weekend naar strand met de paarden, betaalbaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Curly85

weekend naar strand met de paarden, betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 00:16

Na een weekend in Drenthe te zijn geweest willen een vriendin en ik graag met de paarden richting strand en duinen. Wij zoeken daarom een leuke accomdatie voor 2 personen met 2 paarden vlakbij het strand.

Vereisten
- voor paarden, ruime stallen en bij voorkeur weidegang overdag
- er wordt gevoerd (2x pd als ze buitenstaan overdag anders 3x pd en ruwvoer)
- veilige paden en mooie rijomgeveing

- voor ons, net huisje met goede faciliteiten
- Trailerstalling

In provincie Zeeland of Zuid-Holland ongeveer 1-1,5 uur van Rotterdam vandaan.
Hoeft geen low budget maar 500 euro is echt te veel.
In maand maart/april
van Vrijdag tot Zondag (evt Maandag)

mowgli7

Re: weekend naar strand met de paarden, betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 05:34

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 07:43

Kijk eens op de site van manege Nieuwvliet. :)
Voor eigen slaapplaats hoef je niet perse van deze manege gebruik te maken, maar kun je evt ook voor iets anders in de buurt kijken.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 10:28

Dank je wel. Ik vind paardenhotel Burgh geweldig maar of huisjes bij Landall (veel te duur) of pive huisjes die op de foto er echt vies en uitgeleefd uitziet

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:30

Kijk eens bij http://www.twistvliet.nl
Daar huur ik elke 6-8 weken een landhuisje om zaken voor een dementerend familielid te regelen, maar zeker in het laagseizoen zijn ze goed betaalbaar. Volgens mij kunnen de paarden daar gewoon de wei in, ik weet eigenlijk niet of er ook stallen zijn. Het is in elk geval de moeite waard om het uit te zoeken, want de accomodatie is echt geweldig.

Edit: Link aangepast.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:32

Wij gaan altijd naar Renesse, is daar ideaal voor. Niet duur en mooi strand

Trouwens bij de manege (grol) is een camping, er is een hotel verderop in de straat en genoeg B&B's

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:05

dmeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:47

Twistvliet http://www.twistvliet.nl is een prachtige accomodatie. Prachtige vakantieappartementjes. Ze hebben zelf ook een aantal haflingers om te mennen. Maar of je daar ook je paard mee kan nemen en kunt stallen, dat zal je aan de eigenaar Nico moeten vragen. Prachtige landelijke omgeving met heel veel paarden, 500 meter van het strand. Er zijn regelmatig leuke activiteiten en High Tea. Maar als je met paarden aan het strand wilt rijden dan zou je ook b.v. bij Manege de IJslander http://www.manegedeijslander.nl in Biggekerke kunnen informeren, je kunt daar voor enkele uren een paard huren.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:23

Curly85 schreef:
Dank je wel. Ik vind paardenhotel Burgh geweldig maar of huisjes bij Landall (veel te duur) of pive huisjes die op de foto er echt vies en uitgeleefd uitziet

Vies en afgeleefd, je bedoelt oubollig wrs, is wel even anders, als het maar schoon is toch, en als je geen geld over hebt voor Landal, val je toch in die categorie....

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:16

[quote="Curly85"]Dank je wel. Ik vind paardenhotel Burgh geweldig maar of huisjes bij Landall (veel te duur) of pive huisjes die op de foto er echt vies en uitgeleefd uitziet[/quote

Er is in burgh haamstede keuze te over, kijk hier op de site van de vvv http://www.vvvzeeland.nl/nl/vakantieverblijven vervolgens zoeken op schouwen duiveland en burgh.

Bij paardenhotel kun je op de minicamping met je tent of tourcaravan.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 12:03

Ik vond het uitgeleefd sorry... en oubollig ja ook. En nee ik weet dat er ook huisjes zijn die geen 500 euro voor een weekend kosten (zoals Landall) en die ook netjes zijn. Ik heb er wel geld voor over maar geen hoofdprijzen zoals de 500 euro..... dat is gewoon bezopen voor een laagseizoen.

Nogmaals ik hoef geen paarden te huren want heb er zelf 2 wil ze alleen goed stallen.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:09

Wij hebben ook stallen vrij.. en we doen aan (als dat gewenst is) begeleide buitenritten naar het strand. Helaas geen accomodatie voor personen http://catwijckersandt.webklik.nl

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:45

Curly85 schreef:
Ik vond het uitgeleefd sorry... en oubollig ja ook. En nee ik weet dat er ook huisjes zijn die geen 500 euro voor een weekend kosten (zoals Landall) en die ook netjes zijn. Ik heb er wel geld voor over maar geen hoofdprijzen zoals de 500 euro..... dat is gewoon bezopen voor een laagseizoen.

Nogmaals ik hoef geen paarden te huren want heb er zelf 2 wil ze alleen goed stallen.

.
Best knap dat je dat op de foto;s kon zien, dacht eigenlijk dat het uit eigen ervaring was.....

Nikki_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:14

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:54

Hofstede Twistvliet te Vrouwenpolder heeft sinds kort 2 paardenstallen en is een leuk logeeradres in landelijke stijl. Ook is een een weide/paddock voorzien apart van hun eigen kudde maar die vind ik persoonlijk zelf niet veilig genoeg omheind. Maar als je met 2 paarden gaat kan 't ideaal zijn!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:35

@ Mammaslamma Ik kom al heel veel jaren in Haamstede (opa en oma wonen er helaas vanwege ziekte van mn opa wil ik ze niet belasten door daar te verblijven) en kende paar huisjes ook uit eigen zien en nadat ik op google verder zocht zag ik veel soortgelijk waar een naar gevoel bij kreeg. Maar gezien mijn vraag is dat toch niet relevant? Ik ben benieuwd of ik toevallig de foute heb gezien en of er andere opties zijn, geen discussie of iets oudbollig of uitgeleefd is dat is persoonlijke opvatting. Maar mocht je opties hebben van huisjes die dat niet zijn stuur me gerust een link maar tot zover ben ik niet onder de indruk.

Kijenta dat klinkt wel goed ga eens kijken!

ruiterverlof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:39

Hallo ik ben Bart van http://www.paardenvakantie.be

Bij ons kan dit perfect. Jullie kunnen zelf jullie paardjes meebrengen of hier meedoen met de begeleide ritten.
De begeleide ritten met manegepaarden duren anderhalf uur en kostten in 2011, 20 euro

hier een filmpje die onze nederlandse gasten maakten over hun ruitervakantie bij ons

Afbeelding

groetjes bart,

ruiterverlof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:48

Dit is ons eigen filmpje op youtube en geeft een duidelijker beeld.

Je kan dus van bij ons vetrekken met je paard en over het strand tot in calais rijden (noord frankrijk).
Net over de grens heb je de gekende kantine "de peroquet" waar je je paardje aan de afspanning kan laten rusten en een drankje nuttigen aan de bar.

ik waardeer ook jullie opmerkingen en vragen.
Deze gebruik ik voor het maken van de nieuwe video.

groetjes,
Bart,