# De Delftse Ruiterpaden #

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:05

Dit topic is voor iedereen die in delft buitenrijd(en omstreken)

we hebben het over bijv. spannende verhalen die je hebt mee gemaakt op je buitenrit en dat we elkaar op de hoogte houden van opstakels op de ruiterpaden, maar natuurlijk kletsen we er ook gewoon op los hoe fantasties onze paardjes(verzorgpaardjes) zijn!! :+

Afbeelding

Huisregels Delftse hout

13 maart 2012 - Ook dit jaar zijn er huisregels opgesteld voor de Delftse Hout. De regels zijn er om er voor te zorgen dat iedereen in de aankomende zomerperiode kan genieten in dit recreatiegebied, zonder overlast.

- Muziek is toegestaan maar bezorg anderen geen overlast.
- Springen van de brug is verboden. Omdat het gevaarlijk is voor mensen in boten of waterfietsen maar vooral ook voor uzelf.
- Open vuur is gevaarlijk voor de natuur en daarom verboden. Barbecueën mag wel, als het geen gevaar of overlast oplevert voor anderen en de natuur.
- Fietsen en scooters mogen niet op voetpaden, het gras en langs de zandstrook. Parkeer uw fiets of scooter op de daarvoor aangewezen plekken bij de ingang van de zandstrook of op één van de parkeerplaatsen.
- Van april tot en met september mogen honden niet op de strandstrook en de ligweide bij de surfvereniging komen. In het Arboretum-Heempark geldt het hele jaar een verbod voor honden. Gedurende het broedseizoen van 15 maart tot 15 juli mogen honden niet loslopen in het Hertenkamp. Dat geldt niet voor het overige deel van de Delftse Hout.
- Paardrijden is alleen toegestaan op de speciale ruiterpaden.
- Laat geen afval achter. Deponeer uw afval in de daarvoor bestemde afvalbakken. Is een afvalbak vol of kapot? Dan kunt u dit melden bij de gemeente.

Tot 1 april wordt er extra goed gecontroleerd en eventueel een waarschuwing gegeven. Na deze periode en gedurende het seizoen van april tot september handhaven gemeente en politie extra op het naleven van de huisregels. Als u de huisregels overtreedt, riskeert u een boete. Deze boete is afhankelijk van de overtreding en ligt tussen de € 35 en € 180.
http://www.delft.nl/Inwoners/Nieuws_2012/Huisregels_Delftse_Hout

Afbeelding

Mijn idee is om een keer met zijn alle een meeting te organiseren en dat we dan met ze alle naar het balijbos gaan en daar met de paarden gaan picknicken/zwemmen als jullie dat ook leuk lijkt natuurlijk! :+

Afbeelding

Ik stel voor dat iedereen die zich aanmeld in dit topic zichzelf eerst even voorstelt.

Afbeelding

xAronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:10

Wat een super leuk topic! Hoop dat er veel aanmeldingen komen zodat we een keer een leuke meeting kunnen organiseren! :j

Nog even voorstellen:
Ik ben Jessie, 14 jaar en ik woon in Delft. Ik rij zelf altijd in het Delfse Hout met een paard van de manege waar ik rij, maar straks ook met mijn verzorg pony!
Laatst bijgewerkt door xAronx op 29-03-12 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:12

hallo,

Ik ben tomas, 16 jaar oud en ben geboren en getogen in Delft! :+ Ik rijd al 6 jaar lang en ik vind het nog altijd even leuk! Ik heb sinds 18 januari een eigen paard en ik sta vanaf zondag op de ypenburghoeve! :D

mijn paardje is een 9jarige draver ruin.

Afbeelding

Ik rijd mijn draver dressuur matig maar ik rijd natuurlijk regelmatig in de Delftse Hout! :D

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:13

JessieHorses schreef:
Wat een super leuk topic! Hoop dat er veel aanmeldingen komen zodat we een keer een leuke meeting kunnen organiseren! :j

Dankje Jes!! ja hoop ik ook word vast gezellig!! :D

xVioolx

Re: # De Delftse Ruiterpaden #

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 16:07

jessy, waarneer ga jij weer naar delftse hout???

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 16:59

dit topic is verplaatst naar de huiskamer(sorry verkeerd geplaatst)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:59

Hoi! Ik ben 19 jaar en woon in Den Haag. Ik heb een bijrijdpaard die staat ook op de Ypenburghoeve ;) Maar ik kan niet mee met een meeting want 1. Ik heb geen eigen paard helaas, en 2. Bijrijdpaard is niet mak buiten (wel met andere paarden maar ik ben te onzeker om op haar buiten te rijden omdat ik een half jaar geleden een soort van ernstig ongeluk heb gehad.. buitenrijden vind ik errrrrg leuk, maar alleen nog maar op een 100% bomproof paard en dat is mijn bijrijdpaard buiten niet) en daarnaast denk ik niet dat de eigenaresse mij toestemming geeft daarvoor.

Maar wie weet ga ik in de toekomst eens mee :D ik heb trouwens les op Trainingsstal Madepolder en ik ben een westernruiter.

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 17:51

kaniche schreef:
Hoi! Ik ben 19 jaar en woon in Den Haag. Ik heb een bijrijdpaard die staat ook op de Ypenburghoeve ;) Maar ik kan niet mee met een meeting want 1. Ik heb geen eigen paard helaas, en 2. Bijrijdpaard is niet mak buiten (wel met andere paarden maar ik ben te onzeker om op haar buiten te rijden omdat ik een half jaar geleden een soort van ernstig ongeluk heb gehad.. buitenrijden vind ik errrrrg leuk, maar alleen nog maar op een 100% bomproof paard en dat is mijn bijrijdpaard buiten niet) en daarnaast denk ik niet dat de eigenaresse mij toestemming geeft daarvoor.

Maar wie weet ga ik in de toekomst eens mee :D ik heb trouwens les op Trainingsstal Madepolder en ik ben een westernruiter.

heey, wat leuk! ik kom zondag. gezellig dat je je aanmeld in dit topic je bent van harte welkom!! :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:56

Jaa misschien kom je me wel eens tegen! Ik ben niet moeilijk herkenbaar: blond met krullen ;) maar ik kom meestal alleen dinsdag en donderdag, en af en toe op zondag. jij waarschijnlijk alle dagen omdat het je eigen paard is?

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 17:59

oooh alleen willen jullie je even aanmelden bij het topic in de huiskamer want deze was verkeerd geplaatst := hij heet het zelfde :D

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 18:09

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 18:12

kaniche schreef:
Jaa misschien kom je me wel eens tegen! Ik ben niet moeilijk herkenbaar: blond met krullen ;) maar ik kom meestal alleen dinsdag en donderdag, en af en toe op zondag. jij waarschijnlijk alle dagen omdat het je eigen paard is?

oke leuk! ja ik ben er elke dag is inderdaad mijn eigenpaard :)