Beginners buitenrit Callentsoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nawi

Beginners buitenrit Callentsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 12:46

Hallo Allemaal,

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Nadine (21 jaar) en ben nieuw op bokt, Hallo! :P
Momenteel ben ik samen met mijn vriend (23 jaar) op vakantie in Callentsoog.
Ik ben zelf een gevorderde ruiter en rijd ook vaak buitenritten als ik thuis ben, wel altijd met minimaal 2 personen omdat de fjord waar ik op naar buiten ga niet altijd even betrouwbaar is, verder wel een schat van een beest! maar het blijft een fjord ;)
maar vriend daarintegen heeft hooguit een keer op een paard gezeten en een paar passen gezet.

Nou lijkt het ons heel erg leuk om tijdens onze vakantie hier in Callentsoog (of in de buurt berijkbaar met de auto max. halfuur rijden ongeveer)
te gaan paardrijden, maar dit moet dus een rit worden waar ook beginners mee mogen, we willen wel graag los maar alleen stappen is geen probleem! en er moet natuurlijk een begeleider mee want anders verdwalen we :o

Ik heb namelijk zelf stage gelopen op Terschelling en daar was ik begeleidster met friezen rijpaarden en dat was echt super! dit heb ik zo'n 6 weken gedaan, en hier mochten ook beginners mee was echt heel erg leuk! maar dat ligt een beetje uit de buurt zeg maar..

Nou hoop ik eigenlijk of iemand hier op bokt een leuk adresje weet voor ons!

Nawi

Re: Beginners buitenrit Callentsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 18:24

Hallo allemaal,

We hebben een manege op texel gevonden!
we gaan hier vrijdag rijden, lekker een uurtje het bos in met 2 grote paarden!
Heeft iemand ervaring met Manege Kikkert?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:28

In callantsoog heb je zelf ook een manege. Heb wel eens gehoord dat die ook beginners meeneemt. Hoef je niet "helemaal" naar texel ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:33

manege kikkert zijn hele leuke ritten! leuke paarden ook :)

er vlak naast zit ook een.. dat je niet de verkeerde erf oploopt als je al bij kikkert gereserveerd hebt.
(die andere manege heeft heel veel haflingers)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:34

Je hebt ook manege noot, aan de callantsogervaart, 10/ minuutjes/kwartiertje van het strand af.

Nawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 19:04

Manege noot heb ik een tijdje terug mail contact mee gehad en die geven geen buiten ritten aan beginners.
Dus dat word hem helaas niet!
en we wouden zo ie zo een dagje naar texel, fijn te horen dat manege kikkert goede ervaringen heeft!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:07

Ik zou ook niet naar Manege Noot gaan heb ik hele slechte ervaring mee!
En de eigenaar van Manege Noot is echt niet aardig!
De rest zeg ik via Pb als je dat nog graag wilt weten of iemand anders..

koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:01

Manege Kikkert zou ik ook hebben aangeraden!!
Er leuke manege en leuke paarden, doen leuke ritjes met beginners!
Heb er zelf jaren geleden aan paar zomers gewerkt! (net als jij op terschelling dus).
En.... ga idd even die haflingers voorbij...
Veel plezier, en laat even horen hoe het was.

Martine

ps. doe ze daar evt de groetjes. *\o/*

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:05

xmarlies96 schreef:
Ik zou ook niet naar Manege Noot gaan heb ik hele slechte ervaring mee!
En de eigenaar van Manege Noot is echt niet aardig!
De rest zeg ik via Pb als je dat nog graag wilt weten of iemand anders..

Valt best mee, ze heeft een beetje een gebruiksaanwijzing maar ik sta daar met mijn paard en bevalt prima;) Maar wat was er gebeurt dan?
Maar idd, die doen geen ritten met echte beginners.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:35

Ben er woensdag nog geweest bij manege Noot en vind het een goede manege. Maar het is inderdaad niet verstandig om een beginner te laten rijden. Heb zelf de strandrit gemaakt maar daar zaten echt flinke stukken galop in.

Nawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 17:53

Hallo Allemaal,

Nou ja genoeg over manege noot, we zijn naar manege kikkert geweest ;)
Wat ik btw niet echt een manege kon noemen het was een kantine met een stuk of 30? misschien ook wel 40 paarden en pony's die allemaal vast stonden in een stand buiten, naast elkaar.

Mijn eerste indruk was niet zo positief, ik zie paarden liever in een weide lopen of in stallen staan, en niet al opgezadeld voor me neus, klaar staan voor de rit, maar vooruit heb begrepen dat ze 'savonds gewoon de weides in gaan. :)

De rit zelf was heel erg leuk! de paarden waren inderdaad super braaf en betrouwbaar, en vooral super gehoorzaam! Ik zelf reed een grote koffievos en die kon ik met 1 hand en lange teugels makkelijk laten doen wat ik wou, echt een lieverd! (wel beetje pis merrie naar andere paarden, maar bij dreigen hielt het ook wel op, kon er wel om lachen) Het paard van me vriend was ook een topper, erg braaf en deed het leuk!
Het was een mooie rit met heel veel stap en echt kleine stukjes draf van niet langer als 1 minuut, dat was wel fijn. (voor de beginners)
De mensen zelf hadden het vooral heel druk had ik het idee want je werd niet ontvangen en moest zelf maar gaan uitzoeken waar je moest wezen dit was jammer, maar zodra je de persoon had gevonden, hielpen ze je vriendelijk.

Zal er zelf niet naar terug gaan om de reden dat ik echt niet houd van paarden die staan te wachten op hun rit, en vervolgens opgezadeld blijven staan omdat ze de volgende op hun rug krijgen (wat ook echt zo was, want hoefde mijn paard niet af te zadelen, de volgende kwam er aan) de singel ging zelfs niet even losser...
Maar voor een beginnende ruiter, die nog wat bang is of gewoon een leuk uurtje het bos in wilt met paarden, raad ik hem zeker wel aan want de paarden en het bos zijn super! en erg betrouwbaar!

koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:06

Ja, dat is eigenlijk wel een nadeel daar.
Maar ja, het is echt een seizoensbedrijf en de paarden lopen nooit langer dan 2 uur achter elkaar.
Zo in het zomerseizoen als het zo druk is, proberen ze ook idd de paarden klaar te hebben staan.
Maar kom eens terug in het voorjaar bijv. (maar dan zijn de paarden ook wel wat drukker hoor, hihi).
's nachts staan ze altijd in de wei, en van eind oktober tot aan april staan ze altijd in een lekkere winterwei met veel gras (zodra het op is worden ze weer verweid) en als het echt koud is staan ze bij hen thuis waar ze dan een loopstal hebben (en dus ook nog wei).
Zelf vind ik het enerzijds een beetje erg toeristisch, wat ten nadele komt van de eerste indruk, anderszijds vind ik dat ze er erg goed zijn voor de paarden.
Nou ja, vind het iig leuk om te horen dat je het ritje met je vriend positief ervaren hebt.

Nawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 12:40

De paarden zagen er ook absoluut goed verzorgd en tevreden uit!
Alleen het oogt inderdaad heel toeristisch ;)