haai , ik woon vlakbij het leekstermeer, en ik ben opzoek naar mooie ruiterpaden. in mijn omgeving zijn er wel wat routes, maar die worden gewoon te saai. duss wie weet mooie ruiterpaden in de omgeving van drenthe en groningen ?
Drents Friese wold idd, In beetsterzwaag kun je ook wel een leuk rondje rijden maar een deel van het bos mag je officiueel niet rijden... Drents friese wold is veel mooier. Ik weet niet of je wel eens een enjoy the ride meedoet? 31 juli is er 1 in het drents friese wold!
tinkerplein
Geplaatst: 22-07-11 23:46
Wij wonen in Noordlaren,aan de rand van het Noordlaarder bos en je kunt hier heerlijk buitenrijden(omgeving Zuidlaren,Schipborg). Ha,ha,je mag je trailer wel bij ons neerzetten hoor!
of aanstaande zondag op enjoy the ride in het drenths friese wold
Anoniem
Geplaatst: 26-07-11 08:55
Hoeveel wil je rijden onder het zadel? De polder achter Boerakker vind ik zelf ook altijd wel heel mooi om te rijden en is imo prima vanuit het Leekster meer te doen, door Nienoord over het industriterrein, langs het viaduct door boerakker heen en dan de polder door langs bijv, het kanaal. Is denk ik 20 tot 30 km afhankelijk van waar je precies begint en of je door de hele polder gaat.
Edit, je zou rijdend naar Een/Nieuw Roden kunnen gaan, doe ik ook wel eens vanuit boerakker is een leuk stukje. Je kan vanuit de manege in tolbert (kan je naar toe rijden onder het zadel) de ruiterroute op en dat volgen naar Oostindië en dan de zandpaden in Een. Je kunt ook als je op de weg naar zevenhuizen uit komt richting zevenhuizen gaan en ong. 1 km later naar rechts de menroute op en zo kom je dan in tolbert uit. Heb je ook een leuk blokje van ong. 15-20 km, dat is dan niet de route met de zandpaden. (weet niet waar je precies vandaan komt nl)
Je zou met de trailer naar nieuwe roden kunnen, is ong. 10 min met de trailer maar kun je wel even leuk rijden. Ik vind het bos alleen niet zo heel groot. Zo zou je ook met de trailer naar Een kunnen natuurlijk, Norg is ook wel heel leuk en ben je met de trailer ook zo. Mocht je wat verder willen zou je absoluut naar DFW moeten gaan, daar zou je bij Hotel Vila Nova in Zorgvlied of bijv. bij het staatsbosbeheer centrum in Appelscha een dagroute kunnen rijden.
Vanaf Wateren/Appelscha etc is het erg mooi rijden in het Drents Friese wold. Je kan prachtig over de duinen rijden, maar ook grote stukken bos in rijden. Er zijn veel verschillende routes en er staan er ook veel aangegeven op bordjes.
Misschien is de paardenvierdaagse ook wel wat voor je. Deze wordt georganiseerd vanuit Zorgvlied en dan kom je op routes waar je normaal eigenlijk niet komen mag. Zo zie je gelijk wat meer van de omgeving, en leer je de omgeving een beetje kennen. http://www.paardenvierdaagse-zorgvlied.nl/
aricia
Geplaatst: 30-07-11 22:13
Vlak bij je bij Nieuw Roden kun je de zandpaden op en dan richting Zuurse duinen bij Steenbergen is ook leuk dan kun je richting Een ,Veenhuizen of Norg en ben je een mooi eindje onderweg . En Drents friese wold is ook erg mooi om te rijden net als Havelte .