Parkeren bij Elspeter en Nunspeter Heide?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Parkeren bij Elspeter en Nunspeter Heide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:22

Hallo medebokkers,

Ik wil graag even een beroep doen op mensen die een beetje in de buurt wonen van Elspeet en Nunspeet.
Binnenkort wil ik erg graag eens gaan rijden op de Elspeter Heide of Nunspeter Heide (dus de grote stukken heide links en rechts van de Elspeterweg). Ik heb alleen zitten googelen tot ik een ons woog, maar kan tot nu toe nog niets vinden wat een beetje op een parkeerplaats lijkt.

Weet iemand daar (wel vlakbij de hei) een ruime parkeerplaats waar je met een trailer goed kunt manouvreren (ik houd er niet zo van terug te komen van een rit en dan mijn auto+trailer ingeklemd tussen andere auto's terug te vinden).

Zijn op deze stukken heide voldoende ruiterpaden/toegang?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:37

Ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer in Nunspeet. Ik heb daar ooit een kaart gekocht: Welkom met uw paard in de gemeente Nunspeet en daar staan alle ruiterpaden op, een aantal parkeerplaatsen, waarvan er eentje in Vierhouten zit vlakbij de oostkant van de heide.
Mijn kaart ligt helemaal uit elkaar dus ik kan hem niet goed meer inscannen en ik weet niet of die kaart nog te verkrijgen is, maar je kan er een telefoontje aan wagen.

HannahFrouk

Re: Parkeren bij Elspeter en Nunspeter Heide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 16:14

Ik ga meteen even bellen, bedankt!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:19

Bij Vierhouten zit een parkeerplaats die wel langs de Elspeetseweg ligt maar op zich kan je daar wel manouvreren. Bij de parkeerplaats bij Gortel staan ook vaak trailers, daar kan je een rondje rijden. Dat is ook een heel rustig plekje qua verkeer (behalve als de ijskraam er in de zomer staat :') )

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 22:52

De parkeerplaats bij gortel ken ik wel, daar parkeren wij ook vaak, maar dat is niet echt in de buurt van de Elspeter heide. Je kunt van daaruit niet naar de heide bij Elspeet rijden zeg maar.

Jet, ik heb het bezoekerscentrum gebeld, maar zij hadden die kaart niet en verwezen mij naar de gemeente (die waren al dicht). Ik ga't nog eens proberen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:26

Het is ook al een oudere kaart, van 2002. Toch denk ik niet dat de ruiterpaden veranderd zijn. Ik zal straks eens zien of ik toch kan scannen.

mucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:33

Als je vanaf de Elspeterweg de Stakenbergweg op gaat, zie je na een paar kilometer een speelweide en parkeerterrein aan de linkerzijde van de weg.
Daar kan je rustig staan en later weer wegrijden. Aan de overkant van het weggetje zijn ruiterpaden...

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:35

Je kan ook parkeren aan de Stakenbergweg in Elspeet. Vlak bij Hotel Hampshire Inn is/was een parkeerplaats. Je moet wel wat hekken door maar dan ben je op de Elspeter Heide.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:33

Ik heb toch een heel deel van de kaart ingescand. Als je interesse hebt, mag je me je emailadres pb-en, dan stuur ik je ze toe. Het zijn drie A4-tjes geworden, die je hier en daar wat over elkaar heen moet leggen, maar dan heb je toch het grootste deel van de kaart.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 16:28

Bedankt voor de tips, ik heb de Stakenbergweg even opgezocht in Google Earth en kan dat Hotel vinden, alleen de parkeerplaats zie ik niet jammer genoeg. Ik zou er dan toch even langs moeten rijden vrees ik (ik heb er een hekel aan om met de trailer op zoek te moeten naar een parkeerplaats).