en kan er leuke ritten rijden ;)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:00

Het is inderdaad heel erg duur, zeker als jullie gewoon gezellig als vriendinnengroepje op vakantie gaan, neem aan dat jullie daar niet al te lang zullen zitten?
Maargoed mocht je het geld hebben en het er voor over hebben dan zou ik zeker even uitzoeken of het geen mogelijkheid is de trailer op het eiland te laten staan gedurende jullie vakantie. Weet niet of dat mag en kan, maar dat scheelt toch aardig wat als de persoon die rijd ook weer terug moet! Maar zoals gezegd weet ik verder niet of dat kan natuurlijk;)

En anders gewoon lekker daar een paard huren. Snap dat dat lang niet zo leuk is, maar het is wel een stuk goedkoper en het zal vast en zeker ook heel leuk zijn!