Strandrit in Meijendel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Strandrit in Meijendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 10:18

Op 1 november wil ik samen met een vriendin en onze eigen paardjes voor de allereerste keer richting het strand gaan!
We nemen dan de 2 paards vrachtwagen mee. Ik heb even gekeken op internet en las erg veel leuke berichten over Meijendel bij Wassenaar.

Er zou hier ook een pannenkoekenboerderij staan met stallen? en een grote parkeerplaats waar je de trailer kwijt kan? kan je vanaf deze parkeerplaats dan gelijk de duinen in?

Ook las ik dat ze er erg aan het verbouwen waren en dat de parkeerplaats mogelijk dicht gaat. Dit zijn wel berichten uit 2008 maar weet iemand dus of dit is gebeurt of dat het nog open is?

Ook is het dus voor onze paarden de eerste keer dat zij de zee gaan zien. Ze zijn aardig bomproof dus ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Misschien iemand daar nog tips voor?

Wel veel vragen allemaal maar we willen natuurlijk graag erg gaan genieten van onze rit :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:51

Wat jammer dat je helemaal geen reacties hebt gehad, en ik kan je zelf ook niet verder helpen want ken het verder niet. Het klinkt wel heel leuk!

Ik heb nog wel een ander topic voor je gevonden op bokt: [BRT] Waar parkeren strandrit Meyendel Wassenaar

Pitt25

Re: Strandrit in Meijendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:54

Wij gaan ook af en toe naar Meijendel. De parkeerplaats bij de pannenkoekenboerderij is afgesloten voor trailers en vrachtauto's; er staat een boom waar je onderdoor moet rijden en dat past niet. Je kunt je paard daar idd op stal zetten. De laatste keer dat ik er was, was dit voorjaar dus of er inmiddels veranderingen zijn....geen idee.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:36

Je kunt je trailer parkeren aan het einde van de meijendelseweg, hier is een parkeerterrein. het verdere parkeerterrein bij de boerderij is niet meer bereikbaar voor trailer en of vrachtwagens.

Bij het eerstgenoemde parkeerterrein begint overigens ook het ruiterpad.Je kunt dit ruiterpad volgen tot aan de boerderij, en een kilometer verder (ong) krijg je een T splitsing, richting scheveningen of richting wassenaar. Als je hier naar rechts gaat begint na ong 500 meter een ruiterpad ( fietspad oversteken) wat je naar het strand brengt. Je kunt dan richting wassenaarseslag of scheveningen. Afhankelijk hoelang je een rondje wilt maken kun je op het strand omdraaien en dezelfde weg terug of een rondje maken. Hou er wel rekening mee dat het duinzand erg zwaar is, zou het een paard wat geen duinzand gewend is absoluut niet aanraden..

Veel plezier met je rit :)