evaring werkvakantie met paarden in het buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reanlm

evaring werkvakantie met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 16:49

hallo !
naar twijfel heb ik dit topic dan maar geopend, ikweet dat er momenteel ook een ander topic hierover loopt en die volg ik ook uiteraard. :Y)
maar heeft er iemand ervaring mee ? hoe gaat dat met de kosten ? en leeftijd ?

Ik ben nu eindelijk 16 , ik wou vorig jaar all heel graag , maar toen was ik 15 ...en tejong... nu ben ik 16 en ik hoop dat dat dan toch ietsjes ouder is := , ik weet dat het hard werken enzo enzo is... maar toch lijkt het me enorm gaaf om een keer naar het buitenland tegaan en daar op 'werkvakantie' tegaan. :j
ik hoop op tips & ervaringen ,

groetjes Rean

Reanlm

Re: evaring werkvakantie met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 15:25

Niemand ? :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:04

Voor ons ben je helaas nog te jong en buiten dat zoeken we iemand die het gehele seizoen (6-7 maanden) kan blijven. Veel succes met het vinden van een leuke plek.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 21:17

oke jammer. := toch bedankt voor je reactie. :j

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:12

Denk dat ik het buitenland erg lastig is met je 16. Kan me nog mijn zoektocht heringeren ben uit eindelijk op Texel beland. Weliicht kan je het in Nederland zoeken in elk geval su6

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 19:38

bedankt ! :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:10

Mocht je daar trouwens meer over willen weten mag je natuurlijk altijd een pb'tje sturen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:24

Rean_Pony schreef:
oke jammer. := toch bedankt voor je reactie. :j

Het punt is ook dat in veel landen om ons heen een aantoonbaar opleidingsniveau wordt geeist, voordat je mag werken met paarden, zeker wanneer dat het begeleiden van ritten of het geven van lessen betreft.
Ik weet dat Belgie en Groot Brittanie dergelijke wettelijke eisen stellen. Ik dacht dat Frankrijk daar ook wetgeving voor heeft, maar dat weet ik niet zeker. Check dat bij de locals.
In NL zijn daar geen wettelijke regels voor en zul je dus veel gemakkelijker aan de slag kunnen.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 15:31

oke , bedankt voor deze tip :) , ik hoef niet les tegeven ofzo maar ik zou graag willen mee helpen op een boerderij in het buitenland met paarden natuurlijk , en in het buitenland .. zoiets als je hier ook wel eens op bokt leest vaak in tsjechie bevoorbeeld :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:32

Ik ben ook een beetje aan het kijken op internet voor een werkvakantie met paarden in het buitenland (Frankrijk of Engeland) voor een maand.
Helaas heb ik ook nog niets gevonden.

De dingen die je wel vaak tegenkomt is vrijwilligerswerk waar je dan ook nog voor moet betalen ..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:18

Meestal moet je idd. de reis zelf betalen en ter plekke werk je voor kost en inwoning.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:26

Punt is natuurlijk dat veel mensen die vinden dat ze veel ervaring hebben in de praktijk zoveel begeleiding nodig hebben dat het de werkgever alleen maar geld kost ipv oplevert. Daarom vindt ik het niet zo gek dat je er voor moet betalen. Als het je dan enkel de reis en de kost en inwoning kost vindt ik nog knap redelijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:16

troi schreef:
Punt is natuurlijk dat veel mensen die vinden dat ze veel ervaring hebben in de praktijk zoveel begeleiding nodig hebben dat het de werkgever alleen maar geld kost ipv oplevert. Daarom vindt ik het niet zo gek dat je er voor moet betalen. Als het je dan enkel de reis en de kost en inwoning kost vindt ik nog knap redelijk.

Punt is niet zelden ook dat stalbazen zo vastgeroest zijn in bepaalde patronen dat alles per se op die manier moet. Ze hebben geen oog meer voor het doel, maar enkel voor de werkwijze. Over de inefficientie van sommige toko's gaan we het al helemaal niet hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:51

Tja, de manier die voor een mens werkt wordt niet zelden uitgeroepen tot de enige manier waarop het voor die persoon kan werken. Kom je overal tegen, of we het nu over stalbazen of over professoren hebben..