Drentsche Aa - informatie over gebied en vakantiestalling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Drentsche Aa - informatie over gebied en vakantiestalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:49

Hallo allemaal,

Eind maart wil ik met mijn paard enkele dagen gaan genieten. Wellicht willen we naar de Drentsche Aa. Maar ik vroeg me af of het een mooi uitrijgebied is. Is het te vergelijken met bijvoorbeeld het Dwingelderveld of het Drentsch Friesche Wold?

En een heel andere vraag... Weten jullie misschien een plek waar ik mijn paard evt. voor die (3?) dagen zou kunnen onderbrengen? Bij voorkeur op een locatie van waaruit we onmiddelijk het bos in kunnen.

Onze slaaplocatie zou dan misschien Zeegse worden.

Ik wacht jullie berichtjes af.

Groetjes, Linda

renate5

Re: Drentsche Aa - informatie over gebied en vakantiestalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:58

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 08:02

Dank je wel Renate5 voor je reactie. Als ik op de site kijk, zie ik alleen maar groepshuizen.... Dat wordt wel heel eenzaam :P .

Is er een mooie route te rijden in het gebied?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:27

Volgens de site kun je er ook terecht voor luxe huurtenten, trekkershutten en kamperen, dus keuze genoeg. Twee jaar geleden hadden ze inderdaad een minicamping, kennelijk is daar wat op uitgebreid.

renate5

Re: Drentsche Aa - informatie over gebied en vakantiestalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:46

Klopt Waratje. :) Maar er zijn genoeg leuke routes. Zoals je op de site hebt kunnen lezen kun j diverse routes met GPS rijden. Het bosgebied is oneindig lang. Enjoy the ride organiseert in deze omgeving ook regelmatig ritten.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:53

Wij zijn van de winter vlakbij Zuidlaren in Schipborg op vakantie geweest, leuk huisje, paard kan eventueel ook mee ( had ik niet gedaan ) en mooie uitrijmogelijkheden. Pluspunt vond ik ook de betaalbaarheid en de eigenaren waren zulke fijne vriendelijke mensen.
http://www.musarrindill.nl/index.html dit is waar wij zaten, we gaan van de zomer weer een weekje heen :)

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 17:09

Waratje schreef:
Volgens de site kun je er ook terecht voor luxe huurtenten, trekkershutten en kamperen, dus keuze genoeg. Twee jaar geleden hadden ze inderdaad een minicamping, kennelijk is daar wat op uitgebreid.

Maar eind maart ga ik echt niet in een tent of een trekkershut zitten hoor..... Sorry :P
Ik ben meer een luxepaard..hahaha.

Terug naar mijn vraag: is het gebied en de rijmogelijkheden te vergelijken met het Dwingelderveld of Drents-Friesche Wold?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:32

Vanuit de Boerhaarshoeve heb je een behoorlijk groot uitrijgebied, of dat ook geldt voor andere adressen in het Drentse Aa-gebied is me niet duidelijk. Boerhaarshoeve is volgens mij ook maar op het randje van dat gebied.
Dat adres in Schipborg zit wat dat aangaat veel meer in het gebied en dat vergelijkt niet echt met Drents Friese Wold of Dwingelderveld. Het is gewoon anders. Ik denk dat je er best een paar dagen erg leuk kunt rijden. Als je al een adres in Zeegse hebt is Schipborg misschien wel een goed idee, Musarrindill staat goed bekend, ze hebben zelf IJslanders.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:27

Bedankt Waratje.

Ik zit nog nergens aan vast hoor. Ben me alleen aan het orienteren.
Ik zat ook even op mijn kaart van Schoonloo/Grolloo te kijken. Hoe is het daar?

(bekijk het graag heel ruim ;) :D )