ruitervakantie 18 +

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

furious

ruitervakantie 18 +

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 15:26

Ik ben opzoek naar een ruitervakantie voor in de zomer in (de buurt van ) Nederland.

Ik zoek een ruitervakantie waarbij je niet iedere dag lange dagtochten maakt, een dagje springles of andere les vind ik ook leuk. Verder vind ik het leuk als er wat te doen is naast het paardrijden. Dus iets in de buurt of leuke dingen die zelf op het kamp te doen zijn. Verder wel een beetje comfort, dus niet kamperen.

Ik heb al via google gezocht en heb tot nu toe twee ruitervakanties gevonden:
El rancho de verano en stoeterij-angelbeeck.

Iemand nog ideeen voor een leuke vakantie of ervaring met de twee genoemde kampen?

GeertjeS

Re: ruitervakantie 18 +

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:32

Stoeterij angelbeeck is echt super!!!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:34

el rancho is heel gezellig van wat ik gehoord heb ik ga er altijd op ponykamp (dat is daar tot 17) en daarnaast zit el rancho is van dezelfde mensen en de paarden zijn ect super!!!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:43

Ik heb een western weekend gedaan bij Rancho de Verano ([BRT] Rancho de Verano - westernweekend).
Heerlijk weekend gehad. Lekker veel buitengereden en je kon zelf kiezen of je op een engels zadel wilde rijden of een western zadel. Paarden zijn dus niet western beleerd, meer recreatief western dus.
Accommodatie was prima, slaapzalen van vier, die wij (vriendin en ik) deelden met twee andere meiden van onze leeftijd omdat het zo druk was. Eten was compleet verzorgd, en lekker ook :)
Als ik naar jouw eisen kijk, voldoet het niet helemaal. Je maakt namelijk wel elke dag lange buitenritten. In de bak rijden doen ze daar niet. Maar verder hebben ze in de zomerweek naast het paardrijden ook nog andere activiteiten (zwemmen, huifkartocht, kampvuur).

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:51

Ik ben bij de western trail ranch geweest… (ardennen belgie) echt geweldig. http://www.ranch.be
Het is wel western rijden. Je heb 2 pers. kamer echt super bedden en eigen badkamer/wc. Ook het eten is zeer goed te eten.
Ook maak je elke dag lange buitenritten en onderweg een goede picknick met voldoende drinken en het eten(brood) moet je bij het ontbijt klaar maken en dan nemen ze dat mee en ook hebben ze iets lkkrs bij.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 20:23

Bedankt voor de reacties!

Wat ik mij wel afvraag bij die lange buitenritten. Hoe doe je dat als je moet plassen?
En krijg je niet spierpijn oid. van de lange ritten iedere dag?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:34

furious schreef:
Bedankt voor de reacties!

Wat ik mij wel afvraag bij die lange buitenritten. Hoe doe je dat als je moet plassen?
En krijg je niet spierpijn oid. van de lange ritten iedere dag?

Als je moet plassen? Dan roep je naar de begeleiding dat je moet plassen. Dan wordt er even een pauze ingelast en houdt iemand jouw paard vast, terwijl je achter een boom kan plassen ;) Tenzij je tijdens een rit ergens pauzeert bij een café, maar dat is puur luxe ;)

En spierpijn: ja, dat krijg je wel als je tenminste de lengte van de ritten niet gewend bent. Van een keer in de week paardrijden krijg je met zo'n ruitervakantie geheid spierpijn. Maar als jij zelf meerdere dagen per week rijdt en meerdere uren, dan heb je minder kans. Behalve als het landschap heel erg verandert (bv. van vlak Nederland naar heuvelachtig), dan merk je dat wel in je rug.
Als je spierpijn hebt: gewoon door blijven rijden. Dag twee is even doorbijten, op dag drie gaat het weer en op dag vier voel je er niets meer van :D

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:30

Ik had eigenlijk helemaal geen spierpijn na een week paardrijden in de Ardennen en ik reed toen maar 1x pw.
En daar gingen we heuvel op en af…
Maar mijn ervaring is ok van als je spierpijn heb blijven rijden en dan gaat het ook weer zo weg.

Plassen idd roepen dat je moet plassen en dan stop je of in de pauze en dan ergens een bosje opzoeken...

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:01

Kijk eens op onze site. Heel avontuurlijk en betaalbaar.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:37

Stoeterij angelbeeck maakt ook elke dag lange buitenritten.
Het is wel een mooie stal en aardige mensen.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:18

Ik ben ook op zoek naar een leuke ruitervakantie, maar wel met mijn eigen paard.

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:03

Bij ons komen er ook wel mensen met eigen paard/pony. Hebben wel een goede conditie nodig.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:55

Zijn er bij stal Angelbeeck ook activiteiten naast het paardrijden?

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:57

1 dag ga je eerst natural horsemanship doen een paar uurtjes met de groep. en daarna ga je een buitenrit lopen met je paard aan de hand. de rest van de week is wel gewoon buiten rijden, alleen de eerste dag rijd je in de bak om je paard te leren kennen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:59

www.sintels.nl Een leuk en leerzaam kamp, en we doen ook andere dingen naast rijden. Ben 2 jaar geleden met een stel een middag naar de stad gegaan :) Veel is bespreekbaar bij ons.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:23

liberty schreef:
http://www.sintels.nl Een leuk en leerzaam kamp, en we doen ook andere dingen naast rijden. Ben 2 jaar geleden met een stel een middag naar de stad gegaan :) Veel is bespreekbaar bij ons.

Ik zie dat het vanaf 12 is. Of is er ook een week vanaf 18?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:40

Het is de week vanaf 12 jaar. De groepen worden ingedeeld naar leeftijd. Het is bv. niet zo dat je bij 12/13/14/15 jarigen slaapt.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:44

Misschien is 16+ wat ?
Op www.leschevaux.nl organiseren we namelijk een 16+ kamp.
Eigenlijk een gewoon ponykamp idee, maar de spelletjes en zo hebben we weg gelaten.
Daarvoor in de plaats komen meiden films, middagje zwemmen, avondje stappen.
En de rest van de week, dressuurlesje, springlesje, buitenritje net wat jullie willen.
Heel veel gaat in overleg, en wij gaan dr echt niet naast staan dat jullie op tijd in bed liggen :P