Paardrijden in de Ardennen - Stal Hoursinne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LBr

Paardrijden in de Ardennen - Stal Hoursinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 15:33

hoi allemaal,

vorig jaar zomer ben ik voor het eerst op een leerweek in de ardennen geweest bij Stal Hoursinne (www.paardrijden-in-de-ardennen.be). Het was echt een super leuke week waarin ik veel over paarden geleerd heb. Naast de fantastische buitenritten (ze rijden er bitloos - wat ik nog niet eerder had gedaan en in het begin heel bijzonder vond om met behulp van je stem en je enthousiasme samen met het paard te rijden - maar sindsdien heb ik rijden met een bit afgeschreven), hebben we veel over de bijzondere karakters van de paarden geleerd en kregen we mee hoe ze zich in hun kudde gedragen. Op deze manier krijg je zoveel mee van de geweldig lieve dieren. Het meerendeel van de paarden heeft negatieve ervaringen gehad in hun leven en op Stal Hoursinne mogen ze echt weer 'paard zijn'! In de paddock hebben we met een paard gewerkt en we hebben les gekregen in het bijvijlen en bekappen van de hoeven. Eigenlijk hebben we zoveel gedaan, dat ik het niet allemaal kan opnoemen. De mensen die Stal Hoursinne runnen zijn echt super - heel gezellig, warm, veel humor en ontzettend begaan met de dieren.

Dit jaar ga ik dus weer want het is er gewoon te gezellig. Er zijn nog plekken vrij voor mensen van 21 jaar en ouder, dus als je zin hebt om mee te gaan!!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ben je jonger; de jongerenweken zijn ongetwijfeld ook super leuk!!!

Groetjes Laura

JumpingWolf

Re: Paardrijden in de Ardennen - Stal Hoursinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:01

Die leerweek ziet er echt superleuk uit! Maar kan ik uit je verhaal afleiden dat deze alleen voor 21 jaar en ouder is?

LBr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 18:01

hoi,

nee hoor, ze organiseren ook leerweken voor jonger dan 21 jaar! Alleen voor de leerweek die van de zomer gepland staat en waar ik zelf ook van de partij ben (eerste week augustus), hebben zich drie meiden/vrouwen (weet niet tot welke categorie ik mezelf helaas moet indelen ;) ) van 25-30 jaar.
Het is dan wel zo leuk om enigzins van dezelfde leeftijd te zijn (maar de 21 jaar is geen strakke eis!! ) Je kan altijd contact opnemen met Henk en Laurenca via hun website naar de mogelijkheden.

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:19

ziet er superleuk uit :P

JumpingWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:20

Ik hou hem zeker in gedachten!