Geen doorgang in nieuw hek om bos, wel ruiterpad...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Geen doorgang in nieuw hek om bos, wel ruiterpad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 22:23

Ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen, hoop dat het hier goedstaat

Ik ging vandaag met mijn bijrijdpaard en een vriendin lekker een buitenrit maken, was heel erg leuk. We kwamen bij een stuk bos waar een hek om stond, eerder stond het er nooit maar nu wel, zag er ook nog erg nieuw uit. Het was schrikdraad maar bij de ruiterroute zat een hek/doorgang. Wij zijn daar doorheen gegaan en hebben lekker gereden. Toen zagen we de draad weer, maar er zat geen doorgang, terwijl we nog steeds op een ruiterpad reden. Ik vind dit zo raar, gewoon een route waar je niet verder kunt.. De andere kant op zelfde verhaal en uiteindelijk hebben we een kant gevonden waar wèl een doorgang zat..

Maar mijn vraag is: wat zou de bedoeling zijn? Kan ik bijvoorbeeld de boswachter opbellen en vragen hoe het zit? Want ik vind het absurd dat er niets aangegeven staat, mijn paard heeft de draad geraakt (en dus een flinke schok gekregen) en we zijn ons rot geschrokken..

EllyC

Re: Geen doorgang in nieuw hek om bos, wel ruiterpad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:25

of knhs even bellen, die hebben toch speciale recreatie mensen ingeschakeld om dit soort dingen te bekijken.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 22:26

Ah oke.. Dat wist ik niet, zal eens even kijken :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:28

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:39

Misschien is het zó nieuw dat ze de andere hekken voor doorgang nog moeten plaatsen...
Werk in uitvoering ofzo.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 22:40

Dat zou natuurlijk ook nog kunnen... Maar waarom dat geen bord bij het begin plaatsen dat het doodloopt als het ware? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:49

Margoooo schreef:
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen... Maar waarom dat geen bord bij het begin plaatsen dat het doodloopt als het ware? :)

Wanneer je nou eens gewoon de lokale boswachter belt; dan krijg je gewoon antwoord, in plaats van hier met z'n allen een beetje oeverloos te speculeren!

ireentje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:54

@ ikke het gaat hier niet om oeverloos speculeren, ze vraagt gewoon om hulp waar ze dit het best kan achterhalen.

de lokale boswachter bellen is inderdaad een mogelijkheid om dit te achterhalen. daarnaast kan zoals er eerder gemeld is ook via de knhs een melding worden gemaakt. wellicht kunnen zij achterhalen waarom dit is mocht je er zelf niet uit komen

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 22:56

Klopt.. Denk dat ik de boswachter bel, want ze zijn ook bezig met graven enzo in het gebied :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:56

ireentje87 schreef:
@ ikke het gaat hier niet om oeverloos speculeren, ze vraagt gewoon om hulp waar ze dit het best kan achterhalen.

de lokale boswachter bellen is inderdaad een mogelijkheid om dit te achterhalen. daarnaast kan zoals er eerder gemeld is ook via de knhs een melding worden gemaakt. wellicht kunnen zij achterhalen waarom dit is mocht je er zelf niet uit komen

Het is DE mogelijkheid om het te achterhalen, voordat het weer een kind-met-een-waterhoofd wordt!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:04

ikke schreef:
ireentje87 schreef:

Het is DE mogelijkheid om het te achterhalen, voordat het weer een kind-met-een-waterhoofd wordt!

En als er nu al iemand is die bekend is in het gebied en het antwoord hierop kan geven? Het is verdikkeme op bokt net of je niets meer mag vragen! eerst de dikke van Dale doorspitten, de enceclopedy binnenstebuiten leren, internet van boven tot onder hebben bekeken en als je het dán nog niet weet.......

Er wordt simpelweg gevraagd of iemand het weet of waar ze dit kan achterhelen. Prima toch?

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:36

@PussInBoots

Hahaha.. je hebt helemaal gelijk.
Ik moet altijd zo lachen om zijn onderschrift. Hij vergeet er eentje : Tactloos is nuldimensionaal. Tot daar is hij gekomen en alles daarna moet hij nog verwerven. De tijd zal het leren, hoop ik.

HG.A3

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:19

Adrian, je vergeet er in jouw onderschrift ook eentje, ervaring is iets dat je meestal verkrijgt precies NA het moment dat je het nodig had gehad :D

Overigens heb ik wel 'ns nul op het rekest gekregen van een boswachter, hadden ze ergens een sloot dwars door een ruiterpad gegraven, en ik kreeg te horen "de routes gaan nog verlegd worden, even geduld". Jaja. Dat heeft uiteindelijk bijna twee jaar geduurd :') Inmiddels had de hele plaatselijke ruiterbevolking allang zelf z'n nieuwe ruiterpaden uitgekozen omdat die sloot ECHT een niet te nemen ding was, eigen schuld van staatsbosbeheer, en ze hadden het ook niet moeten wagen om me te bekeuren! Maar ik zou er maar ff een belletje aan wagen, dan heb je het iig geprobeerd.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:54

Citaat:
Adrian, je vergeet er in jouw onderschrift ook eentje,
Ervaring is iets dat je meestal verkrijgt precies NA het moment dat je het nodig had gehad

Jij bent een echte wijsgeer !!! :o

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:05

Whahahahahaha welneeeeeeeeeeeeeeee, ik ben gewoon verslaafd aan oneliners :D

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:30

Nou dan heb ik nog een goeie voor je;

Iedereen hoopt oud te worden...maar niemand wil het zijn !!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:35

Of ze zijn vergeten de bordjes van de ruiterroute weg te halen. Als er stroom op de omheining staat dan is het waarschijnlijk dat er grazers staan of komen te staan en dan is het vaak niet meer toegestaan met paarden dat gebied te betreden.