Stal/manege met accomodatie voor weekend weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Stal/manege met accomodatie voor weekend weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 13:01

Ik ben op zoek naar een stal of manege met accomodatie voor een midweek of lang weekend weg. Maaltijden inbegrepen is geen vereiste, maar zou handig zijn.

Ik ben specifiek op zoek naar een paardrijvakantie en wil lekker veel uren te paard maken. Ik heb geen eigen paard, dus ben op zoek naar een stal met huurpaarden. Liefst in een mooie omgeving :D

Ik heb twee stallen op de Veluwe gevonden waar je zonder begeleiding het bos in kunt, maar helaas kun je hier niet overnachten. Aangezien ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer, is dit niet handig. Stallen en maneges met accomodatie (bed and breakfast etc.) op loopafstand komen ook in aanmerking.

Weet iemand iets?

Oh, edit: in Nederland of buiten Nederland maakt me niet uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:04

Moet het zonder begeleiding zijn bij je ritten?
In dat geval kunnen wij je niet helpen.
Mocht je iets mét begeleiding zoeken, kijk dan even op onze site: http://www.eik.nl
Wij zitten aan de voet van de Holterberg dus dat staat garant voor uren heerlijk door de bossen en over de heide dwalen. En we hebben een vakantiehuisje op slechts een paar minuutjes autorijden van stal (en dat je zelf geen auto hebt is hier doorgaans net zo'n probleem, in overleg s (bijna) alles mogelijk) op een goed gefaciliteerd vakantiepark.
Er zit ook een schattige cottage met bed and breakfast op de hoek van de straat trouwens :-)

Anoniem

Re: Stal/manege met accomodatie voor weekend weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:10

Loonse en Drunense duinen hebben een paar van die mogelijkheden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:12

:j daar ga ik altijd graag naar www.hotelmanegevanloon.nl
Wel een héél ander soort bedrijf en heel andere sfeer dan bij ons, maar ook altijd gezellig. Wij hebben wel altijd eigen paarden mee daar.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 13:39

Ik zoek niet per sé iets zonder begeleiding, met mag ook :). Bedankt Sonja, ik ga eens kijken!

Russel: ik weet dat die er zitten, maar kan via google geen rechtstreekse adressen vinden. Wel veel stallen, maar weinig met overnachtingsmogelijkheden. Daarnaast hoor ik graag ervaringen.

Melissaamlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:43

Ik weet dat ze zoiets in Woudenberg bij het Treekerbos op een stal gingen doen, soort bed en breakfast, maar weet niet of dat al in gang is gezet en nu met het Rhino komen er geen vreemden op het terrein.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:45

Wij zijn afgelopen zomer bij http://www.dezingendehuifkar.nl geweest twee jaar geleden. Ligt in Pesse (Drenthe) en je zit zo op de heide en in de bossen. Je hebt daar heel wat paarden waar je uit kan kiezen, allemaal ontzettend betrouwbaar en leuk.
Wij hebben toen een 5-daagse trektocht gemaakt te paard van camping naar camping maar je kan ook vanuit de stal elke dag ergens anders heen rijden :)
Wij hadden toen wel begeleiding mee, maar volgensmij mag je ook zonder begeleiding buiten rijden als je genoeg ervaring hebt.
Twee jaar geleden hadden ze caravans op het terrein staan waar je kon overnachten, ik weet niet of dat nog zo is. Anders zijn er in de omgeving genoeg campings en B&B's te vinden.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 14:28

Bedankt voor jullie inbreng!
Marloes, ik kan helaas de website niet openen. Doet deze het bij jou wel?

Nog even een toevoeging: ik rijd het liefst op grote paarden. Plekken waar je alleen op pony's kunt rijden vallen helaas af, ik voel me hier niet prettig op :o

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 14:48

Fantastisch, dankje! Dat ik dit zelf nou weer niet heb kunnen vinden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:01

Succes en veel plezier!!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:06

Saar88 schreef:
Bedankt voor jullie inbreng!
Marloes, ik kan helaas de website niet openen. Doet deze het bij jou wel?

Nog even een toevoeging: ik rijd het liefst op grote paarden. Plekken waar je alleen op pony's kunt rijden vallen helaas af, ik voel me hier niet prettig op :o

Dat is raar, bij mij doet ie het ook niet. Misschien dat ik nog wel ergens het emailadres heb, daar ga ik zo even naar zoeken.
Ze hebben daar een paar kleine pony's, aantal arabieren, een stel dravers en twee grote paarden :)

eliseeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:32

keek eens op www.leschevaux.nl
raad ik zeker aan!
aardige mensen, je kan er een huisje huren. prachtig bos en hele fijne paarden! de sfeer is er erg relaxed!