Gezocht: Kop N-H Zndr begeleiding buitenrit/strand.prd huren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wetbagyes14

Gezocht: Kop N-H Zndr begeleiding buitenrit/strand.prd huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 17:11

Ik zoek een manege of stal etc. waar mijn vriendin en ik een buitenrit zonder begeleiding, op gehuurde paarden of pony's.
Het liefst in de kop van Noord-Holland.
Alvast Bedankt!(;

BrankaZ

Re: Gezocht: Kop N-H Zndr begeleiding buitenrit/strand.prd huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:13

Denk dat er weinig zijn die dat doen. Als er wat gebeurt zijn ze wel verantwoordelijk.
En gezien jouw leeftijd zal het nog wat lastiger worden vrees ik.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:13

nergens denk ik

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:31

Kun je vertellen waarom het zo belangrijk is om zonder begeleiding te gaan? Begeleiders zijn over het algemeen zeer gezellige jonge mensen en weten precies waar je bv veilig kunt galopperen.
Als je persee zonder wilt, krijgen mensen toch snel het idee dat je dingen wilt doen die niet in de haak zijn.

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:02

Er zijn vast genoeg manege's daar, maar waarom zonder begeleiding?
Ben zelf vaak genoeg op buitenrit geweest, en de begeleiding zijn niet altijd jonge gezellige mensen, maar ik heb nog nooit last van ze gehad, zelfs niet toen ik de enige was. Begeleiding is echt niet zo erg als het lijkt, hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:07

In Egmond aan Zee zit een manege die paarden verhuurt waarmee je het strand op kunt. Het is niet de kop van Noord-Holland, maar het zal hoogstens een half uurtje rijden daar vandaan.

Let trouwens op dat je niet tussen 09u en 20u het strand op mag op de meeste badplaatsen in Noord-Holland. Daarnaast is het verstandig om (als het je eerste strandrit is) na te denken over of je er wel goed aan doet om zonder begeleiding te gaan, het strand kan op sommige momenten namelijk best verraderlijk zijn mbt gaten en plotseling diep water bij eb.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:12

Ik zou niet eens zonder begeleider op buitenrit willen in een vreemd gebied. Dan bent je toch de hele weg bezig met navigeren ipv genieten. Ik zou eerlijk gezegd ook mijn twijfels hebben bij een bedrijf dat zomaar paarden meegeeft aan 2 tieners zonder enig toezicht.

Ik kan begrijpen dat je misschien liever niet in een hele grote groep wilt buitenrijden maar 1 begeleider is vaak alleen maar voordelig. Over grote van de groep valt misschien wel te overleggen?

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:19

Op je 15e mag je volgens mij niet eens paarden huren zonde begeleiding ivm verantwoording. Ik zou naar het strand sowieso begeleiding meenemen als je ergens voor het eerst gaat op vreemde paarden

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:24

Miss_Montana schreef:
In Egmond aan Zee zit een manege die paarden verhuurt waarmee je het strand op kunt. Het is niet de kop van Noord-Holland, maar het zal hoogstens een half uurtje rijden daar vandaan.

Let trouwens op dat je niet tussen 09u en 20u het strand op mag op de meeste badplaatsen in Noord-Holland. Daarnaast is het verstandig om (als het je eerste strandrit is) na te denken over of je er wel goed aan doet om zonder begeleiding te gaan, het strand kan op sommige momenten namelijk best verraderlijk zijn mbt gaten en plotseling diep water bij eb.

Welke dan? Want naar mijn weten doen ze dat allang niet meer