JJane schreef:Er zijn heel veel paarden die in het voorjaar even weer een spoedcurcus verkeersmak moeten hebben. gewoon even weer een paar keer met zn tweeen. Een met de fiets en de ander erop. evt een longe eraan.
Dat lijkt me alleen van toepassing als het paard de hele winter niet buiten is gekomen? + dat ze bij mij dus wel gewoon mak is.
Bijrijdster is ervaren, rijdt al weet ik het hoe lang en rijdt buiten normaal gesproken ook zonder problemen.
Het probleem van doorpakken is is dat het gevaarlijk kan zijn. Als mijn paard midden op de weg moeilijk gaat doen omdat er een auto aankomt en je pakt haar aan gaat ze alleen maar blindelings achteruit met het gevaar dat ze zo de sloot in wandelt of tegen de auto aan loopt, dat is dus eigenlijk geen optie.
Mee op de fiets of met een ander paard is geen enkel probleem. Zodra ze achter iets aan kan lopen is ze zo mak als een lammetje.
Ik ben wel van plan om volgende keer mee te gaan op de fiets en dan eerst vanaf een afstand achter haar te blijven zodat ik precies kan zien wat ze doet.
edit: een klein rustig buitenritje kan wel maar ook dan moet je over dezelfde weg. Wij staan aan een weg die we 20 minuten af moeten stappen voordat we bij ruiterpaden komen. De terugweg is dus ook weer hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Delaja op 28-03-12 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt