Vrije stal- of weidestops in Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Vrije stal- of weidestops in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:58

Hallo,

volgend jaar willen we -de eigenaressen van mijn verzorgpaarden en ik- een flinke buitenrit gaan maken ergens hier in Nederland. Nou kunnen we natuurlijk de mannen opschepen met het achter ons aan rijden en ons en de paarden voorzien van eten en drinken, maar als de paarden gewoon lekker ergens een uur op stal (gewone stal dus, stand zijn ze dus niet in te krijgen begreep ik) of paddock te zetten zijn terwijl wij elders eten/drinken en tsja, alles wat nodig is, zal dat natuurlijk echt ideaal zijn.

Nou heb ik mij hier nooit in verdiept maar ik heb wel begrepen dat er een pannekoekenrestaurant ergens op de Lage Vuursche zit die dergelijke diensten aanbiedt. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Daarnaast is er ook sprake van dat we ergens langs zee gaan rijden en op andere plekken gaan rijden, dus als jullie verder nog tips hebben voor mooie natuurgebieden met dergelijke faciliteiten dan hoor ik het graag!

Thanks alot!

fjordnina

Re: Vrije stal- of weidestops in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:46

Er zijn meerdere plekken die dit aanbieden. O.a. Johannahof (zee), De Heikamp in Ruurlo en restaurant de koperen kop op de Hoge Veluwe en de carolinahoeve op de posbank.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 21:47

Ah thanks!

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:09

De Panoramahoeve bij Bennekom
Juffrouw Tok bij Ede (langs de N225, op de ginkelse/Edese hei)

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 08:42

Ik denk dat je het Theehuis te Lage Vuursche bedoelt? http://www.theehuislagevuursche.nl/home
Ben daar laatst heen geweest met de trailer. Ze hebben wel een aanbindplaats en water voor paarden, maar geen stallen.
Verder op de Utrechtse Heuvelrug kan dat bijvoorbeeld bij restaurant t Berghuis te Amerongen, Paardentram te Leersum (leersumse veld, deze heeft wel stallen te huur), restaurant bergzicht te landgoed Den Treek-Henschoten.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:32

Bedankt voor de tips :) ik denk dat het inderdaad om het theehuis gaat ja, goed, ik zal er even wat verder in duiken. Ik zie dat er genoeg mogelijkheden zijn!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:33

Hotel het Roode Koper kan dat ook, dat ligt in de omgeving van Ermelo. Kun je op stand een drankje drinken ;)

Zag ergens het Berghuis genoemd maar daar zijn zover ik weet alleen stands, er is wel een wei maar daar staan al paarden in, en dat zijn altijd dezelfde paarden. Neem niet aan dat je daar als passant je paard bij mag parkeren. Wat ik meestal doe is gewoon op het paard blijven zitten, heb je alleen wel heeeel veel geduld nodig voor je geholpen wordt door de bediening. Ik vind de service niet geweldig.

Leersumse veld is echt een aanrader, daar kun je prachtig rijden.

Edit: ik rij trouwens ook veel op de Ginkelse hei, maar wist niet dat je bij juffrouw Tok ook iets kan eten/drinken en je paard tijdelijk stallen? Waar bevindt die mogelijkheid zich dan? Ik ben wel eens verder de parkeerplaats op geweest om bij Gonzales te gaan eten (wat daar achter ligt) en ik heb toen nergens iets gezien wat op een paddock of stallen lijkt. Er staat ook niks op de site van juffrouw Tok.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:38

Als je het terrein op komt vanaf de weg dan zijn er aan de rechterkant stands waar je je paard in mag zetten. dus tegenover het parkeerterrein en het terras.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:15

Boshuis drie in ermelo tussen ermelose heide en speuldse bossen in.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:35

Vrijwel alle restaurants rondom de Drunense Duinen.

Maar ook niet te bang zijn om gewoon met paard en al op het terras te gaan zitten. Dat kan zelfs downtown Ouderkerk aan de Amstel!!
Paard aan de lokale lantaarnpaal gebonden en wij koffie-met-appeltaart. En ondertussen werden paarden door de eigenaar van de uitspanning volgestopt met wortels! Hoe bedoelt U, service!?!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:42

SusanH schreef:
Edit: ik rij trouwens ook veel op de Ginkelse hei, maar wist niet dat je bij juffrouw Tok ook iets kan eten/drinken en je paard tijdelijk stallen? Waar bevindt die mogelijkheid zich dan? Ik ben wel eens verder de parkeerplaats op geweest om bij Gonzales te gaan eten (wat daar achter ligt) en ik heb toen nergens iets gezien wat op een paddock of stallen lijkt. Er staat ook niks op de site van juffrouw Tok.

Ben er niet zo'n fan van :n
Is een stal met een achteringang en een vooruitgang. Een stand met 4 muren zeg maar, veels te smal en misschien is het wel oke als je idd maar half uurtje weg bent. Maar ik vind het er persoonlijk niet uitzien :n

Panoramahoeve in Bennekom is een paddock, kan je paard ook even rollen, benen strekken, tot rust komen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:52

Mijn ouders hebben zo ook eens een hele trektocht gemaakt bij de Belgische grens. Waren ze met 4 op pad en onderweg overnachten in kleine hosteltjes en goede rustplekken voor de paarden. Zelf stop ik regelmatig bij allerlei stekken ook in de Drunense Duinen. Als we daar zijn, loopt er één even de kroeg in en de anderen gaan lekker bij de paardjes zitten. Aanspraak genoeg! Vooral bij Bos en Duin in Udenhout.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:05

Is niet zo dat ik graag naar Juffrouw Tok wil hoor maar ik was gewoon nieuwsgierig, rij vaak op de Ginkelse hei maar had nog nooit gezien waar je dan je paard evt kwijt zou kunnen.

Ikke: mijn man is wel eens door de Mac Drive gegaan samen met een mede ruiter, allebei te paard. Kan ook prima :D .

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:02

Bij Hoeve Kakelbont in Waalre kan je je paard ook in een stal zetten :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:05

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:18

Ik heb mijn paard ook nog nooit 'geparkeerd' bij juffrouw Tok, maar haal er wel eens water.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:20

Is er in belgisch limburg niet ergens een ruiterroute met overnachtingsmogelijkheden? Schijnen gigantische lussen te zijn, met een kaartje waar ook op staat aangegeven waar de paardvriendelijke lunch en overnachtingsmogelijkheden zijn.

Hier in zeeland zit een paardenpension in burgh haamstede, rijd je zo via het bos de duinen over het strand op. :)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:21

Ik ben zondag bij het Zwaantje in Groesbeek gaan lunchen. Er staan een stuk of 8 stands.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:25

Boshuis Drie, tussen Garderen/Putten/Voorthuizen/Ermelo.

Hebben een weide waar de paarden in kunnen, water, en voor jezelf heerlijk eten. Echte pleisterplaats.

En ze hebben een site met foto's, kan je je een voorstelling maken.

En... het is een PRACHTIG stuk Veluwe!! Kilometers rijden zonder verkeer tegen te komen, heerlijk!!