interactieve kaarten voor ruiterroutes- waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

interactieve kaarten voor ruiterroutes- waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 16:24

Hallo mensen,

Wie weet websites waar je interactief ruiterroutes kunt plannen ?
Of wie weet namen van VVV-kaarten waar nummertjes op staan die corresponderen met nummertjes op paaltjes in het bos?

Liefst omgeving Apeldoorn, Beekbergen, Hoenderloo.

Tips als "koop gewoon de kaart van de Veluwe", daar heb ik niet zoveel aan, die heb ik namelijk al, en ik presteer het dan nog steeds niet om ergens gemakkelijk mijn weg te vinden.

Dus het gaat echt op bordjes met NUMMERS!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:56

Je bedoelt de nummer van de percelen?
In Drenthe staan die op de wandelkaarten van Staatsbosbeheer.

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:08

De kaarten met nummers van het bosgebied rondom Kootwijk kun je o.a. kopen bij 't Hilletje.
Dat is het gebied grofweg tussen Harskamp - Hoenderloo en Apeldoorn - Stroe (en het stuk boven de A1 tot aan de oude Rijksweg, N344).

Anders gezegd:
Ruwweg het gebied tussen het militair oefenterrein, N310, N344, N788, met als zuidgrens de weg Hoederloo - A50.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52. ... 5&t=h&z=13 dit gebied dus ongeveer.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 20:09

Nummers van de percelen Adrijja? Ik snap niet goed wat je daarmee bedoelt sorry.
Ik bedoel met mijn vraag of mensen tips kunnen geven over gebieden waar je heel makkelijk kunt buitenrijden zonder dat je de weg kwijtraakt, omdat de ruiterroutes ter plaatse staan aangegeven met nummertjes die je op internet of op een kaart terug kunt vinden.

Zoals hier: http://www.paardenroute.nl/kaart.htm

Ikke, wat is het Hilletje? Is dat in Hoenderloo?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:14

HannahFrouk schreef:
Nummers van de percelen Adrijja? Ik snap niet goed wat je daarmee bedoelt sorry.
Ik bedoel met mijn vraag of mensen tips kunnen geven over gebieden waar je heel makkelijk kunt buitenrijden zonder dat je de weg kwijtraakt, omdat de ruiterroutes ter plaatse staan aangegeven met nummertjes die je op internet of op een kaart terug kunt vinden.

Zoals hier: http://www.paardenroute.nl/kaart.htm

Ikke, wat is het Hilletje? Is dat in Hoenderloo?

't Hilletje is het hotel in Kootwijk: http://www.hilletje.nl/

HannahFrouk

Re: interactieve kaarten voor ruiterroutes- waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 06:46

Bedankt Ikke, daar heb ik alvast wel wat aan!

Zijn er misschien ook nog mensen die iets weten richting Beekbergen en richting Nunspeet?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:51

Bij het bezoekerscentrum Nunspeet heb je een kaartje van hun boswachterij met nummering. Alleen vind ik daar die nummers op die stenen niet altijd even goed te lezen, maar globaal heb je er wel houvast aan als je niet meer weet waar je zit.
Van het Speulderbos is ook zo'n soort kaart, die is van staatsbosbeheer. Boswachterij Kootwijk heeft zo'n zelfde kaart, ook van staatsbosbeheer. Verder zijn er wel losse kaarten van de dagtochten van de Veluwetrail, maar die zijn erg onduidelijk.
Als ik geen aparte kaart van een gebied kon vinden, kopieerde ik ook wel gedeeltes van de grote kaart die ik dan meenam met rijden.

HannahFrouk

Re: interactieve kaarten voor ruiterroutes- waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:06

Bedankt!
Met de grote kaart kom ik er doorgaans totaal niet uit, vandaar de vraag om nummertjes.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:15

Ik heb een grote kaart van Midden-Veluwe en daar staan ook de nummertjes van de ruiterroutes op. Ik kopieer dan dus een deel in zwart-wit en kleur zelf met rode dunne stift de ruiterpaden in. Zo kom ik er eigenlijk altijd wel uit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:19

HannahFrouk schreef:
Bedankt Ikke, daar heb ik alvast wel wat aan!

Zijn er misschien ook nog mensen die iets weten richting Beekbergen en richting Nunspeet?

Dat kaartje gaat tot Beekbergen.
Als je me je e-mail PB-t dan heb ik een PDF voor je. Die staat ook op I-net, maar ik heb geen idee meer waar ik 'm gevonden heb.

Voor Nunspeet is een kaart van staatsbosbeheer beschikbaar. nr 20 uit de scan van Adrija. Let op, daar zijn in nummers gewijzigd. Controleer bij een bestelling terdege dat je ook "Nunspeet" besteld, voordat je heel ergens anders uitkomt :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:42

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:10

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:38

Ja, dat dacht ik al, dat je die kaart bedoelde. Maar zo kan iedereen die meeleest hem zelf downloaden, opslaan en afdrukken. Die andere kaart is groter, die heb ik wel, maar die ligt na een week gebruikt te hebben helemaal uit elkaar.