Irritante koeien!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yelizaveta

Irritante koeien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:01

Hoii :P

Ik ben al een paar keer op buitenrit geweest met Nabor maar ik moet altijd voorbij zo'n wei met hele ambetante koeien die volgen ons altijd dan komen die naar nabor toegegaloppeerd en dan wilt die ook galopperen meestal kan ik hem wel houden maar de vorige keer ben ik er af gevallen gelukkig kon mijn papa hem pakken want hij was van de mais aant eten,, typisch xd ofwel moet ik langs een ander wegje maar daar is een boerderij met een paar duitse herders en dat zijn nabor favoriete dieren niet =d heb jij ook al zo iets voorgehad en hoe ging je daar mee om want ik durf daar gewoon niet meer langs te gaan ;(

Happie

Re: Irritante koeien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:09

Tja koeien zijn van zich zelf nou eenmaal erg nieuwschierig. Wat bij mij altijd goed werkt is om mijn paard naar de koeien te laten kijken en even stil te blijven staan dan is vanzelf de lol eraf

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:10

oefenen! :) ofwel met de honden ofwel met de koeien

Ik begrijp wel wat je bedoelt, vooral de honden. Echter is mijn pony er niet bang voor, maar ben ik het die de boel zit op te fokken :o

Stilstaan bij koeien en paard laten kijken werkt vaak wel. Die beesten zijn toch ook gruwelijk lachwekkend als ze aangestuiterd komen? :+

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:15

Ik kom heel veel koeien tegen op buitenrit, de eerste keer vielen zijn oren bijna van zijn hoofd toen ze bokkend kwamen aanrennen. Ik had het geluk een paar paarden erbij te hebben die het niks interresseerde en nu loopt hij er zo langs....
Misschien iemand met een koeienproof paard meenemen volgende keer.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:16

Of je gaat een cowclinic doen :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:20

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Ik heb al eens met paard en al bijna in de sloot gelegen van de koeien. Liep er toen naast om te oefenen aangezien we aan beide kanten koeien op het land hadden kon ik niets anders.

Inmiddels is ze er aan gewend. Al ik merk dat ze het toch wel erg spannend vind zet ik haar met haar neus richting de koeien stil zodat ze even kan kijken en rijdt ik daarna verder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:25

Kijken of je je paard een week of 2/3 tussen de koeien in het land mag zetten :D

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:29

Evelli schreef:
Kijken of je je paard een week of 2/3 tussen de koeien in het land mag zetten :D

Hihi alleen oppassen dat je paardje na 2/3 weken niet denk dat ie een koe is geworden :+

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:31

Carmy81 schreef:
Evelli schreef:

Hihi alleen oppassen dat je paardje na 2/3 weken niet denk dat ie een koe is geworden :+

:')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:34

zorgen dat je paard goed verkeersmak is en daar hoort bij koe en hond proef.dit zijn dingen die je met regelmaat tegen komt.dus oefenen dan moet je vader hem maar vast houden,en als je pech hebt krijg je het er niet meer uit.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:34

Evelli schreef:

Met minder lukt het ook al, hoor. Tijdens trektocht is de merrie met koeienangst er helemaal overheen gekomen door met haar niet bange collega's 2 dagen in een wei grenzend aan een flinke groep koeien te staan en later nog een nacht de wei te hebben gedeeld met een kreupele koe. Toegeven, ik moet nog zien of ze het onthouden heeft als we weer eens langs een wei met koeien komen, maar trok zich er echt niets meer van aan }:0

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:09

..of maak een trektocht door Frankrijk..loop je wekenlang tussen de koeien door ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
HG.A3

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:15

haha, die foto's zijn echt hilarisch :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:36

Je had een hoop bekijks, Adrie :D

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:06

Koeien zijn zo schattig! Ze kunnen met hun tong in hun neus likken <3 <3

Mijn paardje vindt koeien alleen eng als ze op elkaar gaan klimmen. We gaan ook wel eens wandelen en dan bij de koeien grazen.
Hij heeft nu door dat koeien ook gras eten en geen paarden. Nu is het goed ;)

Bij de oude wei liepen hooglanders. Die zijn echt prachtig!
Afbeelding

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:07

Ja bekijks hadden we wel. Was voor hen ook wel bijzonder. Hadden nog nooit een paard gezien , denk ik. In het begin reageerden de paarden wel een beetje als de dames, al bokkend, kwamen aanrennen. Tijdens de verdere route zagen we eigenlijk alleen maar koeien(en loslopende varkens). Geen last meer gehad. Onderweg hebben ze ook, noodgedwongen, samen met zulke koeien in de wei gelopen. Geen centje problemen. Heb ze ook wel, schoorvoetend, neus aan neus contact zien maken in de wei.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:49

Die koeienfoto's zijn geweldig!

Kun je niet aan de hand gaan oefenen? Er naartoe wandelen (naar de koeien of de honden), je paard de tijd geven er naar te kijken? Geef hem de kans wat meer afstand te nemen als de spanning te hoog op loopt en vraag hem dan weer wat dichterbij. Als het goed is zal hij er langzaam maar zeker dichterbij willen komen en uiteindelijk zijn angst overwinnen. Mocht ie er voorbij stuiven, laat hem dan omdraaien en geef hem weer de tijd om te kijken en het 'gevaar' te verwerken.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:19

Hahaha, die koeien ook altijd _O-

Ik moest vorig maand naar mijn wedstrijd toe, te paard. Had die route nog nooit eerder gereden, maar daar bleken dus ook koeien te staan die mijn paard heel interessent vonden. toch wel hilarisch, mijn paard liep er langs met een :wow: -hoofd :+ En maar staren naar die gevlekte, raar gevormde paarden

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:14

Henkje schreef:
Koeien zijn zo schattig! Ze kunnen met hun tong in hun neus likken <3 <3

Mijn paardje vindt koeien alleen eng als ze op elkaar gaan klimmen. We gaan ook wel eens wandelen en dan bij de koeien grazen.
Hij heeft nu door dat koeien ook gras eten en geen paarden. Nu is het goed ;)

Bij de oude wei liepen hooglanders. Die zijn echt prachtig!
Afbeelding

Wat een mooie foto!
Ik heb precies hetzelfde gedaan, mijn merrie had schrik van koeien, nochtans een veiga die gefokt zijn voor het werk met de koeien en stieren :D .
Vind het mooi gezegd, ergens moeten paarden de kans krijgen om die dieren te leren kennen. Hier kon mijn merrie volop kennis maken met het gevlekte monster waar ze zo bang voor was:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WARZUPND.jpg
In Roemenië gaat het allemaal vanzelf, de koeien grazen daar bij de paarden, paarden worden aan alles en nog wat gewoon gemaakt, van veulen af aan gaan ze met de merrie mee die voor de kar loopt. Wij werken te weinig met ons dieren, jammer, want op natuurlijke manier kan je ze heel veel leren door frequent te doen.

LoveCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:03

ik ken je probleem! ik moest een keer mijn pony terug brengen naar de wei en op de brug durfde hij ineens niet meer omdat die koeien bij het hek stonden! :o
dus ik afstappen(ik zat er lekker op, dan hoefde ik niet te lopen :D)
en kalmerend tegen hem praten en kleine grapjes maken bijvoorbeeld: "rustig nou maar! die koeien zijn net mieren en je vertrapt ze als een olifant!"
ik steeds rustig een stapje naar voren zetten en uiteindelijk kwam hij voetje voor voetje de brug af en konden we er langs

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:37

Bij ons in het duin staan ook Hooglanders gewoon los in het gebied waar ook de ruiterpaden lopen.
Ik ben de eerste paar keer dat we koeien tegenkwamen gewoon afgestapt en ben met haar aan de hand langs de Hooglanders gelopen.
Na een paar keer vond ze ze al niet meer echt vreemd en ben ik te paard er langs gegaan.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:13

Gewoon met een paard dat niet bang is voor koeien er een paar keer langs lopen, gaat vanzelf wel over

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:15

Die van mij vind anders niets mooier dan wanneer een hele kudde jonge koeien met haar meegalopeert. Denk dat ze zich dan niet zo alleen voelt. :+

Gewoon aan laten wennen dus, en zorgen dat je je paard onder controle hebt voor je naar buiten gaat. :)

Eifos006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:20

Mijn pony's hadden er in het begin ook last van, en het ergste is dat ik op een melkveebedrijf woon (ong 100 koetjes :D).
Ik heb gewoon er vaak langs gewandeld (zowel erop als erlangs), en laten snuffelen enzo. Nu zijn koeien totaal geen probleem meer!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:58

de mijne vond ze in het begin ook eng, maar we staan bij een koeboer op stal en dat in combinatie met een gek baasje en een al even zo gekke koeboer heeft ervoor gezorgd dat ze nu helemaal gek is om erachteraan te gaan :D Ze mag weleens achter de koeien aanlopen als ze naar de wei moeten samen met de herdershond. Laatst heeft ze zichzelf een heuse cowclinic cadeau gedaan. Op vakantie stond ze met een ander paard in een wei met een kudde jonge koeien. Binnen 5 minuten hadden de 2 dames zich ontpopt tot ware bordercollies en werden de koeien vakkundig een hoek in gedreven. Die stomme beesten bleven uitdagen maar werden telkens terug op hun plek gezet door beide dames. Uiteindelijk hebben we de paarden maar in een andere wei gezet want zowel de koeien als de paarden kwamen niet meer toe aan eten. Veels te druk met uitdagen en drijven :D
Afbeelding
De boer was er overigens gewoon bij en die kon wel lachen om de 2 groepen hoe ze bezig waren.
Afbeelding
Deze is bij ons achter in het bos waar ook weleens vee rondloopt. Mag je gewoon tussendoor wandelen en als de koein te opdringerig worden jaagt mevrouw ze weg met een ware pismerrieblik.