_Dune_ schreef:Wat ik lees over het blauwe bord met ruiter is het volgende;
Een Ruiterpad is een speciaal zandpad waarover ruiters in de natuur met hun paarden kunnen rijden. Een ruiterpad ligt voor het grootste gedeelte vrij van het overige verkeer waardoor een ruiter met zijn paard geen overlast bezorgt aan andere weggebruikers.
Ruiterpaden zijn met een bordje aangegeven en alleen toegankelijk voor bereden paarden. Fietsen of wandelen is er verboden om zo een optimale veiligheid voor mens en dier te creëren. Er bestaan zowel smalle als brede ruiterpaden. Op brede ruiterpaden is mennen soms ook toegestaan.
Liedje 89, ik ben het met je eens, altijd rekening blijven houden met onverwachte situaties! Er kan ook zomaar een ree oversteken. Daar kan je paard net zo hard van schrikken.
Gemeente dan maar vragen of ze zulke borden neer willen zetten, dan hang ik er wel een geplastificeerd briefje onder met een deel van deze tekst
Ik hou ook rekening met de wandelaars hoor! Alleen wordt het zo ergerlijk als je bij het enige pad waar je paard net wat harder kan elke 500 meter af moet remmen om in stap een wandelaar te passeren. Gelukkig is het pad wel overzichtelijk dus ik kan alle wandelaars ruim van te voren zien.