weekend loonse en drunese duinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mexx123

weekend loonse en drunese duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:22

half oktober gaan we een weekend naar de Loonse en Drunese duinen.
is er kaartmateriaal van te voren te bestellen of kunnen we dat ter plekke het beste kopen?
Ik zal de plaatselijke VVV eens bellen...we vinden het altijd leuk om al eerder naar een kaart te kijken en wat te bedenken.
kun je daar overal rijden of moet je echt op de routes blijven?
heeft iemand nog tips voor lunchplaatsen waar de pony's ook fijn kunnen staan?
en nog tips voor lekkere eettentjes in de buurt voor 's avonds (zonder pony's!)?

groetjes Heidi en Jasper..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 07:56

Leuk dat je naar de duinen gaat :D
Wil ik met Jimmy komend voorjaar ook nog doen aangezien wij vorig jaar niet konden rijden wegens gebrek aan een zadel (had hem toen net)

Toen wij vorig jaar gingen heb ik vooraf een kaart bestelt en thuis een route bekeken.
Mij werd toen de tip gegeven om de oude kaart te zoeken omdat die veel beter zou zijn dan de nieuwe.

Je kunt ook over de duinen rijden, maar daar staat geen bewegwijzering, dus vrij riskant.
Er loopt wel een route om de duinen heen, die is zo'n 16km en dan kom je verschillende tentjes tegen waar je kunt lunchen.

Qua avondeten kan ik je niet helpen, hebben wij toen gewoon op onze eigen accomodatie gedaan.

Ik heb toen in der tijd een topic geopend voor pauze plaatsen. Misschien heb je er iets aan:

[BRT] Lunch-stops Drunense Duinen vanuit Manege van Loon.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:27

Eettentje voor 's avonds: wij hebben lekker gegeten bij de pizzaria Aspendos in Loon op Zand.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: weekend loonse en drunese duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:31

ik zou naar bos en duin gaan, dat is het leuks. ik zou eerst de ponys naar huis brengen, want je kunt ze daar wel laten staan maar ik vindt dat wel gevaarlijk. officieel moet je wel op de ruiterpaden blijven maar in op het duin zand gebeurd dat neit vaak. je moet wel een vergunning kopen voor je de duinen in gaat en dat kost volgensmijn 1 euro, dat kun je gewoon bij het restaurant kopen. heel veel plezier in de drunense duinen, ik vindt het altijd wel leuk om daar te rijden

MxP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:23

Ben daar ooit met de honden geweest, echt een heerlijke plek!
Veel plezier daar. :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:49

Om in de Drunense duinen te mogen rijden, heb je een vergunning nodig. Een dagvergunning is 1 euro en verkrijgbaar bij de café's rondom de duinen. In de bossen moet je op de ruiterpaden blijven, in de duinen mag je overal op het zand komen. De heide mag je niet doorheen, al lopen er wel paden doorheen waar je wel op mag komen.
Waar overnachten jullie ergens?
Zelf vind ik de Klinkert in Drunen een fijn café om te pauzeren, de stands staan daar echt pal naast het terras, bij de andere café's sta je toch weer een stukje vanaf het terras. Niet handig als je je paarden in het oog wilt houden, of juist bij je paarden wilt blijven. Verder heb je de Roestelberg in Kaatsheuvel/Waalwijk, Bosch en Duin in Udenhout (stands erg ver van het terras af!), De Rustende Jager (stands aan de andere kant van het fietspad, maar wel een leuke, gezellige plek om te pauzeren) en de Drie Linden in Giersbergen (stands aan de andere kant van het fietspad).
Kaarten zijn bij het VVV te krijgen, maar op de nieuwe kaarten schijnen de ruiterroutes dus niet meer op te staan. Niet echt handig als je te paard gaat.
Mochten jullie in de buurt staan, dan zou ik jullie eventueel ook een dagje kunnen gidsen. Ik ken het gebied beter dan mijn broekzak.

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 11:04

bedankt voor alle reacties!!

dcshorthorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:24

Beste mexx123.

Mijn paarden staan gestald in loon op zand en ik rij regelmatig in de Loonse duinen. Als je nog een buiterrit wil maken dan kan ik als gids dienen. Ik kan ook vergunning regelen. Dan heb je geen zorgen met kaarten enz.

Groetjs dcshorthorn

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:23

kijk bij manege van loon, zit aan de drunese duinen

missiskimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:43

Heb gehoord dat het erg leuk is :D

Yooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:39

lijkt me zo leuk, misschien volgend jaar...