Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
is inderdaad erg leuk, voor mij wel altijd even opletten als de hond het gekke uurtje kreeg, want dan wou paard meedoen
daarnaast is het lastiger als je paard vervelend is om wat voor reden dan ook, omdat je dan je aandacht bij je paard moet houden en geen tijd voor de hond meer hebt

. Wij zorgen er altijd voor dat er 1 iemand op de grond met de hond loopt, en de ander zit op het paard. Gaat prima. Onze hond mag toch geen lange stukken rennen ivm een heup afwijking dus is dit een mooie oplossing. Maar het liefst wil hij natuurlijk mee als zijn grote vriend er vandoor gaat. 
te ontwijken, want die vind het minder leuk dat ik met twee losse honden en een paard door het bos hobbel. De ruiterpaden lopen natuurlijk niet door de honden losloopzones... Ik ga nog even op zoek naar een foto. 
Ilva schreef:Als het even kan, neem ik mijn twee honden mee. De een is een Flatcoated Retriever en de andere hond is een "vuilnisbakkie". De honden vinden het geweldig en mijn paarden zijn er helemaal aan gewend. De honden blijven ook goed bij me. Alleen als ik de weg over moet steken, stap ik wel eens van mijn paard voor mijn honden. Maar meestal is dit niet eens nodig. Ik probeer wel altijd de boswachterte ontwijken, want die vind het minder leuk dat ik met twee losse honden en een paard door het bos hobbel. De ruiterpaden lopen natuurlijk niet door de honden losloopzones... Ik ga nog even op zoek naar een foto.
Mijn paard reageert wel altijd goed op mijn hond, ze negeert haar of wil hoogstens eens snuffelen dat in tegenstelling tot onze pony dat maar al te graag wil spelen met dat kleine beestje! Nu ik dit topic lees moet ik toch maar eens hierop trainen of het lukt!
Iemand tips om dit zowel voor hond en paard goed te doen?
hij loopt perfect naast paard of karretje.
dus het is spannend
!!
.