Waterprobleempjes!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe_x

Waterprobleempjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:16

Hey! Ik heb een shetlander! Maar helaas is hij echt als de dood voor stromend water. Hij schrikt nergens van, heel lief. Maar het zou toch ook een keer lekker zijn als hij onderweg even wat kan drinken? :S.Want als we thuis komen heeft hij vrij veel dorst. (Heb zelfs een keer zijn waterbakje 3 x moeten vullen), maar hij is onderhand niet meer bang voor plassen die komen met regen, maar hij gaat met geen mogelijkheid het water in. Erg jammer, want de haflinger en de tinker gaan de hele tijd het water in. Iemand ideetjes hoe ik hem het kan aanleren? Want ik weet nu al als hij er eenmaal instaat dat hij het niet meer eng vindt.

tamary

Re: Waterprobleempjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:08

Kan je ergens door het water onderweg? Dan kan je shet achter de rest aan.

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:47

Ja dat kan zeker, maar mijn shetlander gaat niet achter de rest aan. Hij is gewoon doodsbang.

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:23

komt heel bekend voor tinkkie gaat niet door water, ook al rijden er 5 paarden voor hem, hij springt liever met 4 benen tegelijk erover heen, of hij gaat bia de zijkant langs de plas, en of ik er nou op zit dat maakt niet uit. Ik in de boom en hij droge sokken hahhaa
Dus ik lees gewoon mee wat andere bokkers schrijven

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:08

als je hem echt wil laten drinken neem dan gewoon een plastic bakje mee zo kan je hem ook een beetje nat maken als het echt heel warm is in plaats van hem naar het water te brengen ,breng je het water naar je pony toe!!! wat belangrijk is je creëert een andere situatie waardoor hij niet in een keer iets heel groots moet doen in zijn ogen, in het begin laat je rustig het water over zijn voorbeentjes gaan om hem te laten wennen en zo bouw je rustig op, bedenk wel als je pony bang is dat hij misschien ook niet wil drinken omdat hij dus gespannen is. veel succes! o ja is handig als je er in het begin iemand extra meeneemt die jou bakje kan vullen als je pony in staking gaat!

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:20

misschien kan je met veel vertrouwen leren. eerst alleen een beetje modder dan steeds natter tot een plas en dan oefenen met stromend water (natuurlijk veel belonen)

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:12

pasje voor pasje belonen, al is het maar een klein stuk.
Een sponsje meenemen, zodat je het water naar hem kan brengen, als je het met je handen doet dan gaat er nogal wat tussenuit.

http://www.horsewhisperer.com/water_bridge.htm
misschien heb je hier iets aan?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:19

afstappen en dan eerst zelf gaan al een keer geprobeerd? mijn vorige pony vond water ook eng en toen had ik een crosstraining in Moordrecht. Toen moest ik dus ook afstappen en een longeerlijn aan het bit vastmaken en ik ging dan eerst zelf en toen ging hij er wel in :j

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:53

Hihi mn oude verzorgshet is ook ''bang'' voor zee/water/plassen.
gekke shetties

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:56

ja zij weten niet dat er niks engs inzit wij wel kan je hem niet omkopen met wat lekkers. en verder anders zon opvouwbaar bakje meenemen ofzo of hem zxelf laten kijiken als hij dorst heeft dat tie voorzichtig van de rand drinkt

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:39

nou bij die van mij is het heel simpel, hij gaat er echt niet door heen maar als hij dorst heeft drinkt ie overal, maar zijn voeten in het water zetten ...............dat dus niet haha

enriqo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:46

stapje voor stapje proberen en heel erg belonen als hij een stapje doet!
en anders het water inderdaad beetje bij beetje naar hem brengen

amberbaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:52

Inderdaad stap voor stap en belonen als hij het goed doet. :) Breng anders het water naar hem. En elke keer dan opnieuw herhalen.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:25

Probeer hem eens achteruit erin te laten lopen ;)
Dit is een trucje wat ik al vaker toegepast heb bij paarden die het absoluut niet wilde.

De truc is dan dat ze het niet zien en voor ze er erg in hebben staan ze er met hun benen in. Dan is het natuurlijk al te laat om je nog druk te maken haha.
Vaak als ze er eenmaal instaan krijgen ze pas door hoe leuk het eigenlijk is. En wellicht na wat oefenening en heeeeeel veel beloning uiteraard, zal je pony er ook van gaan drinken.
Bij de meeste paarden is het 'enge' de overgang van in en uit het water.

Mijn paardje is gek op water maar nog altijd voorzichtig met erin lopen.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:07

mijn haffie durfde dat ook nniet maar ik heb der gewoon zelf laten on dekken. on ben in water gaan zij op drogen en zelf laten snuffele en gewoon zelf het intiatief laten nemen. Toen liep ze er op den duur van zelf in. vergt wel veel geduld ma ik ben van mening als je gaat trekke of duwe werk enkel averechts