Hallo, wij zouden graag een weekend weg willen met ons gezin. onze 2 dochters zijn 7 en 9 jaar en gek van ponyrijden. ze zitten ondertussen 2 jaar op ponyrijden. ik ben op zoek naar bv een boerderij waar we een weekend kunnen overnachten en de kinderen volop kunnen rijden, verzorgen etc. (geen les). evt een gezamelijke buitenrit zou leuk zijn. Ponyparkcity bedoel ik dus niet, echt iets kleinschaligs zoek ik. Wie kent er zo iets of weet mogelijkheden? alvast bedankt!
Kidde
Geplaatst: 02-04-12 21:47
In Netterden zit een ponycamping waar de kinderen onbeperkt kunnen rijden. Ze moeten dan wel zonder zadel en met hoofdstel rijden. Maar ze kunnen dan ook echt onbeperkt rijden voor een kleine prijs. Het is alleen wel een camping en je kan er niet buitenrijden. Ik vond het zelf heel leuk vroeger! http://www.ponycamping.nl/
Bij het Ponyhof kan je ook overnachten in huisjes. Je kan daar ook vrijrijden, alleen daar moet je wel per keer betalen. Een gezamelijke buitenrit kan ook, naar het strand bijvoorbeeld.
Daar hebben ze enkele vakantiehuisjes, en heel veel pony's Je kunt gewoon een pony huren voor het hele weekend, en dan kan er gereden worden zoveel als jullie willen. In de bak mag het gewoon zelf en mag je (bijna alles) doen wat je wilt, In het bos gaat er instructie mee.
Baloe89
Geplaatst: 03-04-12 11:52
Je kan eens horen bij Narvik HomeParc Mooi Zutendaal, zij brengen je dan in contact met een manege in de buurt. Ook kan je ipv te rijden een avontuurlijke koetstocht maken, dus geen gewone huifkartocht maar echt de bossen in en niet enkel stap.
bij www.minicampingdebult.nl kun je leuk camperen en kunnen de kids volop rijden op fjorden en haflingers... naar buiten kan daar altijd met of zonder begleiding die paarden zijn echt voor iedereen geschikt...
Bij de mensen waar ik paardrij zijn ook allerlei mogelijkheden.. eventueel zou je hun kunnen vragen naar wat deze allemaal zijn. dit is hun camping website : http://www.camping-nieuwmoscou.nl/
Ze hebben verschillende pony's lopen ( haflingers / fjorden / belgen / shetlanders etc etc ) en eventueel kan je ook een tocht met de huifkar regelen ...
veel succes met het vinden van de juiste locatie !!