D eierkurf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoi

D eierkurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 18:45

Ik ga voor het eerst naar de eierkurf en ik heb een vraag voor degene die er al geweest zijn, wat jullie ervaringen waren met de strandritten? en zijn het leuke paardjes? Ik las inedergeval dat de buitenritten voor gevorderde ruiters bestemd is, dus dat zit wel goed want ik hou wel van galopperen op het strand :P

Dit is trowens hun website : http://www.deierkurf.nl/

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:07

Ik hoop dat jou opvatting van "gevorderd" minimaal hetzelfde is als hun opvatting over "gevorderd". hopelijk zijn de filmpjes op hun site niet representatief voor de gemiddelde strandrit maar een weergave van "het spectakel van galoperen op het strand".

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:21

Ik heb er meerdere malen gereden, en tot nu toe altijd met veel plezier.
Paarden staan er ook altijd goed bij, veel buiten, ruime stallen. Tuig wordt gecontroleerd voor je opstapt. Zijn zuinig op hun dieren.
De ritten zijn idd wel echt voor gevorderde ruiters. Het zijn ook geen manegepaarden, eierkurf is ook geen manege. Zitten een aantal hele leuke dieren tussen. De meeste zijn tinkers en ze hebben ook een aantal Shires. Er wordt onderweg een lekker stevig tempo aangehouden, maar het zijn absoluut geen crossritten, wordt ook heus niet de halve rit gegaloppeerd of zo iets.
Over dat op het strand galopperen: Ja, op het strand gaan ze meestal wel een keertje flink hard, maar niet het hele stuk, maar een aantal korte stukken. Verder draven of stappen ze gewoon op het strand.

Enige minpunt vind ik dat ik er wel eens driejarige paardjes een strandrit heb zien lopen (uiteraard niet met gasten, maar met begeleiders op hun rug).

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 14:03

ikke schreef:
Ik hoop dat jou opvatting van "gevorderd" minimaal hetzelfde is als hun opvatting over "gevorderd". hopelijk zijn de filmpjes op hun site niet representatief voor de gemiddelde strandrit maar een weergave van "het spectakel van galoperen op het strand".

Nee maar gewoon dat wel gegaloppeerd word, het hoeft ook weer niet alleen maar cross galop.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 14:07

shetjessweet schreef:
Ik heb er meerdere malen gereden, en tot nu toe altijd met veel plezier.
Paarden staan er ook altijd goed bij, veel buiten, ruime stallen. Tuig wordt gecontroleerd voor je opstapt. Zijn zuinig op hun dieren.
De ritten zijn idd wel echt voor gevorderde ruiters. Het zijn ook geen manegepaarden, eierkurf is ook geen manege. Zitten een aantal hele leuke dieren tussen. De meeste zijn tinkers en ze hebben ook een aantal Shires. Er wordt onderweg een lekker stevig tempo aangehouden, maar het zijn absoluut geen crossritten, wordt ook heus niet de halve rit gegaloppeerd of zo iets.
Over dat op het strand galopperen: Ja, op het strand gaan ze meestal wel een keertje flink hard, maar niet het hele stuk, maar een aantal korte stukken. Verder draven of stappen ze gewoon op het strand.

Enige minpunt vind ik dat ik er wel eens driejarige paardjes een strandrit heb zien lopen (uiteraard niet met gasten, maar met begeleiders op hun rug).

Dat is mooi om te horen :) Ja driejaar is niet zo oud nee, maar dan ben ik wel blij dat er geen gasten oprijden.

Laurahh

Re: D eierkurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:25

Ik heb er ook 1,5 jaar geleden een strandrit gemaakt!
Ik zat op Rafke, super leuke zwarte tinkermerrie.

Ik vond het pittige wel meevallen hoor! Op weg naar het strand deden ze eerst een stukje draf om te testen of je kon rijden. En op een ander stuk gingen we ook door de berm galopperen. Daarna gingen we een stuk klimmen door begroeide duinen (heel gaaf) en toen kwamen we op het strand. Daar inderdaad een aantal stukken galop gedaan, ook dwars door het water.. Vond de paarden braaf, goed te remmen etc!
Terugweg naar de stal veel gestapt en ook stukjes draf.

Ik vond het een leuke rit! Heb vorige zomer bij manege Grol gereden en die paarden waren veel wilder dan deze paardjes. Bij d'eierkurf zijn ze pittig, maar wel controleerbaar. Zeker een aanrader hoor! :)

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 16:44

Laurahh schreef:
Ik heb er ook 1,5 jaar geleden een strandrit gemaakt!
Ik zat op Rafke, super leuke zwarte tinkermerrie.

Ik vond het pittige wel meevallen hoor! Op weg naar het strand deden ze eerst een stukje draf om te testen of je kon rijden. En op een ander stuk gingen we ook door de berm galopperen. Daarna gingen we een stuk klimmen door begroeide duinen (heel gaaf) en toen kwamen we op het strand. Daar inderdaad een aantal stukken galop gedaan, ook dwars door het water.. Vond de paarden braaf, goed te remmen etc!
Terugweg naar de stal veel gestapt en ook stukjes draf.

Ik vond het een leuke rit! Heb vorige zomer bij manege Grol gereden en die paarden waren veel wilder dan deze paardjes. Bij d'eierkurf zijn ze pittig, maar wel controleerbaar. Zeker een aanrader hoor! :)

dat is mooi om te horen, ik heb er super zin in! :D

anne1300

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:32

Leuke buitenritten maar die eigenaares is niet aardig. Erg onvrindelijk. Maar de man die mee ging en het meisje wat rond liep waren wel aardig

daisyfloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:32

ik ben hier ook wel eens geweest
erg leuk paarden en heel goed controleerbaar bij ons waren er een aantal die niet wilde galoperen en een aantal wel dat ging gewoon goed je kon gewoon blijven stappen en dit leverden geen probleem en dat op het strand de rit is niet super pittig gewoon goed zeker als je ergens voor het eerst komt

leuk en lieve dieren die er heel goed bij staan en ook vriendelijke mensen

joyce83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:34

Paar jaar geleden mee geweest, hebben toen niet gegaloppeerd op het strand, wel in de berm. Paardjes zagen er goed uit, ik had toen rafke.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:36

Ik heb zelf nog nooit een rit gemaakt bij d'eierkurf, maar ik woon er zelf 5 km vandaan ;) Hoor er altijd goede verhalen over en mensen raden het elkaar ook altijd aan!
Dat Jaquelien niet zo aardig was is misschien omdat ze soms nogal direct kan zijn, of niet? Normaal hoor ik hier eigenlijk nooit niks over..

Veel plezier en succes ;) Misschien kom ik je nog wel tegen haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:37

Saintelette schreef:
Ik heb zelf nog nooit een rit gemaakt bij d'eierkurf, maar ik woon er zelf 5 km vandaan ;) Hoor er altijd goede verhalen over en mensen raden het elkaar ook altijd aan!
Dat Jaquelien niet zo aardig was is misschien omdat ze soms nogal direct kan zijn, of niet? Normaal hoor ik hier eigenlijk nooit niks over..

Tja, sommige mensen kunnen er niet zo goed tegen als de dingen bij naam genoemd worden........

Jessica078

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:40

Ik heb er al drie of vier keer gereden en altijd als ik in zeeland ben ga ik terug. De dieren worden er goed verzorgd en de mensen zijn er vriendelijk, maar staan wel op hun strepen. Als je je netjes aan haar regels houdt is er niks aan de hand. De keren dat ik gereden heb wilden de paarden erg graag en erg hard galopperen op het strand en waren niet allemaal altijd goed terug te halen op dat moment. Kan er ook aan liggen dat wij meestal vroeg in het seizoen reden. De shires over het algemeen wel. Mijn moeder heeft ook alle keren met veel plezier meegereden.

Veel plezier!

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 14:26

Saintelette schreef:

Hahha dit topic is al wel ouder maar ik had een strandrit op een shire gereden. Dat paard ging hard maar was wel goed terug te nemen. ;) helaas koonden we maar een galop doen omdat het heel druk op het strand was. Het was eingelijk de laaste dag dat de paarden s'middags op het strand mochten komen.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:00

Saintelette schreef:

Eigenaresse kan inderdaad direct zijn (zegt precies wat ze vindt en komt daardoor soms onvriendelijk over). Ze bedoelt het volgens mij ook echt niet zo kwaad, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet zo prettig vinden. En je moet er een keer een rit gaan maken hoor. Daar zo dicht bij wonen en er nog nooit gereden hebben kan écht niet. De ritten zijn heerlijk.

Sommige van de paarden willen idd wel erg hard op het strand. Gewoon eerlijk van te voren zeggen of daar mee overweg kunt of niet. Blijft de eigenaresse ook blij.