Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faily

Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 16:54

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die alleen een bosrit maken met paard en hond.
Vanmiddag op de radio hoorde je weer dat er een lijk gevonden was in het bos.

Hoe denken jullie hierover? Vinden jullie het wel eens eng om alleen een bosrit te maken?
Ben benieuwd hoe jullie dit zien!

Vast bedankt voor jullie racties!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:56

ik vind het eerder eng om alleen naar buiten te gaan omdat ik in the middle of nowhere zou kunnen verongelukken, dan dat er enge mensen zijn. je bent toch wel sneller op een paard :+

Faily

Re: Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:00

Ja, maar wat nou als iemand je paard bij z'n teugels grijpt of (als je zoals ik met je hond samen gaat, komtuit spanje, altijd mishandeld) en hij doet iets met je hond..
In Ruinerwold jaren geleden een meisje van haar paard getrokken, met alle vreselijke gevolgen...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:02

ik ga gerust alleen het bos in, met mijn vorige paard was ik er uren te vinden.
Ook alleen ! Ga zelfs hardlopen in het bos in me uppie met m'n kleine bastaard hondje :+

Als je overal bij gaat stilstaan kan je niets meer, en kijk eens wat er gebeurt als je gewoon over straat loopt .. ook genoeg.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:03

Ik neem meestal een zweep mee als ik buiten ga rijden. En niet voor mijn paard hoor, die is snel genoeg. maar voor aanvallende honden of aanvallende mannen. Paar tikken met een zweep een ze laten echt wel los.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:05

Ik rijd niet alleen buiten en ga ook nooit alleen met de hond naar het bos. Ben altijd met z'n tweeën (of meer natuurlijk. )

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:07

Hahha jullie hebben helemaal gelijk!
Kwam gewoon even in me op, aangezien mijn paard begin 2012 bij de bossen in zeewolde komt te staan en natuurlijk vanmiddag zo'n vreselijk bericht hoorde...

Zweep mee, inderdaad slim voor enge mensen :-)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:08

Ik ben 15 en rij alleen in het bos.
Me ouders vinden het altijd nog wel een beetje eng.
Heb altijd mobiel mee, zonder kom ik niet weg en lange zweep.
als je ergens mensen ziet die je niet vertrouwd, kun je omdraaien en wegcrossen.
Maar idd je moet er niet te lang bij stilstaan... dan kun je ook niks meer.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:09

Tsja, ga je ook niet naar amsterdam? Daar wordt ook wel regelmatig een lijk gevonden.
Ok, ok, kromme vergelijking misschien, maar de kans dat zoiets gebeurt is heel klein. Ik ga dan ook rustig alleen het bos in etc. Ik probeer echter wel mn gezonde verstand erbij te houden, zo ga ik 's nachts niet in mn uppie door een verlaten bos ofzo.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:10

Nee maak me daar niet zo druk om.

Hoe groot is de kans dat het gebeurd en dat er wat kan gebeuren. Mijn paard is sowieso een stuk sneller en anders heb ik nog wel een zweep om van me af te slaan.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:11

ik woon al 10 jaar in het bos, ben nu 20 en ga al sinds jonge leeftijd alleen het bos in ( wel vergezeld door 2 of 3 grote waakse honden in het begin) In die tijd heb ik eigenlijk weinig enge dingen meegemaakt. 1x dat er gastjes uit zon jeugdopvang achter mij en mijn paard aan kwamen en 1x dat er iemand helemaal in het zwart bij bijna elk pad dat wij insloegen stond te wachten.uiteindelijk rende hij mee door de bosjes :? Mijn paard was 1.75 en had een hekel aan mannen dus heb mij nooit onveilig gevoeld.

nu loop ik hard of mountainbiken of gewoon wandelen altijd met hond en paard. Puur zodat die ook beweging hebben :+

edit: nou moet ik eerlijk zeggen dat ik met alleen een chihuahua mij buiten de normale wandeluren ook niet 100% op mijn gemak zou voelen. Heb momenteel een bouvier en als mensen die zien gaan ze al aan de kant, en als hij het niet vertrouwd zorgt hij dat ze aan de kant gaan ;)
Laatst bijgewerkt door _00_0 op 16-09-11 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:12

rij best wel eens alleen in het bos. In dat bos wordt veel gewandeld en gefietst, dus niet helemaal in de middle of nowhere.
Vroeger toen ik 12 - 13 jaar was zat ik bij de ponyclub een plaats verderop. Ik ging er altijd rijdend naartoe. Alleen 's winters was het altijd al donker als ik terug moest. En dan moest ik ook door het bos. Ongeveer een km ofzo. Ik begon dan bij het begin van het bos te galopperen en bij het einde ging ik weer stappen. Pony wist precies de weg. Achteraf natuurlijk behoorlijk tricky, weet ook niet of mijn moeder precies wist hoe alles ging. :o

Nu zou ik dat zo gauw niet meer doen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:12

in huis komen tegenwoordig ook mensen om je te vermoorden dus durf je wel alleen in huis te zitten? in een bos kun je nog weg.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:14

Ik ga al jaren alleen, heb me hier nog nooit druk om gemaakt.
Altijd even melden wanneer je weggaat en waarheen ongeveer.
Mocht je verdacht lang weg blijven weten ze waar ze moeten zoeken.

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:15

Bedankt voor alle reacties.
Amsterdam is idd heel wat anders dan een bos waar je alleen bent :-) maar dat gaf je zelf ook al aan.

Pelryo, dat lijkt me idd behoorlijk eng zo'n man!

Vroeg me af of er veel mensen waren die alleen naar het bos gingen, mijn antwoord is dus, ja!

Zijn er nog meer mensen met goeie tips? Jammer dat pepperspray verboden is, haha

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:17

Faily schreef:
Bedankt voor alle reacties.
Amsterdam is idd heel wat anders dan een bos waar je alleen bent :-) maar dat gaf je zelf ook al aan.

Pelryo, dat lijkt me idd behoorlijk eng zo'n man!

Vroeg me af of er veel mensen waren die alleen naar het bos gingen, mijn antwoord is dus, ja!

Zijn er nog meer mensen met goeie tips? Jammer dat pepperspray verboden is, haha

Met twee vingers in de ogen prikken werkt ook :')

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:17

Ik heb jaren in dat bos in Zeewolde gereden en nam altijd m'n zweep me. Een keertje ben ik achtervolgd door een mountainbiker (hij wachtte me op nadat hij me op een ander paadje had gespot). Ben er gewoon keihard langs gegaloppeerd. Ik ga echt niet wachten totdat hij iets kan doen. Maar verder is er nooit iets gebeurd. Ik ga nog steeds alleen hoor.

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:19

Haha kim grappig!

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:20

Ellenb, dank hangt er natuurlijk ook vanaf of je zelf een beetje oplet.
Mijn paard gaat alleen met pre pensioen dus ik wil echt 5x in de week naar het bos
lijkt me best spannend omdat ik nu voornamelijk dressuur rij en 1x in. Maand misschien ga.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:23

Ik ga ook altijd alleen naar buiten, nooit echt problemen gehad. Heb altijd een zweep bij me en mijn telefoon. Laat ook altijd weten dat ik weg ga en hoelaat ik ongeveer terug ben. Heb 1x iemand gehad die mij achtervolgde, tenminste.. zo voelde het voor mij, want hij bleef maar achter mij aan fietsen ook op alleen ruiterpaden etc. Ben toen lekker hard gaan galopperen tot ik hem uit het zicht was verloren en ben toen snel een weg ingeslagen die richting huis ging, aardig tempo erop gehouden. Is verder goed afgelopen, en misschien wou die man ook wel gewoon de weg vragen? You never know, haha. Maar toch het zekere voor het onzekere genomen, hihi.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:24

ik heb trouwens ook wel eens zoiets meegemaakt,
ik was toen een jaar of 12/13 en ik was met een vriendin en mijn hond naar een zwemmeertje, en ze hadden daar zo'n smal schiereilandje maar er was niemand want het was heel koud. Dus wij waren daar gewoon een beetje aan spelen en de hond rende ergens door de bossen... komt er opeens een wat oudere man aan, met een heel kort broekje waar zijn... *dinges* zeg maar uithangt. En hij kwam steeds iets dichter naar ons toe (hij liep ook niet recht naar ons toe), maarja, zo'n smal schiereilandje loopt natuurlijk ook dood (we waren niet echt in paniek ofzo, maar we dachten wel van 'foute boel').
En toen, toen kwam de hond terug, en natuurlijk was die man zo weg toen er een enorme Duitse dog langs kwam stuiven die ook even een kleine grom liet horen in het voorbijgaan.

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:24

de laaste tijd rijd ik ook best vaak alleen in het bos, maar dan laat ik weten aan mensen op stal dat ik binnen 1,5 uur terug kom, zo houden we elkaar een beetje in de gaten ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:29

Mobiel mee, zweep mee, mijn als het moet enorme grote bek mee en hoppa gaan met die banaan. :D

Als je technisch gaat kijken heb je geen bal aan een mobiel als je bewusteloos naast het pad ligt of geen bereik hebt in het bos, dus ik ga vooral voor de zweep en de grote bek. Tot nu toe nog niks heel engs meegemaakt, wel eens iemand weg moeten meppen die mijn teugels vast wilde pakken maar goed dat is al zoooo lang geleden en in een ander bos als waar ik nu rondhobbel. Liefst idd wel met twee of meer, maar ik ga net zo makkelijk alleen, ik laat me niet snel bang maken.

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:31

Ja, dat is ook heel verstandig om te doen.
Het is niet zo dat je bij alle dingen stil moet gaan staan, dan heb je geen leven meer.
Maar als je hoort dat er een lijk gevonden is in het bos waar je in de toekomst gaat rijden alleen met je paard, vind ik het toch wel even spannend. Vooral omdat er op de 80km aan ruiterroutes geen huizen of iets dergelijks staan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:33

phoe als ik daar allemaal over na zou denken zou ik echt paranoia worden..! Ik neem altijd mobiel en zweep mee, verder kan ik flink schreeuwen en hoop ik nooit zon gek te treffen. Ik laat in ieder geval niet mijn plezier bederven door wat er eventueel wel niet zzou kunnen gebeuren..