Ruitervakantie: Waar zullen we eens heen gaan? Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stippie

Ruitervakantie: Waar zullen we eens heen gaan? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 17:14

Hallo,

Wij zijn aan het rond kijken naar een mooie locatie om een midweek met onze paarden heen te gaan om daar lekker in het bos of aan het water te kunnen rijden.
Het is voor 3 personen en 3 paarden die gewend zijn om buiten te staan, dus een stal is niet noodzakelijk.

Eerder zijn we in Belgisch Limburg geweest in Peer. Daar konden we de hele dag rijden zonder dat we massa's mensen tegen kwamen met onderweg ruitercafés en dat was ons erg goed bevallen.

Maar het liefste zouden toch wat dichter bij huis blijven. Daarmee bedoel ik ongeveer een uur rijden van Nijmegen af. (ivm met het op en neer rijden voor het 3e paardje met de 2 paards trailer)
En als het op een plaats is waar het verblijf niet erg duur is zou dat helemaal geweldig zijn, aangezien het met 3 personen toch wel aardig aan tikt. ;)

Hebben leuke ideeën?
Weten jullie nog plaatsen waar het mooi rijden is?

Overigens hebben we geen van 3 een ruiterbewijs en we willen in het voor of na jaar gaan.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen bij onze zoektocht naar een mooie ruitervakantie.
/3

Noppert

Re: Ruitervakantie: Waar zullen we eens heen gaan? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:04

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:14

http://www.campingboszicht.nl
Ligt in de driehoek Arnhem, Apeldoorn, Zutphen dus dan rijden jullie wel met een uurtje.
Heerlijke accomodatie.
Eind van de straat rij je zo de Veluwe op en kun je eindeloos rijden. Ook naar bijv. een pannekoekenhuis in het bos waar je je paard vast kunt zetten (mogen geen auto's komen) en naar de Posbank (kun je ook pauze houden met je paard).
Voor je paard een wei en eventueel stal en voor jezelf een eigen tent/caravan of huurcaravan, trekkershut of boerderij.

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:53

ik heb gehoord dat je in drente ook hele leuke dingen hebt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:01

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:09

Bedankt voor de tips. Jammer dat er geen persoonlijke ervaringen zijn. En sommige te ver weg.

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:35

Wij zijn een aantal jaar terug met de paarden op vakantie gegaan naar Uddel (veluwe), daar hadden we een huisje gehuurd waar een weiland en bak naast lag voor de paarden. Lekker de hele dag rijden over de heide en stiekem op de militaire paden :o
Helaas weet ik even niet meer wat de naam van de accommodatie was, maar het was iig bij iemand prive.
Je kan hier ook eens zoeken naar locaties waar je ook met je paard heen kan http://www.paardentoerisme.nl

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:37

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:46

Bedankt voor de tips. ik had al eens rond gekeken op paardentoerisme.nl
Maar ik vind het juist zo leuk om eens te horen hoe andere mensen het hadden.
En Drenthe is nu wel te ver rijden aangezien we het niet in een uur halen met alleen de auto. Maar misschien wel andere jaren met meer trailers.

We zitten er nu over te denken om naar The mill ranch te gaan. Is lekker dicht bij, mooie omgeving en op een western stal. Dus voor ons lijkt het ideaal. Maar heeft daar iemand ervaringen mee met het overnachten daar? (is volgens mij nog niet zo lang) en de buitenritten daar.

laura42

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:22

Hoi wij organiseren ruitervakanties in Hondon de las Nieves, Spanje, twee uurtjes vliegen, en goedkoop via Ryanair.
Speciale winterakties.
Wij hebben prachtige, en zeer leuke, grappige Andalusiers die een opleiding Spaans dressuur krijgen.
Diverse tochten, binnenland, bergen, rivier en het platteland,
Ook geschikt voor alleenstaande
www.paardijvakantiecostablanca.com

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 08:53

laura42 schreef:
Hoi wij organiseren ruitervakanties in Hondon de las Nieves, Spanje, twee uurtjes vliegen, en goedkoop via Ryanair.
Speciale winterakties.
Wij hebben prachtige, en zeer leuke, grappige Andalusiers die een opleiding Spaans dressuur krijgen.
Diverse tochten, binnenland, bergen, rivier en het platteland,
Ook geschikt voor alleenstaande
http://www.paardijvakantiecostablanca.com

Dat is wel een beetje heel erg ver rijden. Dus dat gaat zeker niet lukken. En ook al niet aangezien wij niet van de dressuur zijn.
Maar als iemand zo iets zoekt dan zal ik ze het vertellen.

laura42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:21

Ja het is inderdaad ver rijden, maar dank je wel voor je reactie, oja heb je al op de site gekeken,
wij hebben ook andere leuke, goede paarden die niet dressuurmatig zijn, o.a western en gewoon
lekker recreatief.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:53

Silence heeft voor zover ik weet zeer goede ervaringen opgedaan bij Camping Boszicht, dus dat is zeker wel een persoonlijke ervaring die ze opgeeft. ;)
Op de Veluwe hebben we wel wat ervaring en adresjes, maar dat is vooral B&B en het is me niet duidelijk of je dat wil. De Witte Hoeve in Hoenderloo kan ik je in ieder geval zeker aanraden, fijn weiland voor de paarden, ook stallen beschikbaar en je zit aan de rand van het bos. www.de-witte-hoeve.nl
In Otterlo is de Kleine Pol een fijn adres, ze hebben een pipowagen, een tuinhuisje en een kamer met kitchenette voor de mensen en stallen, paddocks en wat weiland voor de paarden. Prettige sfeer, aardige mensen en ook weer veel bos onder handbereik (wel een weg oversteken). www.dekleinepol.nl
In Nieuw Millingen (nou ja, in het bos) is ook een fijn plekje bij 't Caitwickerzand. Ze hebben nette trekkershutten te huur en weiland voor de paarden. Schappelijk geprijsd en direct aan de ruiterpaden. www.caitwickerzand.nl

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:01

Dat van mij is idd zeker een persoonlijke ervaring :j

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:03

Willen jullie onbegeleid rijden? Zo niet, is de trektocht bij DZH ook erg leuk! Kijk alleen wel even over de troep op het erf heen...

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:55

Bedankt voor de tips. En ik had in der daad silence's persoonlijke reactie bekrepen.
Het maakt ons niet uit om b&b te hebben.
Maar we zijn nu alleen nog aan het orenteren wat er allemaal in de buurd zit.
En over of we begeleid willen rijden, ik denk dat we het fijner vinden om zelf op pad te gaan, dan kunnen we alles fijn zelf bepaken (evt wel met andere bezoekers)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:58

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:00

www.ridebythesea.nl
Westernstal in Koudekerke Zeeland.
Heb er zelf nooit overnacht maar wel les gereden.
Nu heb ik mijn eigen paard daar valk om de hoek staan en het is bij ons heerlijk rijden over de ruiterpaden door het bos en over het strand!

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:09

ik denk dat wij jullie kunnen bieden wat je zoekt en we zouden jullie graag verwelkomen.
www.stoeterijwillemien.nl
We hebben ook een leuk filmpje op de site staan over heel gezellig kamperen met je paard.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:40

bedankt voor de reacties. Jammer dat er maar weinig eigen ervaringen zijn.
Inmiddels hebben we besloten om een weekje naar the mill ranch in ede te gaan.
Dus als we daar zijn geweest zal ik wel mijn ervaringen delen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:26

Dan komen we elkaar misschien wel tegen in het bos :D
(Onze paarden staan vlakbij de Mill Ranch)

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 21:05

Dat is altijd gezellig om andere mensen te paard tefen te komen. Dus als je een appaloosa, een quarter en een belg tegen komt dan zijn wij dat. Al gaan we pas in april.

Heb je evt tips voor mooie routes?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:12

Het hele gebied is mooi om te rijden. Handig om te weten is dat er diverse rondjes zijn die je kunt rijden, gewoon witte paaltjes met nummers volgen, kom je vanzelf weer bij het beginpaaltje uit. Sommige van die rondjes kruisen elkaar, dus wel op de nummertjes blijven letten :+
Als je de N224 oversteekt richting Bennekom, kun je naar de Panoramahoeve voor een pannenkoek of poffertjes, paarden kunnen daar in een paddock.
Er is een kaart van de lokale VVV van een paar jaar oud waar veel ruiterpaden/routes op staan, mogelijk heeft Willem die wel liggen.

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:08

als je dan op de mill ranch bent kun je ons rustig eens bezoeken we zitten verderop richting Otterlo aan de bosrand. Groetjes Alet Niessen Stoeterij Willemien

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:09

Bij een verblijf in onze vakantiewoning of camping krijg je routes voor het gebied Het Roekelse Bos. Anders idd gewoon de paaltjes volgen.