Hulp gezocht in buurt van Well (Noord-limburg)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayling27

Hulp gezocht in buurt van Well (Noord-limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 19:04

Ik zal het meteen even duidelijk vertellen,

Ik ben voor onze ruitervereninging een buitenrit aan het organiseren en deze wil ik houden bij het Reindersmeer in Well.
Nu ken ik daar zelf redelijk, maar alleen om het meer heen, te voet.
Heb er nog nooit met een paard gereden. Nu heb ik zitten denken om komende tijd daar eerst de boel te gaan verkennen, maar het is zo'n flink gebied.
Ook zit ik te bedenken of we als 1 grote groep gaan (+- 15 rijdende leden) of indelen in een "snelle" groep en "rustige" groep.

Nu zat ik te denken, misschien kan ik wel iemand (2 personen) vinden, die als "begeleider" met ons mee willen gaan, iemand die de route kent en onze een mooie leuke rit (+- 1.5 - 2 uur) kunnen geven.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die daar in de buurt wonen (met paarden) of dat er mensen zijn die hun paard op de Manege Seurenheide hebben staan en hier interesse in hebben, of iemand weten die daar interesse voor hebben.

Laat me weten.

Mocht je een andere oplossing of idee hebben, (Hoeft niet perse Reindersmeer te zijn, maar dat is een mooi gebied) laat het ons weten.
Wij zitten zelf gevestigd in Castenray.

Bedankt!

D4J

Re: Hulp gezocht in buurt van Well (Noord-limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:37

Wij zijn nu een paar keer rond het reindersmeer gereden en het is er fantastisch !!
Wij zetten de trailer bij het eendenmeer en vandaar uit vertrekken we dan, dit is ook een leuke startplaats, genoeg picknickbanken bij een grote speeltuin.
Ik zou de route wel goed verkennen want wij hebben steeds een andere route gehad doordat we het niet herkennen. Denk er wel aan het is een zware route, veel diep losse bosgrond, onze paarden vinden dit niet zo prettig. Neem de menroute deze is lichter voor de paarden met een prachtig pad voor een lange galop.
Het rondje duurt ongeveer 2,5 uur, wij stappen op de zware stukken.

Tja als begeleider heb je aan mij niet veel omdat ik de route ook niet goed genoeg ken. Succes !

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:27

Misschien zou je manege seurenheide is kunnen contacteren? Of de rijvereniging van Well? Wellicht kunnen zij jou helpen aan begleiders. Een vriendin van mij woont in Well en rijd ook bij de paardenclub daar maar zij heeft het erg druk met haar studie dus daar zul je niet veel aan hebben.

Lijkt me inderdaad een goed idee om de groep op te splitsen! 15 rijders zijn toch heel wat.

neapolitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 04:57

Ik heb er wel een aantal keer gereden, ik wil je best helpen, als ik kan qua data :) ik organiseer via de nvvr wel eens wat rijweekenden dus daar heb ik wat ervaring mee, ik denk dat 15 mensen teveel is max 6 per groep, ik weet niet hoeveel mensen buiten rijden maar als dat niet gebeurt dan overschatten ze zichzelf nogal eens. Pb me rustig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:38

Ik ben er vanuit Afferden geregeld heen gereden. Je kunt het makkelijk indelen in een snelle en rustige groep. Je kunt de tijd variëren vanaf een uur tot langer.Op de menroute rond de schaapskooi zijn inderdaad leuke stukken voor een vlotte galop, terwijl de ruiterroute vanaf het meer richting Bergen best pittige stukken met los zand heeft. (schaapskooi is héél groot weiland...voor de schaapjes)

Wanneer jullie vanuit Afferden/ Bergen vertrekken kan ik wel een groepje begeleiden. (afhankelijk van datum, en met voorkeur een rustige groep) Ik deed er ong 3 1/2 uur over om rond te rijden en terug naar stal, schaapskooi was iets korter. In Bergen is er een parkeerplaats bij speeltuin waar je makkelijk trailers kwijt kan, van daar af zal het ong 1 1/2 uur zijn.

daantjuhr84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:29

Hallo,
ik kom uit well en rij zelf vaak buiten bij mij hier bij het reindersmeer
ik zou het wel leuk vinden om met een grote groep eens lekker een buitenrit te gaan maken laat het mij
maar weten als het kan wie het wil graag via de mail op, ( danielle.rutten@gmail.com )
ik hoor het wel als jullie het nog gaan doen of willen,
groetjes danielle

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:34

Ik zou idd R.S.C. Seurenheide eens contacteren.
Ik heb er zelf een half jaar stage gelopen en weet dat er heel veel pension klanten zijn die dagenlijks naar buiten gaan en ook erg lange buitenritten maken daar. Tevens denk ik dat Sanne ( een van de eigenaren ) echt wel in is voor een lekkere lange buiten rit, en die kent de weg daar zeker. Wel zou ik dit zo snel mogenlijk regelen want paul gaat normaal gesproken elk weekend op concours (:
Als je meer info wilt kun je mij even pben, Ik heb nog veel mensen van daar op hyves en facebook.

Groetjes

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:36

Haihai,

Ik ken het gebied daar wel, maar bij het meer heb ik nog nooit gereden (heb er overigens wel een kaart van, kun je zo opvragen met ruiterroutes). Ben wel bekend met alle bossen bij Afferden. (5/10min verder met de auto ongeveer).

daantjuhr84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:39

ik ken het bos ook ik kom uit well zelf woon er al 28 jaar nu maar het lijkt mij zelf erg leuk om eens met een paar man het bos in te gaan andere mensen met paarden leren kennen enzo