Buitenrijden op landgoed Den Treek in Woudenberg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Buitenrijden op landgoed Den Treek in Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:18

Aanstaande maandag ga ik met een vriendin en de paardjes op weg naar Landgoed den Treek in Woudenberg.
Dit is voor ons de eerste keer dat we hierheen gaan dus ben erg benieuwd of er mensen zijn die hier al vaker geweest zijn en wat hun ervaringen zijn?
We huren namelijk een 2 paards vrachtwagen en het zal zonde zijn als we dan ook niet een mooi stukje gebied hebben uitgezocht ;)
Ik ben al op de hoogte dat je voor dit gebeid een penning nodig hebt!

dierfysio

Re: Buitenrijden op landgoed Den Treek in Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:17

Je kunt een dagpenning kopen, ofwel bij het Schoutenhuis in Woudenberg ofwel bij het pannekoekenhuis aan de doorgaande weg tussen Amersfoort en Maarn (Bergzicht, heet het, geloof ik).
Het is een prachtig gebied, en de ruiterpaden zijn over het algemeen goed bijgehouden. Mijn paard woont tegen Den Tre
aan, dus we komen er geregeld. De witte route vind ik altijd wel mooi. Ik weet niet hoe lang je wilt rijden; er ligt geloof ik 80km. ruiterpad! Het stuk heide tegenover Bergzicht is erg mooi, maar ook een homo-ontmoetingsplaats (althans, dat was het wel), dus wij komen daar eigenlijk nooit... Als je wat wilt weten nog, stuur me dan maar een pm!
Veel plezier vast!

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:53

Mooie routes daar!
Je kunt je vrachtwagen wel kwijt bij dat pannekoekenhuis en kan daar de weg oversteken of aan die kant blijven en richting Austerlitz/Zeist rijden..je kunt eigenlijk alle kanten op.
Veel plezier!!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 23:36

Jammer genoeg nog steeds niet geweest omdat de 2 paards vrachtwagen bezet is! 3 augustus gaan we eindelijk...Heb er erg veel zin in en heb al een router ruite uitgeprint via internet! gaan een penning halen bij het pannenkoekenhuis Bergzicht, dan rijden we naar de overkant waar een parkeerplaats is. Weet idd dat dit een homo-ontmoetingsplaats is, maar dat boeit me niet ;) haha....

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:36

Heb je de link van die route voor me? Af en toe rij ik wel in die buurt, maar wist niet dat er ook routes waren. Van die homo-ontmoetingsplaats heb ik nooit iets meegekregen.
De ruiterpaden zijn mooi daar trouwens.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 21:29

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:00

Wow wat een super goede kaart zeg!!!

Ik gebruikte altijd een soort wandelkaart waarin ik zelf de ruiterpaden tekende tijdens het rijden. Heb een stal gevonden naast den Treek (ik zie nu dat die zelfs op de kaart staat aangegeven Ed Gosen) trouwens, nu alleen nog op zoek naar een eigen paard :)