Leerzame ruitervakanties, naar welke vorm is vraag??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uit welke activiteit(en) bestaat jouw ideale ruitervakantie?

Poll eindigt op

Instructie centered riding
4 (5%)
Instructie rechtrichten (Bijvoorbeeld methode AdB of M. de Jong)
4 (5%)
Instructie academische rijkunst
2 (2%)
Wedstrijdgerichte dressuurinstructie bitloos
Geen stemmen
Basis dressuurinstructie
1 (1%)
Wedstrijdgerichte dressuurinstructie B/L
4 (5%)
Wedstrijdgerichte dressuurinstructie M/Z
3 (4%)
Wedstrijdgerichte dressuurinstructie Z en hoger
1 (1%)
Springinstructie B/L
2 (2%)
Springinstructie M/Z
Geen stemmen
Crosstrainingen
9 (12%)
TREC-trainingen
5 (7%)
Buitenritten
10 (14%)
Workshops/cursus paardenmassage
7 (10%)
Workshops/cursus "paarden spiegelen"
3 (4%)
Workshops/cursus vrijheidsdressuur
4 (5%)
Workshops/cursus grondwerk
8 (11%)
Workshops/cursus (probleem)gedrag van paarden
2 (2%)
Anders (bij deze optie graag toelichting in topic!)
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 70

Tobila

Leerzame ruitervakanties, naar welke vorm is vraag??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 21:41

Ik ben bezig met het organiseren van zgn "leerzame" ruitervakanties voor in eerste instantie gasten met eigen paard. Er zullen wel enkele huurpaarden aanwezig zijn.

Bijvoorbeeld ruiterweken met goede wedstrijdgerichte dressuurinstructie, springinstructie en/of crosstrainingen
Maar ik denk zelf ook aan workshops over vrijheidsdressuur, grondwerk, massage, gedrag enz. enz.
Er zijn ook leuke uitrijmogelijkheden, dus dit alles kan eventueel ook i.c.m. buitenritten

Er is eigenlijk teveel om op te noemen :j !
Jullie helpen me al ontzettend door te stemmen via de poll, maar als jullie nog andere ideeen hebben, brand los ;) !!
Laatst bijgewerkt door Tobila op 13-11-11 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Emma_s_girl

Re: Leerzame ruitervakanties, naar welke vorm is vraag??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:52

Dressuurinstructie, maar dan niet per sé wedstrijdgericht. Ik wil graag beter leren rijden, maar geen wedstrijden doen. Ik mis dus instructie voor recreatieve ruiters die iets willen leren.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 21:54

Dat is een goeie! Ik heb basis dressuurinstructie ertussen gezet, bedankt!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:03

Is er verder niemand die wil stemmen en/of reageren?

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:37

Ik zou wel interesses hebben in een leerzame vakantie voor de jongere ruiters onder ons.
Daarmee doel ik op het feit dat ik zoiets wel zoek voor mijn dochter... een soort instructieweek voor kinderen verdeeld in groepen op leeftijd. Waarbij belangrijke zaken aan de orde worden gebracht, niet alleen dressuur/spring lessen maar inderdaad ook vrijheidsdressuur, waarbij lichaamstaal goed naar voren komt. Of het belang van conditie en juiste omgang met paarden.

Het bewust maken van kinderen, met een leerzame en speelse tint, dat zou ik graag zien :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:39

En anders iets voor enduranceruiters!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:43

Ik heb geen "ideale ruitervakantie" :+
De ene keer wil ik gewoon lekker buitenrijden in een leuke omgeving, een andere keer wil ik een leuke workshop/les/cursus. Het is ook leuk om eens tijdens een weekend (ofzo) te proeven aan iets wat je normaal niet doet, dus in principe zou ik zo ongeveer alles kunnen aanklikken in je lijstje. Uiteraard is het ook afhankelijk van welk niveau je te bieden hebt.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 23:53

Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik zeker wat mee!!

@kim345: Ik heb me eerlijk gezegd nog niet erg verdiept in de Endurance. Uit welke activiteiten zou een vakantie kunnen bestaan, speciaal voor enduranceruiters (of ruiters die er kennis mee willen maken?), denk jij?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:01

Ik zou het een mooi idee vinden als er ruiter vakanties zijn waarbij je je eigenpaard beter leerd kennen . Maar ook bijv om nieuwe dingen uit te proberen . Zoals een buitenrit of springen . Ik heb namelijk een jong paard dus zo.n beetje alles kan een nieuwe ervaring zijn . Ik zou dus graag een trainingsweek hebben waarbij wordt gekeken en getraint na behoefte van het jonge paard .

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:29

Tobila schreef:

@kim345: Ik heb me eerlijk gezegd nog niet erg verdiept in de Endurance. Uit welke activiteiten zou een vakantie kunnen bestaan, speciaal voor enduranceruiters (of ruiters die er kennis mee willen maken?), denk jij?

Ik denk trainingen onder begeleiding van een ervaren enduranceruiter, wat extra informatie.
Over bijv beginnen met trainingen, trainingsschema's hoe de wedstrijden verlopen, overstap van klasse I naar Klasse II enz !

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:00

kim345 schreef:
Tobila schreef:

Ik denk trainingen onder begeleiding van een ervaren enduranceruiter, wat extra informatie.
Over bijv beginnen met trainingen, trainingsschema's hoe de wedstrijden verlopen, overstap van klasse I naar Klasse II enz !

Klinkt ook interessant! Ik heb ook zo'n idee, dat meer mensen wel geinteresseerd zijn in endurance, maar geen idee hebben hoe ze daar nou aan moeten beginnen. Een soort introductieweek zou dan misschien ook een optie kunnen zijn?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:16

wopkelover schreef:
Ik zou het een mooi idee vinden als er ruiter vakanties zijn waarbij je je eigenpaard beter leerd kennen . Maar ook bijv om nieuwe dingen uit te proberen . Zoals een buitenrit of springen . Ik heb namelijk een jong paard dus zo.n beetje alles kan een nieuwe ervaring zijn . Ik zou dus graag een trainingsweek hebben waarbij wordt gekeken en getraint na behoefte van het jonge paard .

dit geen goed idee ?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:21

Tobila schreef:
Klinkt ook interessant! Ik heb ook zo'n idee, dat meer mensen wel geinteresseerd zijn in endurance, maar geen idee hebben hoe ze daar nou aan moeten beginnen. Een soort introductieweek zou dan misschien ook een optie kunnen zijn?

Ja dat zou wel denk ik wel leuk zijn als je eens iets totaal anders wilt doen!
Idd veel mensen weten niet eens wat endurance is, als ik zeg dat ik endurance rijdt zeggen ze : 'Oja leuk dat is toch met die hindernissen? ' .....

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 00:27

wopkelover schreef:
wopkelover schreef:

dit geen goed idee ?

Haha, jazeker wel!! Dat is niet alleen leuk en praktisch als je een jong paard hebt, maar ook met een ouder paard is het leuk om kennis te maken met verschillende nieuwe dingen.
Speciaal gericht op het jonge paard is idd ook een goed idee!