Kent iemand de Seahunters Ranch in Katwijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eveline89

Kent iemand de Seahunters Ranch in Katwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:12

Hallo allemaal,

Een vriendin en ik willen binnenkort een mooie buitenrit maken, en nu zijn er een paar ideeen langsgekomen:

- de Seahunters Ranch in Katwijk. Zij zijn sinds kort bezig met dagritten (westernstijl :) !!, van 10.00-18.00u met tussenstop, 40-50km rijden) met 1 begeleider. Dit kost €50. Ik vind het een zeer nette prijs voor het aantal rij-uren en de foto's zien er ook goed uit, maar ik heb verder geen idee van de Ranch/de mensen/de paarden/de ritten. Ik heb deze Ranch gevonden op Marktplaats, helaas is er geen officiele site.

- een strandrit bij Manege Smit of Manege Bakker in Noordwijkerhout. Deze zijn voor de portemonnee wat beter, maar je hebt dan uiteraard minder rij-uren.

Ervaringsverhalen zijn van harte welkom!

Groetjes Eveline

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:59

Eveline89 schreef:
Hallo allemaal,

Een vriendin en ik willen binnenkort een mooie buitenrit maken, en nu zijn er een paar ideeen langsgekomen:

- de Seahunters Ranch in Katwijk. Zij zijn sinds kort bezig met dagritten (westernstijl :) !!, van 10.00-18.00u met tussenstop, 40-50km rijden) met 1 begeleider. Dit kost €50. Ik vind het een zeer nette prijs voor het aantal rij-uren en de foto's zien er ook goed uit, maar ik heb verder geen idee van de Ranch/de mensen/de paarden/de ritten. Ik heb deze Ranch gevonden op Marktplaats, helaas is er geen officiele site.

- een strandrit bij Manege Smit of Manege Bakker in Noordwijkerhout. Deze zijn voor de portemonnee wat beter, maar je hebt dan uiteraard minder rij-uren.

Ervaringsverhalen zijn van harte welkom!

Groetjes Eveline

Dat laatste ook als je de kosten per uur omrekend?
Daarnaast, heb jij weleens ritten van 40-50km gereden? Ik zou daar eerlijk gezegd niet op zitten wachten......

Eveline89

Re: Kent iemand de Seahunters Ranch in Katwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:02

Hoi,

Manege Smit rekent 28 euro voor twee uur. Dus dat is een stuk goedkoper (in verhouding natuurlijk niet maar daar ga ik ook niet vanuit). Ik heb een trektocht gedaan (western) in Italie waar we 6 dagen 6u per dag reden, dus dat is bekend (en erg leuk) ;)

Groetjes Eveline

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:12

Eveline89 schreef:
Hoi,

Manege Smit rekent 28 euro voor twee uur. Dus dat is een stuk goedkoper (in verhouding natuurlijk niet maar daar ga ik ook niet vanuit). Ik heb een trektocht gedaan (western) in Italie waar we 6 dagen 6u per dag reden, dus dat is bekend (en erg leuk) ;)

Groetjes Eveline

50 euro voor 8 uur is duidelijk goedkoper dan 28 euro voor 2 uur.

Echter, de adder onder het gras zou hier de groepsgrootte kunnen zijn.
Ik ken iemand die 80 euro per dag vraagt, maar dan ga je met max twee paarden plus begeleiding. Linksom of rechtsom zal het uit moeten kunnen; groepsgrootte is daarin de meest gebruikte mogelijkheid.

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:20

Hoi, ja dat is zeker goedkoper in verhouding natuurlijk, maar mochten er betere ervaringen zijn bij die twee andere maneges gaan we toch daarheen. Bij de Seahunters Ranch hebben ze 4 paarden (een appaloosa, een halflinger en twee quarters) en een shetlander. De shetlander reken ik uiteraard niet mee, dus het is een kleine groep. Bij Manege Smit zag ik een strandritfoto met 7 paarden, bij Manege Bakker is de groep (ook afgegaan op een foto) groter. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan het jaargetijde, de dag en het tijdstip van zo'n tocht.
Heb jij ervaring met een manege in Zuid-Holland/ergens aan de kust?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:32

Eveline89 schreef:
Hoi, ja dat is zeker goedkoper in verhouding natuurlijk, maar mochten er betere ervaringen zijn bij die twee andere maneges gaan we toch daarheen. Bij de Seahunters Ranch hebben ze 4 paarden (een appaloosa, een halflinger en twee quarters) en een shetlander. De shetlander reken ik uiteraard niet mee, dus het is een kleine groep. Bij Manege Smit zag ik een strandritfoto met 7 paarden, bij Manege Bakker is de groep (ook afgegaan op een foto) groter. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan het jaargetijde, de dag en het tijdstip van zo'n tocht.
Heb jij ervaring met een manege in Zuid-Holland/ergens aan de kust?

Nope. Dat wil zeggen, ik heb wel ervaring, maar die toko schijnt niet meer te bestaan.

Manege Bakker en Smit komen op Bokt weleens langs, maar zoals met alle maneges, lees je daar goede en slechte berichten over. Daar heb je dus ook niks aan.

In Ouddorp (Goeree) zit ook een manege, waar ik wel goede berichten over hoor, maar dat kan ik (nog) niet uit eigen ervaring bevestigen. http://www.knapepaard.nl/

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:34

Ik ken een paar mensen die in Ouddorp rijden, die zijn erg tevreden erover. www.knapepaard.nl
Dan heb je in Renesse Manege Grol, daar ken ik ook veel tevreden mensen over, en die prijzen schijnen ok erg mee te vallen. www.manegegrol.nl

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:05

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 19:53

Bedankt voor jullie reacties, ik beperk me toch liever tot de twee maneges die ik noemde en de Seahunters Ranch ivm de afstand die afgelegd moet worden. Als iemand me dus meer over deze drie kan vertellen, zou dat heel fijn zijn!

Joonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:16

Manege recreatie De Stal zit op een steenworp afstand van Smit en Bakker. Ben er zelf nog niet geweest maar heb er goede verhalen over gehoord.

DieselVince

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:54

Manege recreatie de Stal te Noordwijk bied prima buiten ritten aan, leuke paarden..!! GEEN manege paarden..
Zelf gereden niets mis mee.. bos, duin strand.....heerlijke omgeving..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:14

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:19

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb allerlei forums doorgelezen en Manege Smit en Recreatie De Stal lijken me positief.

Nu ben ik nog steeds wel erg nieuwsgierig naar ervaringen over de Seahunters Ranch, want daar heb ik nog niks over gelezen. Omdat dit western is (en een volle dag rijden) trekt dit me/ons het meest.

Iemand hier dus ervaring mee??

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:58

Seahunters ranch is van een vriendin van mij.. Ze heeft een aantal paarden en daar maakt ze tochten mee. je moet wel ervaren zijn want er zit wel een redelijk hoog tempo in het rijden. de paarden zijn hardtikke leuk en hebben echt een top condititie!

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 13:14

Dat is leuk om te horen! Weet je toevallig met hoeveel paarden er gereden wordt? Ik had haar al een bericht gestuurd via Marktplaats een paar dagen geleden, maar nog geen bericht terug gehad. In de advertentie staat dat ze 2 quarters, 1 appaloosa, 1 halflinger en 1 shetlander hebben. Betekent dit dat het om groepjes van maximaal 4 (inclusief begeleider, de shetlander niet meegerekend) gaat? Of heeft de begeleider zelf een vast paard dat hier niet meegerekend is?
Dat van het tempo vind ik alleen maar fijn! Ik wil met een vriendin gaan waar ik ook een trektocht in Italie mee heb gemaakt (ook western, vandaar dat dit me/ons zo aanspreekt) en nog twee (? dacht ik) vriendinnen van haar.

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:52

Ik ga zaterdag met een vriendin rijden bij de Seahunters Ranch, we zijn allebei heel benieuwd en hebben er nog meer zin in!

friedaxnuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:13

Hallo,
Allemaal, ik kan jullie uit de brand helpen met al de vragen!
Ik ben Frieda en ''Beheer'' de seahunters ranch. Om het zo maar te zeggen, omdat ik meerdere paarden heb en betrouwbare paarden leek het me leuk om Dagritten te organiseren! Dit doe ik meestal met groepjes van eigen mensen en niet met groepen van 7. Meestal gaan er 2 of 3 mee. Dus kleine groepjes. Dat is ook veel veiliger en leuker om te doen.
Als je vragen hebt stel ze. Tot nu toe is IEDEREEN onwijs positief die is komen rijden bij ons. En juist daarom ga je ermee door. Altijd blije gezichten na zo'n rit!
Je bent van harte welkom hoor!
Groetjes Frieda

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:16

Ik ben er al een paar keer geweest en het is echt ontzettend leuk! Geen manege paarden. Je moet wel ervaring hebben en van een lekker tempo houden, maar het is echt onwijs gaaf. De paarden allemaal voorwaarts en bovenal heel eerlijk en hebben een gouden conditie. Frieda is ook echt een hele aardige en leuke meid. Ik heb er helemaal niks negatiefs over te zeggen, want het is gewoon TOP!

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 22:26

Ik ben het met Linda eens. Samen met een vriendin heb ik een heerlijke dag gehad met Frieda en de paarden. Frieda is heel spontaan en haar paarden zijn absoluut verkeersproof. Daarnaast ook tredzeker en mijn paard (Revenge) hield er het tempo flink in. Het is een mooie tocht die je maakt, eerst een klein stukje op het gras langs de weg, daarna alleen maar door de duinen (op brede zandpaden) en op het strand.

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:24

De seahunters ranch is zeker aan te raden.
Je maakt heerlijke buitenritten !
ben zelf al een aantal keer meegeweest, was top ;)

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:38

Door wat ik hier lees ben ik wel erg enthousiast geworden over de seahunters ranch!