Strandrit eigen paarden, wanneer mag het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Strandrit eigen paarden, wanneer mag het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 10:44

Zoals de titel al zegt, wij willen graag weer naar het strand, maar elk jaar weer die vraag.. wanneer mocht het ook alweer?

We zijn vorig jaar een keer naar Calantsoog geweest en een keer naar Schoorl (toen we 's avonds trouwens terugreden hoorden we dat het stuk waar wij ook waren geweest in de brand stond! Dat 'gat' in de duin, weet niet meer hoe het heet hadden we nog foto's gemaakt! Even off-topic :P )

Dus wie woont aan zee of weet mij datums te vertellen wanneer je gewoon ook overdag mag rijden. Of heeft een andere suggestie waar het leuk is om een keer te gaan rijden?

Alvast bedankt! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:47

Op de meeste stranden in Noord-Holland mag je vanaf 1 Oktober overdag op het strand en dit mag tot Mei. Vanaf Mei tot Oktober mag je tussen 09u 's ochtends en 20u 's avonds het strand niet op met paarden. Ik rij zelf vaak in de omgeving van Bakkum waar je erg leuke combinaties kunt maken van bos/duin/strandritten. Zeker de moeite waard om eens een kaart te komen van dat gebied :j

TurdusMerula

Re: Strandrit eigen paarden, wanneer mag het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:48

Hier mag het al weer, 15 september is het zomertijdvak afgelopen. :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:51

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, zou een beetje zuur zijn als je daar komt en je mag er niet op!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:58

Waar wil je heen?
Kijk op de site van de betreffende gemeente, daar staat het wel aangegeven meestal.

Daarbij is het toch niet echt zomerstrandseizoensweer...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:22

@TM; ik had dus gekeken op de site van de VVV van Hargen (?) daar wordt alleen onderscheid gemaakt in het zomerseizoen en het winterseizoen, maar er staat niet van wanneer tot wanneer die seizoenen zijn.. :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:25

Meeste stranden vanaf 1 oktober inderdaad en anders even kijken op de site van desbetreffende gemeente.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 11:25

Nou jah, deze week natuurlijk wel hé? Dus ik dacht misschien de uitgelezen kans om naar het strand te gaan.

Dan moet het dus op zaterdag, dan is het 1 oktober precies!

Schoorl vond ik erg leuk en goed parkeren en je zat vrijwel direct op het strand en dan die duinen daar, heerlijk.

Ik dacht zelf aan lekker een strandrit maken en dan thuis de hynders lekker in het land en bbq aan.. Lekker nagenieten, anders scheid je weg vaak ook direct zo na de rit.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:26

Pb Arabesk even voor Schoorl, dat weet ze wel.
(Hargen ben ik niet bekend, sorry, misschien even de gemeente bellen als je de gok niet wilt wagen?)

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:30

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:32

Toevallig hebben we afgelopen week een overzichtje gemaakt van enkele locaties. De tijden komen van o.a. gemeentewebsites. Mocht je één van de locaties kiezen, controleer dan nog wel even of 't (nog) klopt. Wij zijn tenslotte ook naar mensen :Y)

- Bloemendaal: alles mag van 15 september tot 15 mei. Van 15 mei tot 15 september alleen voor 9.00 of na 18:00
- Zandvoort: alles mag van 1 oktober september tot 1 maart. Van 1 maart tot 1 oktober is paardrijden niet toegestaan
- Noordwijk: het gehele jaar geen paarden voor de boulevard (paal 83.000 tot 80.750). Van 1 juni tot 1 september ook niet tussen paal 75.000 en 74.000. Overige gedeeltes altijd.
- Katwijk: alles mag van 1 oktober tot 1 april. Tussen 1 april en 1 oktober voor de boulevard alleen tussen 19.00 en 24.00. Ten noorden van de uitwatering alleen tussen 19:00 en 9:30. Ten zuiden van de boulevard mag altijd alles.
- Wassenaar: alles mag van 15 september tot 15 mei. Van 15 mei tot 15 september beperkingen tussen HP91.50 en HP92.75. In dit zomertijdvak mogen paarden alleen in dit stuk komen tussen 19:00 en 7:00. Het overige strand van Wassenaar is altijd toegankelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:37

Elan_GV schreef:
Nou jah, deze week natuurlijk wel hé? Dus ik dacht misschien de uitgelezen kans om naar het strand te gaan.[/size]

Let wel op dat het mooi weer wordt en dat dat gigantisch veel mensen trekt naar het strand in de weekeinden. Ik moet als ik naar stal ga altijd langs de afslag die de mensen naar de Noord-Hollandse kust leidt, je wil niet weten hoe vaak er file staat op dat soort dagen := Dus ik zou zelf of vroeg of laat gaan, aangezien het niet prettig is om met je paard in de file te staan en het al helemaal niet te doen is om met je paard tussen de hordes met mensen door te moeten lopen op het strand. Maargoed, die keuze is natuurlijk aan jou ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:30

En vergeet het getij niet te checken, altijd fijn om te weten. :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 14:54

Nee, is ook zo, misschien is het juist verstandig om niet met super-weer te gaan en juist een beetje druilerig. Ik bedoel ik word toch nat op mijn paard..

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:56

Als je maar op tijd bent ;) Afgelopen zaterdag reden we kwart over negen het strand op. Toen was het prima te doen, hier en daar iemand met een hond. Toen we het strand weer af reden begon het juist vol te lopen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:47

gisteren in noordwijk geweest, geweldig en geen/weinig last van de mensen. deze blijven toch in de buurt van depaviljoens en daar mag je niet komen.

deze foto is van ong. 13.00 uur

Afbeelding