Welke manege? Buitenrit eigen paard en manegepaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Welke manege? Buitenrit eigen paard en manegepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 18:16

Omdat ik ook wel eens met mijn man samen een buitenrit wil maken waarop we allebei te paard zitten zoek ik een manege waarmee je op buitenrit kan met 1 eigen paard. En omdat we ons eigen paard gewend zijn met rijden (en ik vanuit verleden ook veel manegepaarden gereden heb) hebben we wel wat eisen, een paard wat fijn aan de hulpen staat, tuig wat er niet afgeleefd uitziet en goed past, kortom alles netjes verzorgd. We wonen in het midden van het land, en willen niet al te ver rijden omdat ons eigen paard natuurlijk ook mee moet. Ben benieuwd of er bokkers zijn die ons een leuk plekje kunnen aan bevelen!

Mloulou

Re: Welke manege? Buitenrit eigen paard en manegepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:24

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 15:44

Mag je daar ook met je eigen paard in de groep mee rijden? Dat is dus de vraag.

Edit: zie dat er western gereden wordt, dat spreekt ons niet echt aan. En zag een rijfoto van een jong kereltje zonder cap wat op mij niet erg verantwoord overkomt.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:49

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:52

Manege Schurer ken ik wel.
Daar rijden ze niet alleen western.
Ze zijn daar volgens mij nogal makkelijk, volgens mij kun je best probberen of je daar een eigen paard kan meenemen.

Manege Visch in 't Harde kun je ook proberen. Die zitten dicht bij het bos, en heb je veel mooiere uitrij gebieden dan manege Schurer.
www.manegevisch.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 15:56

Ik hoef echt niet perse naar Elburg hoor, ligt eigenlijk net op de grens van hoever ik zou willen rijden want het is wel ruim een uur bij ons vandaan met de trailer. Manege Elburg ziet er trouwens een stuk netter uit. Het Harde vind ik echt te ver rijden.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:01

Manege Elburg is van vrienden van mij, dus vandaar!! Ik weet dat ze er erg leuke paarden hebben! & denk dat er veel mogenlijk is in overlerg! Succes met je zoektocht!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 16:06

Haha daar moet je natuurlijk reclame voor maken! Dank je wel.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:08

Wij zijn pas naar het leersumse veld geweest. Mijn vriendin met haar eigen paard, mijn man op een paard van daar en dan 1 begeleiding mee. Was een mooie rit van 2 uur met alleen maar mooie ruiterpaden. Voordeel is dat na de rit paard even op stal kon en wij lekker pannenkoeken konden gaan eten in het bijbehorende partycentrum, dat je maar met 3 personen bent en je tempo enzo goed kan aangeven en dat het een heel fijn te rijden (tuig)paard was .
Nadeel is dat je zowel het paard van je man als het paard van de begeleider huurt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:08

't Harde ligt tegen Elburg aan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 16:41

Vind Elburg ook te ver rijden.

Leersumse veld zou mooi zijn, dat is hier heel dichtbij en is net de kant van het bos waar wij eigenlijk nooit rijden.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:01

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:22

SusanH schreef:
Mag je daar ook met je eigen paard in de groep mee rijden? Dat is dus de vraag.

Edit: zie dat er western gereden wordt, dat spreekt ons niet echt aan. En zag een rijfoto van een jong kereltje zonder cap wat op mij niet erg verantwoord overkomt.

Ik reed op een Fries en mijn vriendin op een arabier van de manege, gewoon Engelse stijl hoor! Er ging een man mee als begeleider. Hij wil je vast ook wel begeleiden als je met eigen paard komt. Hij was erg vriendelijk en er was ontzettend veel mogelijk, ook omdat we maar met zijn drieën waren zonder andere onbekenden.

Manege Elburg heb ik mee gebeld, maar zij waren duurder en het was erg lastig inplannen (veel lessen, ponykamp etc). Bij manege Schurer konden we gelijk terecht en was veel meer mogelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 13:40

Oeps, net even gekeken waar 't Harde ligt...was denk ik in de war met een andere plaats. En heb nog wel in jaren Ermelo gewoond, niet ver van Elburg :+ . Denk dat ik het Leersumse veld eens ga proberen, kunnen we samen zonder begeleiding op pad 1 iemand op ons eigen paard en de ander op een leenpaard. Lekker dichtbij huis, ideaal.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:45

SusanH schreef:
Oeps, net even gekeken waar 't Harde ligt...was denk ik in de war met een andere plaats. En heb nog wel in jaren Ermelo gewoond, niet ver van Elburg :+ . Denk dat ik het Leersumse veld eens ga proberen, kunnen we samen zonder begeleiding op pad 1 iemand op ons eigen paard en de ander op een leenpaard. Lekker dichtbij huis, ideaal.

Ook mogelijk bij manege belvedere in nunspeet :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 14:28

Maar dat is voor mij wel een stukje verder rijden dan Leersum ;)

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:16

Dat zou bij mij kunnen alleen staat mijn paard op dit moment op rust ivm een peesblessure maar dit zal niet langer meer duren dan 2 weken want ze staat al 6 weken stil uit voorzorg.
Wel bij jullie in de buurt..kijk maar eens in mijn onderschrift..wie weet tot horens!!

eliseeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:23

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:27

Je zou manege den toom kunnen proberen, weet niet hoe het er veder uit ziet, maar dat is in doorn (vlakbij leersum)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 20:35

Ik tem even op mijn eigen topic...is nl van juli vorig jaar dus niet meer echt van toepassing ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:30

Vanwege het feit dat dit topic al bijna een jaar oud is en TS de informatie niet meer nodig heeft gaat dit topic op slot.