Ruitervakantie Canada: ervaringen of tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nini83

Ruitervakantie Canada: ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:38

Mijn vriend en ik plannen om drie weken doorheen Canada te reizen en gedurende die periode een paardentrektocht van ca. één week te maken. Aangezien we ons momenteel volop verdiepen in de mogelijkheden, vroeg ik me af of er Bokkers zijn die kunnen helpen bij de volgende vragen:
- onze voorkeur gaat uit naar British Columbia of Alberta. Wie heeft er ervaring met ruitervakanties in deze provincies en kan ons adressen aanbevelen (of misschien wel net afraden)?. We hebben ervaring met meerdaagse trektochten te paard (ca. 6 à 7 uur in het zadel) en nemen genoegen met een basic accommodatie voor de ruiters (zolang de paarden maar degelijk worden verzorgd!), al behoren (een vorm van) bed en douche wel tot de minimum vereisten.
- wat is de beste periode om deze regio's (te paard) te bezoeken? Het voorjaar (mei-juni) of de nazomer (september-oktober)?
- voor de overige twee weken zouden we willen rondtrekken met een mobilhome. Heeft iemand hiervoor misschien nog tips?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

1234

Re: Ruitervakantie Canada: ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:59

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:16

September levert mooie herfstkleuren, zeker in het noodelijkere deel. Ik ben zelf jaaaaren geleden een poosje in Toronto geweest en daar kleurt de natuur iets later, pas richting eind sept. Mijn tante heeft echter nog een huis "op noord", ongeveer 250km ten noorden van Toronto en dat was half september al volledig in alle kleuren bruin te aanschouwen. Laatste week van september zelfs een keer de auto moeten krabben na een nachtvorstje.

Heb je op enigerlei wijze contacten in Canada? Vaak is het goedkoper om direct bij een lokale verhuurboer te boeken, dan vooraf via een NL-reisbureau. Shoppen loont in ieder geval de moeite.
Mijn nichtje in Canada werkt in de autolease-branche, dus wij hadden en grote huurauto, tegen meer dan uitstekende condities.