Behoefte aan individuele buitenritten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Behoefte aan individuele buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 21:59

Vraagje

Ik heb 2 ontzettend leuke haflingers staan die graag mee naar buiten (duin/strand) gaan. Ik heb vriendinnen zat die mee willen en regelmatig mee gaan dus aan buiten rijmaatjes geen gebrek.
Nu merk ik regelmatig dat de lokale manege hier paarden verhuurd en dat de klanten hier niet echt over te spreken zijn en dat is zo zonde, het is hier zo ontzettend mooi!
Nu dacht ik om van het voorjaar individuele ritjes aan te bieden met de hafjes. Tempo en Rit kan dus totaal worden aangepast aan degene die mee gaat.

Zou hier vraag naar zijn en zo ja, hoeveel zou je daarvoor willen en kunnen vragen (puur voor onderhoud paardjes) en hoe is het met het risico tijdens een rit van degene die mee gaat. Ik wil geen ongelukken hoewel de paarden braaf zijn blijven het dieren.

Iemand ervaringen?

Silence

Re: Behoefte aan individuele buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:59

Ik denk dat je hier heel goed informatie over moet inwinnen.
Hoe zit het verzekeringstechnisch, ga je aanmelden als een bedrijfje etc.
Het hebben van een bijrijdster vergt verzekeringstechnisch al heel wat, laat staan als je zoiets als dit gaat doen. Hou er rekening mee dat mensen altijd moeilijk gaan doen als er iets gebeurd en dat ze ineens heel anders kunnen zijn dan dat jouw eerste indruk van ze was.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:49

Als je er geld voor vraagt doe je het bedrijfsmatig en zul je dus als bedrijf aansprakelijkheid hebben. Zou ik erg voorzichtig mee zijn, want de kans is groot dat je meer kosten moet maken dan dat de opbrengsten zijn met maar 1 verhuurpaard.
Vraag anders eens aan bokker B10 hoe zij het geregeld heeft.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 11:51

klopt, daar zat ik ook al aan te denken. vandaar dat ik eerst meer informatie zoek voor ik daadwerkelijk iets ga ondernemen. Het moet wel leuk blijven natuurlijk :)
Iets geld vragen zou alleen voor extraatjes voor de paarden zijn en nu ik er meer over nadenk geld om een extra verzekering oid af te sluiten voor derden die meegaan.