Strandrit of buitenrit gezocht in Zuid-holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chachi

Strandrit of buitenrit gezocht in Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:13

Hooi,
Ik en mijn zus zijn opzoek naar een strandrit in zuid-holland
alleen probleem is:
zij heeft geen enige rij ervaring maar wilt heel graag eens een buitenrit of strandrit maken.
ik zit al 5 jaar lang op paardrijden en heb vaker buitenritten gemaakt.

weet iemand misschien iets waarbij we met z'n 2en kunnen rijden?

groetjes,

1234

Re: Strandrit of buitenrit gezocht in Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:56

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:29

Oei, ik zou ook niet je zus meenemen op een strandrit als ze helemaal geen ervaring heeft!
Misschien kan je haar eerst een paar lessen laten volgen, dat ze tenminste weet hoe ze moet sturen en remmen en haar balans een beetje vindt, de eerste keer dat je op een paard zit, stuiter je in stap al alle kanten op omdat je niet met de beweging bekend ben!

Als je met begeleider niet erg vindt, kan je overal wel terecht, alleen wil je alleen met z'n 2e + begeleider en niet in een groep ben je wel duur uit. Helemaal zonder begeleider zal je niet vinden, en als je die vindt zou ik zeker niet doen, niemand die zuinig is op zijn paarden geeft er 2 mee aan vreemde zonder rijervaring dus dan kan je je afvragen wat voor paarden je meekrijgt en of je je zus daar op durft te zetten!

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 17:29

Oopsie was niet echt erg duidelijk, sorry.
Natuurlijk ssnap ik dat ze niet zomaar in 1x een strandrit kan maken.
Eerst een paar lessen nemen is inderdaad een goed idee maar dan wil ik wel een soort prive lesje en daarna dan strandrit maken op dezelfde paard omdat ze dan weet hoe ie rijd.
In een groep rijden vinden we absoluut niet erg! Ook met begeleiding vinden we goed. Als we maar niet met z'n alle al in rengalop moeten zitten (ik vind het helemaal niet erg maar denk dat mijn zus het eng gaat vinden)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 07:05

Ik zou zeker niet met een onervaren persoon een buitenrit willen maken en veel bedrijven zullen dit ook niet doen vanwege de risico's. Ik weet wel dat er een soort taxi zijn (bv bij Van Loon, in Loon op Zand) waarbij onervaren mensen wel mee kunnen op buitenrit. een veilige manier om toch mee te kunnen rijden. Misschien is dit iets? Wellicht zijn er meer bedrijven die deze oplossing bieden.

Sharinex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:17

in zuid-holland weet ik niks, maar in zeeland is er een manege waar je op ijslanders een bosrit van 1 uur of een strand rit van 2 uur kan maken.
zelfs me moeder die niet veel ervaring heeft met rijden kon gewoon mee de strand rit maken.

xRochelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:53

Ik weet er wel eentje in zeeland, Ponyhof