Trektocht 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Trektocht 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 12:50

Hoi allemaal!

Ik ben opzoek naar een leuke, georganiseerde trektocht in de zomer van 2012.
Mijn paard en ik hebben nog weinig ervaring met trektochten, daarom willen we graag eerst een keertje met een georganiseerde groep meerijden :)

We wonen in Brabant, dus omgeving Brabant/Limburg/Gederland/Zeeland zou goed uitkomen, maar daarbuiten is ook een optie.
Het liefst een tocht tussen de 2 en de 7 dagen.

Alle suggesties zijn welkom!

Silence

Re: Trektocht 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:37

Als je het leuk vind om als kennismaking met trektochten met mij mee te rijden op 2 daagse tocht op 19 en 20 mei moet je me maar even een pb'tje sturen, dan geef ik je meer info.

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:50

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:25

Wil je met eigen paarden of wil je de paarden erbij huren?
Check: http://www.dewegvanhetpaard.nl/ trektochten naar eigen wens en lokatie, inkl ervaren begeleiding.

Site is niet helemaal up-to-date, er wordt op dit moment gewerkt aan een nieuwe site. Vandaar dat ie er een beetje "achterhaald" uit ziet qua data. Even bellen of mailen voor info werkt het beste.
Laatst bijgewerkt door ikke op 30-01-12 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:27

Misschien mee met een paardenvierdaagse? Daar zijn altijd wel mensen waar je gezellig bij mee kan rijden, er zijn er in ieder geval genoeg:) Ik heb die in Dwingeloo een keer gedaan en vond het heel gezellig, fijn georganiseerd (lunch op locatie altijd klaar enzo) en een grote groep waarbij je bijna bij iedereen wel aan kan sluiten, wij reden bijvoorbeeld met de mensen waarbij onze paarden in hetzelfde staldeel verbleven. Alleen het is natuurlijk geen echte trektocht, je komt wel elke dag weer op dezelfde locatie;)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:35

Mieke_Xena was me net voor om de paardenvierdaagse in Dwingeloo te noemen.
Het is wel een eindje rijden, maar zeker de moeite waard.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 13:12

Bedankt voor de reacties allemaal! De paardenvierdaagse heb ik nog nooit van gehoord, maar ik heb het even opgezocht. Dat ziet er ook wel erg leuk uit! Zijn er toevallig al mensen die daar heen gaan? :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 13:22

@ Ikke, bedankt voor je linkje, dat is eigenlijk precies waar ik naar opzoek ben :)
Ik heb meteen even een mailtje gestuurd

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:20

Ja, ik ga hopelijk dit jaar weer meedoen als ik een rijmaatje heb :)

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:54

Ja ik ga ook weer meedoen met een paar vriendinnen!
Maaike volgens mij heb ik jou vorig jaar wel zien rijden! Maar jij sliep niet op stal vos, stond je op een camping? En je kan altijd met ons meerijden als je niemand vindt hoor! Wij reden dus vorig jaar ook wel met al onze stalmaatjes van stal vos!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 10:06

Ik weet niet of ik dit jaar al toekom aan de paardenvierdaagse, mijn paardje is nog best jong ( 5jaar) En ik wil haar net overprikkelen.
Maar volgend jaar ga ik zeker meedoen!

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:07

Ja dan zou ik het ook niet doen, de paardrijvierdaagse is wel zwaar in die zin, je maakt lange tochten en veel nieuwe paarden, nieuwe omgeving is inderdaad misschien een beetje veel voor een jong paard;)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 12:03

Precies ja! :) Maargoed, dan hebben we nu nog anderhalf jaar om te oefenen (y)
Misschien dat ik dit jaar wel even ga kijken om wat sfeer te proeven

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:54

haha nou in die anderhalf jaar moet het inderdaad toch goed komen ;)
Weet niet of je van friesiszwart ook een pb hebt gekregen over een georganiseerde tocht in midweek (van 2 tm 6 juli en ergens in augustus een midweek) dat is geloof ik wat kleinschaliger, en lengte kun je beter zelf bepalen (als ik het goed heb, ben er ook nooit geweest) vanaf de alberthoeve in wateren, door het drents friesewold tochten maken, Zo niet, kan ik het je doorsturen mocht je dat wat lijken ;)

Ashti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:44

Stal 't Reelaer al eens bekeken? Organiseren 3 daagse trektochten waaraan je ook met je eigen paard kunt deelnemen.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:34

Voor een jong paard is het idd wel een beetje veel misschien.
Mijn paard had ook nog nooit zoiets meegemaakt, dus dan is het wel spannend.
Maar als je samen met wat anderen rijd, heeft je paard maar ook jij daar veel steun aan.

Het voordeel van zo'n vierdaagse is dat je je paard gewoon een dagje staan kunt laten, mocht hij het toch niet aankunnen.
Bij een trektocht moet je door met de rest van de groep, tenzij je een trailer o.i.d. kunt regelen.

@Mieke_Xena: Jou herken ik geloof ik ook nog wel! Ik kwam jou toen nog tegen bij de snackbar geloof ik :+
Of het was toch iemand anders haha.. Ik stond idd op de camping/manege de Drift.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:39

Maaiike94 schreef:
Maar als je samen met wat anderen rijd, heeft je paard maar ook jij daar veel steun aan.

Het voordeel van zo'n vierdaagse is dat je je paard gewoon een dagje staan kunt laten, mocht hij het toch niet aankunnen.
Bij een trektocht moet je door met de rest van de groep, tenzij je een trailer o.i.d. kunt regelen.

@Mieke_Xena: Jou herken ik geloof ik ook nog wel! Ik kwam jou toen nog tegen bij de snackbar geloof ik :+
Of het was toch iemand anders haha.. Ik stond idd op de camping/manege de Drift.

Het nadeel van die vierdaagses is dat het vreselijk masaal is, niet zelden met (forse) ongelukken als gevolg!

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:17

ikke schreef:
Maaiike94 schreef:

Het nadeel van die vierdaagses is dat het vreselijk masaal is, niet zelden met (forse) ongelukken als gevolg!

Forse ongelukken? Op welke manier dan? dat een groep paarden er met zn allen vandoor gaat ofzo?

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:23

Maaiike94: kon je paard bij de drift in de wei en op stal voor het bedrag wat op de site staat? (er staat huifkar en paard 9,-) want ik vond daarin stal vos wel wat duur, dus ben nog een beetje aan het kijken naar goedkopere alternatieven;)
(sorry beetje buiten het topic :+ )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:41

Mieke_Xena schreef:
ikke schreef:

Forse ongelukken? Op welke manier dan? dat een groep paarden er met zn allen vandoor gaat ofzo?

Of met kar en al in de sloot belanden, andere ruiters in de val meenemend en met de ambulance naar het ziekenhuis worden afgevoerd!
Goed, dat was excesief, maar ik weet van deelnemers dat er (te) vaak roekeloos en zonder oog voor mederuiters (en aanspanningen) wordt gereden.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:59

Ik vond dat deze vierdaagse niet massaal was, zover ik weet is er maar één ongelukje gebeurd met een koets die in de kant lag.
Misschien bedoel je de vierdaagse van Epe, die is wel massaaler qua aantal deelnemers.
Mieke_Xena, ik pb je zo wel even.
Laatst bijgewerkt door Maaiike94 op 01-02-12 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:00

Maar die heb ik vorig jaar gereden en het merendeel van de ritten heb ik rustiger kunnen rijden dan thuis hoor :j

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:54

ikke schreef:
Of met kar en al in de sloot belanden, andere ruiters in de val meenemend en met de ambulance naar het ziekenhuis worden afgevoerd!
Goed, dat was excesief, maar ik weet van deelnemers dat er (te) vaak roekeloos en zonder oog voor mederuiters (en aanspanningen) wordt gereden.

Ja ik moet eerlijk bekennen dat het tijdens de vierdaagse in Dwingeloo wel voor het eerst was dat mijn paard met de achterbenen in een sloot is beland, omdat een groepje ruiters ons in galop de pas afsneed,.. dat was echt heel asociaal en dit soort dingen kunnen natuurlijk wel eerder voorkomen met zo'n grote groep, altijd wel een paar aso's,. maar over het algemeen denk ik dat het paard ook wel ondersteuning heeft aan zn soortgenootjes die allemaal dezelfde kant op gaan ;) Ligt er denk ik dus net een beetje aan wat je tegenkomt, maar met een beetje geluk is het gewoon heel erg leuk :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:26

Maaiike94 schreef:
Ik vond dat deze vierdaagse niet massaal was, zover ik weet is er maar één ongelukje gebeurd met een koets die in de kant lag.
Misschien bedoel je de vierdaagse van Epe, die is wel massaaler qua aantal deelnemers.
Mieke_Xena, ik pb je zo wel even.

Ik ken van beide evenementen diverse deelnemers en weet dus van beide evenementen dat het gebeurt.
Het is niet anders dan op grote wedstrijdevenementen, waar ook vaker ongelukjes gebeuren dan de buitenwereld te horen krijgt.