Het mooiste is: Haar wei grenst aan een maisveld?????
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gypsy schreef:Hhhm euh appart...
Een ander paard dat onverstoorbaar is meenemen, en er zelf ook op gaan zitten alsof het je geen zak interesseert? Dat doe ik altijd, gewoon net doen of je gek bent, dan krijgen ze al snel zoiets van oh niet interessant oké dan niet....

friesiszwart schreef:ik ken dit ook. Zij staan in het land op ca 3 meter afstand te eten en op sommige momenten stormt de hele koppel naar voren ver weg van het mais want oh oh wat is dat eng.
De paarden van de buren die aan de andere kant van het mais staan reageren precies zo.
Beide groepen paarden staan er zeker al 6 jaar en blijven zo reageren.
Huertecilla schreef:Vraag de eigenaar van het aangrenzende veld of je stengels af snijden, biedt aan die te kopen.
Laat je paard zien dat je wat snijdt en geef ze te eten. Normaal zijn paarden gek op groene maïsstengels.
Na twee keer staat het waarschijnlijk pal achter het hek op de stengels te wachten als je gaat snijden.
Volgende stap is uit de wei hetzelfde.
Volgende stap is aan de andere kant van het veld.

Gypsy schreef:Ja wat ik zei is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan.![]()
Maar wel iets om op te letten. Diep inademen en dan lekker zuchten wil bij mij de truc wel eens doen.
Onbewust bouw je toch spanning op.
Succes met je vriend erbij, hoop dat paardlief 'm heel laat.
En de aanwezigheid van herten kan idd veel doen, wij hebben niks door maar paarden merken dat er "iets" zit, maar wat?

Natuurlijk word je paard dan bang. 
Denk dat het dan toch aan de wind ligt wat het zo eng maakt. Bedankt voor de tips en medeleven