reflectie uitrijdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

racebiet

reflectie uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 20:00

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:51

Bedenk dat alles boven 150cm niet af nauwelijks zichtbaar is vanuit de positie van de chauffeur. Alleen wanneer je groot licht gebruikt, zie je de hoog gedragen reflecties zoals dekens en hesjes.
Reflectie rond de benen wordt sneller waargenomen. Het zit laag en het beweegt; daar wordt ons oog (eigenlijk de hersenen) op getriggerd.

Houdt daarnaast je wettelijk verplichte verlichting in de gaten!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:55

Ik heb 'm ook en hij bevalt goed.
Ik krijg veel opmerkingen dat 'ie goed te zien is in het donker.
De borstflap blijft bij mij ook goed zitten.

Daarnaast doe ik ook wel beenreflectoren om en zelf een reflecterend hest met lichtjes erin.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 20:45

He bedankt, ik ga hem maar bestellen. Overigens beenreflectie gebruik ik ook. Verder doe ik een ledje aan zn frontriem en in zijn staart. Beter maar een halve kerstboom als slecht zichtbaar.

Mariekje22

Re: reflectie uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:22

Ben ook bezig met een reflectiedeken, maar wat voor lichtjes hebben jullie voor aan t hoofdstel en evt in de staart?

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:16

@Mariekje22 Ledjes van de halfords waar een elastiekje al aanzit. Heel handig die lus je zo om een hoofdestelriempje of plukje staart heen. In een verpakking zit een rode en een witte.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:18

Ik heb hem ook, kwalitatief heel goed, past goed en ook nog eens heel goed zichtbaar als ik de mensen hoor, hij is wel duurder geworden want ik had hem voor 35 oid :wow:

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:38

Ja bij mij op stal zit ruitersport Sissi en die heeft m tot en met donderdag voor 31 euro....daarna gaat haar echte winkeltje open en wordt ie 50 euro....nogal een verschil.....snel een halen. Van die ledlampjes bij de halfords is wel een goed idee, zijn gewoon van die dingetjes voor op je fiets toch? En waar hebben jullie van die armdingen vandaan, wil geen dure peesbeschermers met reflectie kopen omdat ik t waarschijnlijk niet heel veel gebruik, maar dacht dat van die dingen voor mensen ook best om de benen kunnen.....

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:44

klopt het zijn van die fiets-lampjes aan een elastiekje.
De deken bij Divoza is hij trouwens ook goedkoper dan op de site van horze.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:45

Mariekje22 schreef:
Ja bij mij op stal zit ruitersport Sissi en die heeft m tot en met donderdag voor 31 euro....daarna gaat haar echte winkeltje open en wordt ie 50 euro....nogal een verschil.....snel een halen. Van die ledlampjes bij de halfords is wel een goed idee, zijn gewoon van die dingetjes voor op je fiets toch? En waar hebben jullie van die armdingen vandaan, wil geen dure peesbeschermers met reflectie kopen omdat ik t waarschijnlijk niet heel veel gebruik, maar dacht dat van die dingen voor mensen ook best om de benen kunnen.....

Je hebt ook reflectiebandjes van een paar euro voor om de benen; voldoen uitstekend.
Voor de lampjes; let er ook even op dat ze een constant bandende stand hebben. Dat moet namelijk van de wet, ook al weet iedereen ondertussen wel dat knipperen beter opvalt. Stel dat je zo'n pietlut van een agent (in opleiding?) treft, dan zet je het lampje in de constant-mode en klaar.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 06:45

Heb hier eigenlijk nooit over nagedacht of daar wettelijk iets voor is vastgelegd, eens kijken of ik er wat over kan vinden! Heb hier eerlijk gezegd nog nooit een agent gezien in de buurt die iets kon zeggen over t buitenrijden...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:24

Mariekje22 schreef:
Heb hier eigenlijk nooit over nagedacht of daar wettelijk iets voor is vastgelegd, eens kijken of ik er wat over kan vinden! Heb hier eerlijk gezegd nog nooit een agent gezien in de buurt die iets kon zeggen over t buitenrijden...

De wet is simpel: constant brandend wit of geel licht voor; rood licht achter.
De rest verzin je zelf maar; zolang je dit hebt, kan oom agent je niks maken. Het enige puntje van aandacht is een zgn. kapstokartikel waarin staat dat je overige weggebruikers niet mag verblinden. Lijkt me overkomelijk.....

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:37

mmm wilde net een bouwlamp aanschaffen hahaha....

Ok ga maar eens op zoek naar lampjes en armdingen....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:39

racebiet schreef:
He bedankt, ik ga hem maar bestellen. Overigens beenreflectie gebruik ik ook. Verder doe ik een ledje aan zn frontriem en in zijn staart. Beter maar een halve kerstboom als slecht zichtbaar.

He, daar zeg je wat! Dat is slim! Hoe bevestig je dat?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:40

Als je even het topic verder leest staat het erin....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:45

Ja, maar eerlijk gezegd vind ik dat nog steeds niet duidelijk. :o

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:19

racebiet schreef:
Ledjes van de halfords waar een elastiekje al aanzit. Heel handig die lus je zo om een hoofdestelriempje of plukje staart heen. In een verpakking zit een rode en een witte.

Citaat:
klopt het zijn van die fiets-lampjes aan een elastiekje.

Wat is hier niet duidelijk aan?

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:57

Ik haal de ledjes bij de action. Daar zijn ze goedkoper dan bij halfords.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:16

Ik rijd niet met uitrijdeken, ik vind een uitrijdeken met reflectie, die ook nog eens helemaal van voor sluit, te warm voor mijn paard.

Ik heb wel een reflecterend borsttuig, jaren geleden al eens bij de paardendrogist gekocht. Daar heb ik twee wit/gele fietslampjes aan geschoven (er zitten van die schuifjes aan de achterkant waarmee je ze bijv. aan je jas/tas of in het bijgeleverde houdertje aan je fiets kunt schuiven).
Ik had een zadeldekje met reflecterende strepen, helaas past die niet meer onder mijn huidige zadel.
Verder heb ik reflecterende pijpkousen en van die reflecterende armbanden met led-lichtjes erin (vorig jaar 4 stuks voor 5 euro bij de Aldi, zal dit jaar ook wel weer komen) die ik om mijn paard zijn benen bevestig.
Dan is er reflecterend materiaal op de hoogte dat koplampen van een auto het ook daadwerkelijk zien, want inderdaad, paardhoogte (en helemaal ruiterhoogte) is te hoog om te reflecteren voor koplampen van een auto.
Reflecterend hesje heeft vooral zin als je ook naast je paard loopt (tijdens uitstappen bijv. of oversteken van sommige kruisingen, of als je gewoon met je paard loopt te wandelen).
Ik draag om die reden dan ook vaak wel een hesje, omdat ik idd vaak de laatste km uitstap naast mijn paard. En ik heb daar ook een soort sjerp aan met rood lampje op de rug en wit lampje op de borst, maar ook die vallen weinig op als ik op mijn paard zit.
Dan doen de lampjes om zijn benen en aan het borsttuig echt voldoende, heb meerdere keren gemerkt dat auto's mij ruim van te voren zien en voldoende afremmen om veilig te passeren.

mientjemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:37

ik heb de oranje uit rijdeken wel met reflectie alleen zou je is bij de divoza moeten kijken.
hier heb ik hem 2 weken geleden nog gekocht voor 34 euro geloof ik.
raar dat er zo'n verschil in de prijzen zit he.....
ik heb van mijn lief tallige broertje grote breek stafen gehad die ik mee kan vlechten in de staart ze branden 4 uur dus dat red ik wel met een ritje buiten stappen.
ook heb ik gewoon een lampje op mijn armen rug een hesje en reflecterende beschermers om de benen.
ook heb ik bij de action van die reflectie strips gehad die je recht kan maken en als je ze ergens tegen aan klikt krullen ze om die doe ik ook nog wel is om de benen heen of om het hoofdstel.. ze zijn daar 80 cent per stuk.
eerst had ik een shet en hier hebben ze dus geen reflectie beschermers voor en dan deed ik haar zwarte bandages om en dan met die reflectie strips van de action vallen lekker op.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:02

Ik ga de reflectiedeken van Horse donderdag halen bij een lokaal winkeltje.
Hier zijn ze €29.95. Nogal een verschil met €50 die hier genoemd wordt.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:16

Heb vandaag een reflectiedeken gekocht en van die ledlampjes van action, waren maar 89cent voor een witte en een rode, denk alleen dat ze te klein zijn om ze echt goed te kunnen zien! Zit al n elastiekje aan, maar maak m denk ik met een veiligheidsspeld vast aan mn deken! Mischien toch nog naar halfords voor andere... Nu nog van die dingen voor om de benen...waar zou je die kunnen kopen?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:17

Volgens mij zijn ze wel goed, ze zitten om je zadel heen, dus blijven zitten doen ze sowieso wel!

mientjemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:21

wat een prijs verschil zeg jeetje en bij mij blijft de deken ook prima zitten

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:07

Bij de lidl hebben ze nu ledbandjes voor om je arm in de folder staan, 4stuks voor 6euro...kunnen prima om de benen denk ik!