Ervaren buitenrit ruiters gevraagd in de omgeving van Hargen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Ervaren buitenrit ruiters gevraagd in de omgeving van Hargen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 13:52

Lieve allemaal,

Mijn vriendin en ik willen samen voor onze r.v een duin/bos en strand rit organiseren voor clubleden die een eigen paard hebben.
( een soort enjoy the ride rit dus)
Nu zit onze locatie in Heerhugowaard en zoeken wij dus een leuke rit van minimaal 2 uur ( voornamelijk stappen) die meer bos en strand heeft dan echt het mulle duin.
Ook moet het een locatie zijn waar er goed met de paardentrailers geparkeerd kan worden.

Komende zondag willen mijn vriendin en ik even een proefritje maken om dan een datum te gaan plannen voor deze dag.
Wie weet een goede rit? en waar?

Alvast onwijs bedankt!

Caira

Re: Ervaren buitenrit ruiters gevraagd in de omgeving van Hargen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:24

Ik heb een routekaart liggen van het duingebied, die mag je wel lenen, daar staan alle ruiterroutes op.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 14:52

Het is alleen voor mij ook belangrijk om te weten hoe de ervaring is van de ruiters die de route hebben gereden, het zand mag namelijk niet te zwaar zijn.. het moet meer een bosgebied zijn..
ik zou dus graag een route willen horen die jullie denken dat verstandig is om te nemen ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:59

dan zou ik richting Bergen gaan

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:03

De meest easy bospaden liggen bij Castricum, ok je moet wel betalen daar. Bij Johanna's hof kan je je trailer makkelijk kwijt en na de rit kun je je paarden op stal zetten en nog ff een bakkie doen bij Johanna's hof. :j

Alles bij Hargen is eigenlijk mul mul mul.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:15

Ja ik woon in Groet ( naast Hargen ), en moet je wel bekennen dat als je een rondje wil rijden ( Via duin/bos/strand ) dat je dan wel een paard moet hebben wat over een paard flinke ploegspieren beschikt, en bijzonder goed oplet met alle uitstekende boomwortels en afstapje waar het pad ineens een halve meter lager is.

Je kunt op het parkeerterrein bij het strand van Hargen/Schoorl wel makkelijk je trailer kwijt.

Ik rij hier zeker 3 keer per week. Het strand is wel heerlijk. Het Duin/Bos ook maar daar moet je je paardje wel op trainen en het is handig als je het gebied ook een beetje kent zodat je weet op welke stukken je kunt draven en galloperen want dat kan zeker niet overal. Het rondje vanuit Groet naar Schoorl noemen wij hier "het slechte pad". Ik denk dat dat genoeg zegt.

Als we richting Bergen rijden dan worden de paden veel harder, dan verdwijnt de zandgrond. Veel beter te doen. Voor ons is dat helaas wel al 1,5 uur flink doorrijden voordat we daar aankomen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 11:23

Morgen gaan wij parkeren bij stal de duinrand en daar vanuit gaan wij de enjoy rhe ride route doen die hun in april dit jaar hadden georganiseerd, bedankt allemaal! :D

harryd1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:48

Ik heb samen met een vriendin afgelopen donderdag een ritje duinen en strand gedaan bij Hargen. Wij waren nog nooit eerder op een strand met onze paarden geweest.. Moet zeggen het was heerlijk!

Wel erg zwaar, zeker door de duinen heen....! Echt ploegen!

We waren enigszins verdwaald (kennelijk niet opgelet) dus zagen eerst niet waar het strand was.. Op mijn googlemaps uiteindelijk gevonden in welke richting we moesten.. Alleen een klein stuk was geen ruiterpad, maar een stuk duin. Dus toch maar daar langs gegaan.. Alleen de duin was vrij hoog... Toch maar in galop er tegenop gegaan, en daarachter was het strand!
Paarden waren in het begin wat bang voor de golven, maar na een tijdje gingen ze toch de zee in. Heerlijke stukjes in zee gegaloppeerd! Uiteraard eerst wel gekeken hoe de ondergrond was!

Absolute aanrader daar! Wij komen zelf uit friesland, dus het was een stukje rijden, maar zeker de moeite waard!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:21

Bergen aan zee is erg leuk Doom, en vind dat zelf ook mooier als Hargen. Castricum is wel leuk maar ik ga toch het liefst naar Bergen :j daar is het strand ook breder

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:32

Het strand bij Hargen/Schoorl is ook mooi hoor, bij laag tij heb je ook van die zwembadjesvorming...is makkelijk voor paardjes die de golven nog een beetje eng vinden. Kunnen ze eerst in het poedelbakje :=

harryd1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:05

Onze paardjes hadden ook nog nooit zee en golven gezien dus die poedelbakjes waren zeker handig ;) bij de eerste golven stonden we in het begin steeds weer richting duinen ;)