Bang van Mais met buitenrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lambiekske

Bang van Mais met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 16:23

Wat komt er toch uit het mais?? Is het een grote boze enge wolf die paarden opeet.... misschien een geest die je meeneemt naar het hiernamaals?? Pfff...ik weet het niet. Ik krijg ze er niet normaal langs. Doodsbang is ze van dat wuivende mais. Mais op knie hoogte kan nét, maar hoger écht niet. Praten, liedjes zingen, paaien met snoepjes, zeggen dat ze zich niet aan moet stellen en lichtelijk druk uit oefenen.....!! Gevolg: heeel hard omdraaien en wegrennen, of zijwaarts snuivend nek zo hoog dat de oren naast mijn oren zitten en zo er toch langs........of ......of gewoon wachten tot het mais gekneusd is voor ik gekneusd eraf (of eronder) kom....

Het mooiste is: Haar wei grenst aan een maisveld????? :roll:

PBA_

Re: Bang van Mais met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:05

nog nooit problemen mee gehad, als ik haar erin stuur tuft ze vrolijk verder.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:13

Hhhm euh appart...
Een ander paard dat onverstoorbaar is meenemen, en er zelf ook op gaan zitten alsof het je geen zak interesseert? Dat doe ik altijd, gewoon net doen of je gek bent, dan krijgen ze al snel zoiets van oh niet interessant oké dan niet....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:01

Gypsy schreef:
Hhhm euh appart...
Een ander paard dat onverstoorbaar is meenemen, en er zelf ook op gaan zitten alsof het je geen zak interesseert? Dat doe ik altijd, gewoon net doen of je gek bent, dan krijgen ze al snel zoiets van oh niet interessant oké dan niet....

Dat is wel makkelijker gezegd als gedaan. :P

Verder heb ik ook nooit problemen met hoog mais / gras. Soms schrikt hij wel omdat er een fazant wegvliegt oid maar meer dan een sprongetje opzij doet hij dan niet. :n

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:07

Misschien omdat haar wei naast een maisveld ligt , dat je paard een nare ervaring ermee heeft gehad.

Maisvelden vindt de mijne juist weer geweldig om erlangs te lopen want als de ruiter even niet oplet gaat er zo een stuk mais naar binnen :D

Gaat je paard er wel langs als je er naast loopt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:23

Hier zitten de reeën tussen de mais, vooral bij de randen met hooi/grasland. Ook goed voor een paar wederzijdse schrikreacties, maar verder gaat pony er gewoon langs.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:00

ik ken dit ook. Zij staan in het land op ca 3 meter afstand te eten en op sommige momenten stormt de hele koppel naar voren ver weg van het mais want oh oh wat is dat eng.
De paarden van de buren die aan de andere kant van het mais staan reageren precies zo.
Beide groepen paarden staan er zeker al 6 jaar en blijven zo reageren.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 10:37

friesiszwart schreef:
ik ken dit ook. Zij staan in het land op ca 3 meter afstand te eten en op sommige momenten stormt de hele koppel naar voren ver weg van het mais want oh oh wat is dat eng.
De paarden van de buren die aan de andere kant van het mais staan reageren precies zo.
Beide groepen paarden staan er zeker al 6 jaar en blijven zo reageren.

Zou het dan aan het ras liggen? :D

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 10:38

Citaat:
Gaat je paard er wel langs als je er naast loopt?

Ja....met moeite....in m'n nek! :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:26

Vraag de eigenaar van het aangrenzende veld of je stengels af snijden, biedt aan die te kopen.

Laat je paard zien dat je wat snijdt en geef ze te eten. Normaal zijn paarden gek op groene maïsstengels.

Na twee keer staat het waarschijnlijk pal achter het hek op de stengels te wachten als je gaat snijden.

Volgende stap is uit de wei hetzelfde.

Volgende stap is aan de andere kant van het veld.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:24

Huertecilla schreef:
Vraag de eigenaar van het aangrenzende veld of je stengels af snijden, biedt aan die te kopen.

Laat je paard zien dat je wat snijdt en geef ze te eten. Normaal zijn paarden gek op groene maïsstengels.

Na twee keer staat het waarschijnlijk pal achter het hek op de stengels te wachten als je gaat snijden.

Volgende stap is uit de wei hetzelfde.

Volgende stap is aan de andere kant van het veld.

Das idd ook een optie. Ze heeft vaker mais gekregen en dat vindt ze lekker.

Ik ga het vanavond eens proberen om een paar keer op en neer te lopen. Mijn vriend rijdt voorop op de fiets. Ik zal hem zeggen een helm op te doen.... :=

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:22

Ja wat ik zei is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. :')
Maar wel iets om op te letten. Diep inademen en dan lekker zuchten wil bij mij de truc wel eens doen.
Onbewust bouw je toch spanning op.
Succes met je vriend erbij, hoop dat paardlief 'm heel laat. :=

En de aanwezigheid van herten kan idd veel doen, wij hebben niks door maar paarden merken dat er "iets" zit, maar wat?

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 16:38

Gypsy schreef:
Ja wat ik zei is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. :')
Maar wel iets om op te letten. Diep inademen en dan lekker zuchten wil bij mij de truc wel eens doen.
Onbewust bouw je toch spanning op.
Succes met je vriend erbij, hoop dat paardlief 'm heel laat. :=

En de aanwezigheid van herten kan idd veel doen, wij hebben niks door maar paarden merken dat er "iets" zit, maar wat?

Ik zing ook wel een een lied, om te ontspannen en ergens niet op te letten, maar denk dat ik vals zing...helpt niet :o

Hoop het ook....ik leg de helm voor 'm klaar ;)

Herten zitten er niet, ieder geval nooit gezien. Ik kom wel eens herten in het bos tegen. Ze heeft ze eerder gezien (of geroken) als ik. We gaan dan stil staan om te kijken hoe ze over het pad springen met de kudde....daar is ze niet bang van.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:44

Hahaha ja je moet ook niet vals zingen. :') Natuurlijk word je paard dan bang. :+
Nee geintje haha, succes ermee...

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 16:54

Zou het dan niet aan de mais liggen? _O-

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:11

@ Lambiekske: je bent toch niet toevallig een hoge sopraan hè, daar schijnen paarden ook niet tegen te kunnen. :P

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 10:40

Nee geloof het niet.... :o?
Maar euh.... niks aan het handje van de week. Baggerde gewoon langs het mais!! :j Denk dat het dan toch aan de wind ligt wat het zo eng maakt. Bedankt voor de tips en medeleven ;)