Vanuit Brabant naar het strand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manex

Vanuit Brabant naar het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 17:59

Mijn stalgenoten en ik zouden graag eens naar het strand willen met onze paarden. We hebben alleen
geen idee waar nou het dichtstbijzijnde strand is waar je met de paarden op mag en waar je ook de
trailers goed kwijt kunt.
Ca 1,5 uur rijden vanaf Ruchpen is wel zo'n beetje de maximale afstand. Dus liefst adressen in Zeeland of
onder in Zuid-Holland.
Burgh-Haamstede is bij ons bekend, maar valt af vanwege de nogal steile duinovergang.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:01

Het strand bij Vrouwenpolder (Kamperland?). Kun je je trailer prima neerzetten :j en je hebt kilometers strand :D :j waar je overheen kunt. Wel ff kijken wanneer het laag (of afgaand) water is, anders zit je zo in het mulle zand en kun je (bijna) alleen maar stappen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:06

manex schreef:
Mijn stalgenoten en ik zouden graag eens naar het strand willen met onze paarden. We hebben alleen
geen idee waar nou het dichtstbijzijnde strand is waar je met de paarden op mag en waar je ook de
trailers goed kwijt kunt.
Ca 1,5 uur rijden vanaf Ruchpen is wel zo'n beetje de maximale afstand. Dus liefst adressen in Zeeland of
onder in Zuid-Holland.
Burgh-Haamstede is bij ons bekend, maar valt af vanwege de nogal steile duinovergang.

Dan heb je de verkeerde overgang genomen, er zijn er nml 3, de 1e overgang is betonplaten, je moet dan parkeren voorbij de rotonde bij het strand, rij je zo het strand op,de 2e is door het bos en gaat prima, kan zelfs in stap(wel zwaar), dus niet te hoog, de 3e neem ik nooit, of alleen vanaf het strand het bos in, nooit vanaf het bos, die is steil en je moet weten waar je moet rijden(rechterkant).

Al met al hebben wij hier de mooiste variatie, bos, duin en strand, kan het niet beter maken!

manex

Re: Vanuit Brabant naar het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:13

@ashley1, heb jij misschien een adres van die parkeerplaats?

@mammaslamma, die 2e overgang, waar is die ergens? Heb jij misschien een plattegrondje waar je dat op kunt aangeven? Die parkeerplaats bij de rotonde ken ik volgens mij wel, maar hoe je daar vandaan rechtstreeks het strand op kunt weet ik niet. Daar heb ik ooit eens een keer geparkeerd en toen ben ik
met iemand die de weg wist door het bos naar het strand gereden. Maar dat was via een duinovergang die ik nogal steil vond. Mijn tinkertje kwam toen amper boven, dus dat doe ik niet nog een keer.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:15

Ik lees even mee, want ik wil dit jaar ook met een paar stalgenoten neer de zee, maar we weten ook nog niet waar. Wij komen ook vanuit Brabant

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:19

Hier ook brabanders die een keer naar zee willen.Kijkt dus ook even mee ;-)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:33

Ik kon niet echt iets vinden, maar dit verduidelijkt het misschien wel. http://www.google.nl/imgres?q=kustlijn+ ... 9,r:2,s:42

Je kan bij Vrouwenpolder het strand op, parkeerplaatsen staan aangegeven en zijn groot genoeg voor trailers en je kan dan bij wijze van spreken (rijd je toch nooit helemaal ;) ) van Vrouwenpolder tot Vlissingen over het strand rijden.

Je kan op verschillende plaatsen het strand op. Bij de Banjaard en het hotel de Kamperduinen heb je een grote parkeerplaats, dan rijd je te paard een stukje over de (rustige) parallel-weg naar de Oosterscheldekering toe, en net voordat de kering begint kun je dan het strand op. Of je rijdt naar de andere (nog grotere) parkeerplaats, bij het restaurant Vrouwe in den Polder en de Lekkererbek en dan kun je daar het strand op.

Ik zal ff kijken of ik het met behulp van Google nog kan verduidelijken voor je.

Als je alleen maar strand wil, kilometers en kilometers breed strand, is dit echt ideaal.
Let wel op: tussen 15 Mei en 15 September mag je alleen vóór 10 uur en ná 19.00u het strand op.
Buiten het hoogseizoen mag je altijd het strand op.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:42

Bedankt voor de extra info. Ik heb je link even bekeken en dit is qua afstand wel de doen denk ik.

Op Google kwam ik dit nog tegen. Is misschien ook handig voor de rest die interesse had.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:15

Ik ga hier ook even meelezen :)

_Femkee schreef:
Ik lees even mee, want ik wil dit jaar ook met een paar stalgenoten neer de zee, maar we weten ook nog niet waar. Wij komen ook vanuit Brabant

Ik zie dat jij je hier ook al gemeld hebt Femke :P

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:56

Burgh-Haamstede mag heel de zomer, maar alleen vanaf overgang 2 en 3, dus niet vanaf de betonplaten.
Hoe lang moest je rijden voordat je toen bij de overgang was, toen je het bos in reed?
Ging je rechtstreeks, dus zeg na 10 minuten vanaf de ingang bos, of reed je eerst het bos door en was je na een langere rit bij de overgang?
Als je de 2e overgang toen hebt gehad, dus vrij snel na de bosingang, dat is de laagste, met ieder paard goed te doen, zelfs afgelopen week met ruim 80 paarden, waaronder veel trekpaarden(Strao), alles gewoon boven gekomen.....

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:27

We hebben toen eerst een heel lang stuk door het bos gereden. In ieder geval langer dan 10 minuten. Dat zal dan overgang 3 wel geweest zijn. Hmm, kun jij me misschien op de 1 of andere manier laten zien waar dan die overgang 2 is?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:06

Misschien eens de locaties zoeken op Google Maps ofzo? Schiet me net te binnen hoor!
Ga zo zelf ook ff zoeken maar eerst ff naar de wc, lig dag en nacht in bed (z-huisbed) ivm 3-dubbele beenbreuk en moet op krukken naar de badkamer, dus da's best een onderneming, vandaar mijn uitleg ;)

Als ik straks terug ben ga ik ook even zoeken.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:15

manex schreef:
We hebben toen eerst een heel lang stuk door het bos gereden. In ieder geval langer dan 10 minuten. Dat zal dan overgang 3 wel geweest zijn. Hmm, kun jij me misschien op de 1 of andere manier laten zien waar dan die overgang 2 is?

Ik heb op google maps gezocht, maar daar staan geen strandtenten op, dus geen orientatiep[unten, ik kan daar geen overgangen op vinden, laat staan uitleggen....
Maar als je de lange route had, zat je i.d.d bij overgang 3.
Op google maps, bij Westenschouwen intoetsen, daar zie je de kampweg, bij die parkeerplaats kun je direct het strand op, maar dan geen bos, of je moet de 1e overgang nemen, rondje bos doen, en wer diezelfde overgang terug.
Maar vanaf de Kampweg mag je niet na 10 en voor 19 uur, vanaf 15 mei

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 21:20

Oei ashley1, driedubbele breuk. Da's niet mis. Sterkte dan met je onderneming naar het toilet :)

Ik heb als zitten zoeken met Google maps en heb inderdaad al een groot parkeerterrein gevonden. Bij dat restaurant Vrouwe in den Polder wat je al noemde. Dat is ook lekker vlak langs de doorgaande weg. Ook niet onbelangrijk. Dan hoef je niet zo'n heel dorp door te slingeren met die trailers.

Ik zit me alleen af te vragen of het bij Breezand niet leuker is, want daar kun je zo te zien ook door dat "bos" naar het strand. Of lijkt het alleen maar bos? Dan kun je dan weer slecht zien met maps vind ik.
Ik zag wel Hotel Duinoord. Daarnaast ligt ook een groot parkeerterrein. Zou dat een handige plek zijn? Ben jij bekend met die wegen? Stukje over die Vroonweg en dan rechtsaf naar het strand? Zou dat iets zijn, of zijn die wegen best druk?

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 21:23

@mammaslamma, bedankt. Zal het zo eens bestuderen. Lastig hè dat er geen oriëntatiepunten zijn. Ze zouden best wat routes uit mogen zetten of zo.
En het is de bedoeling om in maart of april te gaan, want dan mag je nog overal rijden. Na 15 mei wordt
dat toch wat lastiger.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:26

Gevonden, duidelijk overzicht, kijk eens op,
http://www.hccnet.nl

Daar zie je een beschrijving en 2 overgangen, de 1e staat er niet op, dus nr 1 van de kaart is de juiste overgang, de 2e is de zware.
Je kunt ook ver doorrijden,tot voorbij de bocht van het strand, daar zie je de strandweg, en dan door het dorp terug of terug omdraaien via het strand, dan ben je wel ruim 2 uur zoet...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:28

om door te rijden, moet je google maps bekijken, daar zie je de strandweg , of verder nog, waar het strand een stuk breder wordt, kun je ook via een ruiterpad het strand af, kom je uiteindelijk op de Kloosterweg uit, via camping etc.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:28

Ja zeker, dat is een fijn parkeerterrein, lekker groot en ruim (makkelijk voor de trailer), aan de doorgaande weg en je vliegt zo het strand op ;)

Hotel Duinoord ga ik even voor je zoeken op Google Maps, kan ik zo niet voor me halen.

Ja driedubbele breuk, zo sta je op het ijs, en zo lig je in de o.k. :\
Zò onhandig!!! maarja goed, je doet er niks aan, inmiddels 2 weken onderweg dus heb me er maar bij neergelegd. Na een aantal traantjes van frustratie te laten haha ;)
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 26-02-12 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:30

manex schreef:
@mammaslamma, bedankt. Zal het zo eens bestuderen. Lastig hè dat er geen oriëntatiepunten zijn. Ze zouden best wat routes uit mogen zetten of zo.
En het is de bedoeling om in maart of april te gaan, want dan mag je nog overal rijden. Na 15 mei wordt
dat toch wat lastiger.

Ik ga het hele jaar door, het fijnst is het voor?najaar, zomers algauw te veel vliegers, honden,kinderen etc..
Ik vind zelf de combi, bos en strand mooi, alleen strand doe ik nooit, bos zie je nog zoveel herten, struikel er vaak zowat over, dat vind ik super gaaf.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:33

link doet het niet, google even op ruiter route boswachterij westenschouwen, dan heb je hem gelijk

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:39

Inderdaad Burgh-Haamstede en overgang twee is goed te doen. Vorige keer kwamen wij daar bij toeval, waren verdwaald en hadden er langer dan tien minuten overgedaan. Terug hadden we dezelfde overgang en toen waren we inderdaad zo het bos weer uit. Ik vind die combi ook erg leuk.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:46

op de kaart is het de 1e rode stippel overgang die je moet hebben, dan mag je op het strand wel naar rechts, niet naar links in mei/september, maar dan is het ook te druk om dat te willen.....

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:11

Ja bij Breezand lijkt het inderdaad wel een 'bos' te zijn, of in ieder geval een bebosd gebied, maar ik weet niet of en hoe makkelijk je vanaf daar het strand op kan.

Wij gaan of vanaf de parkeerplaats bij het restaurant Vrouwe in den Polder / De Lekkerbek het strand op, of als ik aan het werk was en buitenritten vanaf stal moest begeleiden, dan gingen we bij het begin van de Oosterscheldekering het strand op.

Heb je Google Earth?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:48

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:14

Zooo, wat een hoop extra info zeg. Leuk! Daar ga ik morgen eens op m'n gemak voor zitten. Ik heb Google Earth.

Ashley, gevallen bij het schaatsen. Dat is balen zeg. Ik vroeg me al af hoe het gebeurt was. Maar hopen dat je tegen de tijd dat het mooi weer wordt weer wat mobieler bent. In de tussentijd heb ik je aardig
bezig gehouden geloof ik :)