nieuwe regel betreft buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

nieuwe regel betreft buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:40

Allereerst, sorry als het fout staat, wist niet precies waar ik het moest zetten!

Ik hoorde van een vriendin van mij, dat er tegenwoordig gecontroleerd word op ruiterbewijs!
Dat je zonder niet meer buiten mag rijden.

Nou heb ik er niet zo heel last van, want ben in het bezit van mijn ruiterbewijs.. maar ook heel veel stalgenoten enzo hebben hem niet.. en die rijden elke dag buiten.

Is het nou echt zo dat je zonder ruiterbewijs niet meer buiten mag rijden?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:42

nee, alleen in bepaalde gebieden heb je hem nodig.
hier zijn al een boel topics over geweest ;) even zoeken dus
Laatst bijgewerkt door Rintah op 04-08-11 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:42

Als ik me niet vergis is dit alleen van kracht in bepaalde natuurgebieden, maar nog niet in heel NL doorgevoerd, dus net als alle andere jaren.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:45

Rintah schreef:
nee, alleen in bepaalde gebieden heb je hem nodig.
hier zijn al een boel topics over geweest ;) even zoeken dus

Ja dat weet ik, en zover was ik.
Maar aangezien ik het 5 minuten geleden hoorde, dacht ik , misschien is het nu toch zo!
Omdat hun ook echt niet verder mogen van de politie, heel vreemd.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:46

quote van site van rijksoverheid (http://www.rijksoverheid.nl/):

"Een ruiterbewijs is verplicht voor recreatief paardrijden in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en het Landgoed Nienoord in de gemeente Leek. In de rest van Nederland is het ruiterbewijs niet verplicht, maar wordt het wel aanbevolen voor paardrijden op de openbare weg."

Buiten de genoemde gebieden niet verplicht dus :)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:47

raya00 schreef:
quote van site van rijksoverheid (http://www.rijksoverheid.nl/):

"Een ruiterbewijs is verplicht voor recreatief paardrijden in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en het Landgoed Nienoord in de gemeente Leek. In de rest van Nederland is het ruiterbewijs niet verplicht, maar wordt het wel aanbevolen voor paardrijden op de openbare weg."

Buiten de genoemde gebieden niet verplicht dus :)

Ahh okee :)

Vriendin rijd trouwens in Pernis..
Dus wat die politieagenten doen is geheel onterecht in principe?

suuzepuus

Re: nieuwe regel betreft buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:48

Ik denk dat ze je een 'stoer' verhaal wilden vertellen!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:49

We zijn er natuurlijk niet bij geweest met heel bokt, maar als je vriendin andere weggebruikers hinderde of een gevaar vormde in het verkeer staat die agent geheel in zijn recht om haar te stoppen en hierop aan te spreken.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:50

suuzepuus schreef:
Ik denk dat ze je een 'stoer' verhaal wilden vertellen!

Oh zo is dat meisje zeer zeker niet!
Ik geloof best dat ze aan ruiterbewijs controles doen enzo.. maar ze kunnen er in principe gewoon niks mee maar dat wou ik dus zeker weten haha :)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:51

MLoeser schreef:
We zijn er natuurlijk niet bij geweest met heel bokt, maar als je vriendin andere weggebruikers hinderde of een gevaar vormde in het verkeer staat die agent geheel in zijn recht om haar te stoppen en hierop aan te spreken.

Dit is niet het geval, ze zei dat ze controleren op ruiterbewijzen en dan ga ik ervanuit dat het niet alleen aan haar gevraagd is.. weet alleen dat ze hierdoor niet meer buiten kan rijden omdat ze hem niet heeft..

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 01:02

nikilover schreef:
MLoeser schreef:

Dit is niet het geval, ze zei dat ze controleren op ruiterbewijzen en dan ga ik ervanuit dat het niet alleen aan haar gevraagd is.. weet alleen dat ze hierdoor niet meer buiten kan rijden omdat ze hem niet heeft..

ze kan prima buiten blijven rijden hoor.. gewoon bovenstaand stukke uitprinten MET bron
of link naar dit stukje opslaan in je mobiel zodat je het kan laten zien op site zelf. omdat je bij jullie dus het ruiterbewijs nodig hebt hoeft je vriendin dus ook niet te hebben. de politie kan d'r niks maken. en als je toch een boete krijgt,hoef je die als je beroep aantekent (waarschijnlijk*) toch niet te betalen omdat de boete onterecht is.

*: waarschijnlijk omdat ik er verder niet heel veel kennis van hebt, en in nederland weet je t maar nooit natuurlijk :+

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 01:13

Dit is niet het geval, ze zei dat ze controleren op ruiterbewijzen en dan ga ik ervanuit dat het niet alleen aan haar gevraagd is.. weet alleen dat ze hierdoor niet meer buiten kan rijden omdat ze hem niet heeft..[/quote]
ze kan prima buiten blijven rijden hoor.. gewoon bovenstaand stukke uitprinten MET bron
of link naar dit stukje opslaan in je mobiel zodat je het kan laten zien op site zelf. omdat je bij jullie dus het ruiterbewijs nodig hebt hoeft je vriendin dus ook niet te hebben. de politie kan d'r niks maken. en als je toch een boete krijgt,hoef je die als je beroep aantekent (waarschijnlijk*) toch niet te betalen omdat de boete onterecht is.

*: waarschijnlijk omdat ik er verder niet heel veel kennis van hebt, en in nederland weet je t maar nooit natuurlijk :+[/quote]

Precies om dat laatste stukje heb ik maar even een topic geopend, je weet het maar nooit he haha :P

Maar okee, het is duidelijk, gewoon lekker blijven buitenrijden dus!

Bedankt allemaal!

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:32

Het is meestal zo in grote bossen gecontroleerd worden

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:36

Of op basis van een gemeentelijke verordening!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:45

Nee hoor, er staat niets over een verplicht ruiterbewijs op de site van gemeente Rotterdam.
Wel dit:

"Pakken jullie ook paardenbezitters aan?

Ook eigenaren of houders van een paard die worden betrapt kunnen een boete krijgen voor het niet opruimen van de paardenpoep. De stadswachten zijn bevoegd om hiervoor een bon uit te schrijven. Hoewel paardenpoep zeker voor overlast zorgt, komt het minder vaak voor dan hondenpoep. Daarom zijn er geen extra maatregelen genomen om hier tegen op te treden. Het boetebedrag is met € 180,- wel een stuk hoger dan voor hondenpoep.

De politie spant zich op diverse manieren in om paardenpoep van de straat te krijgen. De ruiters of de wijkteams van de politie geven aan Roteb door wanneer zij paardenpoep zien liggen. Roteb verwijdert dan de paardenpoep zo snel mogelijk van straat. Daarnaast heeft de politie afspraken met Roteb gemaakt over het verwijderen van poep die afkomstig is van paarden van de Bereden Politie.
U kunt overlast van paardenpoep melden via het telefoonnummer van de gemeente 14 010, waarna het opgeruimd zal worden."

Dus dat wordt buitenrijden met een schep en een bezem en vuilniszak op je rug! _O-

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:16

RUI-->BRT