alleen rijden op locatie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Finnean

alleen rijden op locatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 02:48

Gaat er weleens iemand alleen met zijn paard ergens anders rijden? Dus met de trailer naar het strand of bos, zonder iemand anders met een paard erbij? Zou dat gaan of is het beter van niet?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 03:05

Gebeurd genoeg.
Ik ben er geen voorstander van, je weet nooit wat er gebeurd...zelfs met het braafste paard kun je ernstig in de problemen komen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, in een noodgeval ben je altijd beter af met z'n tweeen.

Wat je ook doet, zorg iig dat je een (opgeladen) mobiele telefoon bij je hebt.

friesiszwart

Re: alleen rijden op locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:00

Ik doe dat nooit. Als ik al met een paard (van stal) op stap ga dan heb ik op de vertreklocatie met iemand anders afgesproken.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:22

Ik heb twee opties:
- alleen buitenrijden in het bos of op het strand maar dan gaat mn vader mee
- alleen met de trailer rijden, maar dan heb ik op locatie afgesproken met een vriendin om samen te rijden.

Ik ben 1 keer alleen met de trailer gaan rijden en vervolgens alleen buitengereden en prompt kom ik ten val met paard........ geen succes, niets verwond, maar het mn peerd ging er mooi in een sukkeldrafje vandoor /3 :Y)

Dat doen we dus maar niet meer.....

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:23

Nee, dat durf ik niet.....
Ik ga wel alleen hier het bos in en als ik wegga met mijn paard dan gaat er iemand anders mee.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:26

ik deed niet anders. Ging eens in de week met de trailer op stap naar alle mooie plekjes in de omgeving.
Ook tijdens een ritje in de buurt kan je vallen dus zie het probleem daar niet zo van.
Verder was mijn paard super makkelijk te laden. Liep er zo los op en af.
Dus zolang jouw paard braaf genoeg is zie ik geen probleem.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:27

Ik ben wel eens alleen een rondje buiten gaan rijden met mijn paard, toen ik haar nog kon rijden. Nu kan dat helaas niet meer ;)

Maar ik zou zeggen, niet doen, is me vaak genoeg 'misgegaan'. Maar daar was een hele goede reden voor.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:43

Als je zelf onzeker bent en/of weinig ervaring hebt met buitenrijden, raad ik je aan om het niet doen. Rij dan met met een groepje of met z'n 2-en. Het helpt ook als je een braaf paard hebt, maar het blijven dieren die snel kunnen schrikken! En schrikken betekent vaak vluchten.

Ik weet niet anders dan dat ik vaak alleen rij, soms ook wel met mijn vriendin of met anderen, maar ik vind het ook erg prettig om mijn eigen tempo te bepalen en om alleen met mijn paard in het bos te zijn. Geweldige ervaring vind ik dat, iedere keer weer. Echt genieten met samen met je paard.

Meestal rij ik op de Veluwe de Veluwetrail ritten, maar ook wel wat kortere ritjes (rond de 15 a 20 km) in Hattem en Heerde en ik moet daarvoor met de trailer erop uit.
Mijn paard is op 1 pink te laden, ik zorg er altijd wel voor dat mensen in mijn directe omgeving weet waar ik heen ga en ik draag altijd mijn mobiel bij me. Ik heb een adreskokertje aan het hoofdstel van mijn paard hangen met daarop de belangrijkste telefoonnummers en personen.
Succes ermee!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:16

Doe ik echt niet, onze stelregel is dat er altijd 1 extra iemand mee gaat (naast degene die gaat rijden) als we met het paard op pad gaan met de trailer. Is ivm veiligheid wel zo prettig.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:27

Ik ga 9 van de 10 keer alleen. Ik ga ook overal naar toe. Vind het heerlijk, hoef met niemand rekening te houden en kan zo hard of langzaam rijden als ik zelf wil. Heb wel altijd mobiel op zak.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:22

Ik heb het nog niet gedaan, ja laatst met een enjoy the ride heb ik alleen gereden, maar ik heb wel altijd mijn pa mee op locatie, want rijden met een trailer kan ik niet :D Ik heb aan hoofdstel & zadel altijd kaartjes met mijn eigen telefoonnummer en die van mijn vader hangen, voor het geval dat. Thuis kan je idd ook vallen, maar je paard in een vreemd bos kwijt raken vind ik wel heel spannend...... maar ja, ik heb niet altijd rijmaatjes, en ik wil daar ook niet meer afhankelijk van zijn. Dan spreek je af met iemand van internet bijvoorbeeld (heb geen stalgenoten) en is het ook altijd maar afwachten of je een datum en tijd kan prikken waarbij je allebei kan.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:35

Ja hoor geen probleem. Maar dat verschild wel per combinatie.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:00

Ik ga echt niet alleen op pad, ook al is mijn paard nog zo braaf.
Er gaat altijd wel iemand mee op de fiets of op mijn andere pony.

Finnean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 14:27

Mijn paard is gelukkig niet zo schrikachtig maar inderdaad weet je het maar nooit. Het is wel een goeie om telefoonnummers zichtbaar aan het paard te hangen, voor het geval dat.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:47

ja indd telefoon nummers en adres van de stal waar je paard staat , zorg dat je altijd je mobiel bij je hebt en spreek een tijd af dat je je even (voorkeur 2 keer) meld bij iemand al is het via de telefoon en zeg ook welke route of kant je ong. opgaat (scheelt zoeken), en zorg voor een stevige beschermhoes voor je foon dit helpt namelijk wel als je boven op je foon valt. En wat ik ook altijd mee neem zwiters-zakmes je weet maar nooit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:32

Cher, ook thuis? Wel chill als je dat hebt, al vind ik het juist ook wel heerlijk om alleen te gaan. Ik rij altijd alleen, en 9 van de 10 keer weet niemand dat ik aan het rijden ben of laat staan weerheen :o Maar zowel hoofdstel als zadel hebben kaartjes met telefoonnummres van stal, thuis en mijn mobiel. Dus komt wel goed. Zovaak bwen ik er niet afgevallen (1x buiten) en eigenlijk altijd heb ik de teugels nog vast :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:53

Ik heb ook liever altijd iemand mee, wel zo gezellig, maar helaas heb ik die luxe niet.
Alleen met jonge of recent beleerde paarden ga ik niet alleen op weg. Als het vertrouwen en de ervaring eenmaal goed zit, ben ik wel 9 van de 10 keer in m'n eentje onderweg.

In de wintermaanden ga ik bijvoorbeeld vaak naar de club, om in de binnenbak te rijden. Maar ook de lessen ed ga ik gewoon alleen naartoe. Nou is dat allemaal redelijk in de buurt (alles is binnen 15 á 20 min met trailer) dus mocht er wat gebeuren dan zijn er ook zo mensen ter plaatse om te helpen.

Momenteel rij ik alleen mijn hengst, daarmee ga ik wel alleen naar de club en de lessen, ook buitenritjes doen we alleen. Maar naar wedstrijden heb ik wel iemand mee ivm meer spanning etc.
Met Goldy en Justy deed ik nagenoeg altijd alles alleen. Goldy was overigens ook stabieler op wedstrijd als er niet een stalgenootje mee was. (Das nog zacht uitgedrukt, er was geen land mee te bezeilen zodra het stalgenootje 2 meter te ver weg was.)
Verder zijn/waren ze allemaal super makkelijk op de trailer en ook buiten zijn ze makkelijk te rijden. Buitenritten doe ik trouwens altijd gewoon vanaf onze stal, als we echt ergens naartoe gaan, dan gaan we met stalgenootjes ofzo, maar dat is meer vanwege even een dagje uit oid. Ik heb hier opzich verder genoeg mogelijkheden om naar buiten, dus heb niet echt de behoefte om alleen met de trailer naar het bos ofzo.