Bergrivierroute in Málaga

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Bergrivierroute in Málaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 20:49

Afsplitsing van Limburgse vermist - terecht.

Ik heb een route uitgestippeld en gereden die van mijn boerderij naar VélezMálaga gaat. Ik heb het nog niet aan één stukkie gedaan. Dat is wel de bedoeling deze zomer nog.

Eerst van 750 meter over de pas: 1300 meter, de pas over naar Alfarnate, de bergrug volgen naar Alfarnatejo, doorsteken naar Rio Gordo.
Daar net buiten het dorp even wat listig afdalen de rivierbedding in en daarna is het ´canyonning´ te paard. Uiteraard kan je geen watervallen met je paard afspringen. Idem stuwdammen en natuurlijke dammen door boomstammen, dus enige creativiteit om de kloof uit komen en weer in is wel nodig. Niet voor beginners ;)

Hier de rivierroute;
Bij Rio Gordo het blauwe lijntje naar VélezMálaga is de rivier. Schuif iets naar rechts en je vindt Frigiliana-Nerja.

http://maps.google.es/maps?hl=es&client ... CCwQ8gEwAQ

marijkedam

Re: Bergrivierroute in Málaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:11

Dat ziet er best indrukwekkend uit. Lijkt me dat je daar heel ervaren paarden voor nodig hebt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:14

Wat is de bedoeling van je topic, wil je laten zien wat voor rit je hebt gemaakt of kan iedere belangstellende een rit bij jou komen maken?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:35

F_Orumster schreef:
Wat is de bedoeling van je topic,

Geen bedoeling; het is een illustratie van perspectief, meer niet.

Uit het topic ontstaat een zijlijn over andere routes. Zoals de ´Ruta de Camio´ welke Caminito del Rey heet.
Dat heeft op dat topic echter eigenlijk geen plaats want is alleen perspectief.
Net als dít een perspectief is over de rivierlopen volgen hier. Dat kan ook te paard en het is een ruiterforum :)*

Nee,´belangstellenden´ kunnen níet mee.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-07-11 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:37

Kan dus geen ritje bij je boeken, jammer ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:42

F_Orumster schreef:
Kan dus geen ritje bij je boeken, jammer ;)

Je kan wel boeken voor vakantie, maar ik heb geen paardenexploitatie.
Je kan op mijn site zien wat de filosofie is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:52

marijkedam schreef:
Dat ziet er best indrukwekkend uit. Lijkt me dat je daar heel ervaren paarden voor nodig hebt.

Mijn paarden zijn inderdaad zéér ervaren en capabale zelfdenkende probleemoplossers.
Het is geweldig hoe/waar ze je door/overheen sjouwen. Het enige wat ze vragen is waardering en dat je ze niet in de weg zit.
Dat niet in de weg zitten is volgens Fedrico Caprilli* het hoogste wat een ruiter kan hopen te bereiken trouwens.

Banida, die zich net op het andere topic gemeld heeft, is de enige die ik ooit op een rit de vallei uit heb meegenomen.
Die is hier zowat kind aan huis en met een paar dagen wit voetje halen bij Luna heeft die haar rondgesjouwd.
Bandida had een aanvullende voorwaarde; niet bij Arabella komen. Die wil niet ´delen´ _O-

Afbeelding

*Is vrij recent een boek over verschenen; Le passioni del Dragone door Lucio Lami.
Naast ´the Caprilli Papers´ met wat hij daadwérkelijk geschreven heeft, werk vanuit de bron.
Zonder de broninfo door Caprilli zélf was ik nóóít tot technisch correct en voor een paard niet verstorend afdalen gekomen.