Gezocht leuke tips voor paardenvakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje_666

Gezocht leuke tips voor paardenvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 14:27

Eind augustus gaan wij (2 paardrijdende vriendinnen) met onze vrienden en onze paarden op vakantie. In totaal zijn we dus met 4 personen en 2 paarden.

Wij hebben dit al eens eerder gedaan in Callantsoog en nu willen we graag een andere kant van Nederland zien. Zelf wonen wij in omgeving Heerenveen-Oosterwolde.

We gaan met een vrachtwagen waar zowel de paarden als de mensen in kunnen overnachten, maar zoeken een camping oid waar de paarden overdag los kunnen lopen en waar de vrachtwagen bij de paarden in de buurt kan zijn. (als de vrachtwagen in tussentijd verkocht is worden het tenten of iets huren, maar dat zien we dan wel)

Hoewel we redelijk zelfredzaam zijn en het meeste aanwezig is zijn WC's, Douches en watervoorziening wel handig. Verder zou het fijn zijn als er in de buurt nog wat leuks te doen is. We hebben geen personenauto, maar wel fietsen mee, dus het moet op loop- of fietsafstand zijn.

Uiteraard is een mooie omgeving met ruiterroutes een must en voor onze vrienden fietsroutes. Terasjes, lekker eten, een zwembad, winkels ed zijn extra's die de vakantie af maken.

Heeft iemand tips voor een omgeving en/of overnachtingplaats?

Silence

Re: Gezocht leuke tips voor paardenvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:11

Ik kom al jaren met ontzettend veel plezier bij Camping Boszicht in Laag Soeren.
Voldoet aan al je wensen.
Eind van de straat rij je zo de bossen is en kun je uren lang ronddwalen over prachtige paden.
Zijn leuke dorpjes in de buurt, terrasjes genoeg en het is er puur genieten.

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:43

Als je strand bos en duinen in de buurt wil hebben raad ik je paardenhotel burgh aan, er zit ook een minicamping bij. meer informatie op www.paardenhotelburgh.nl/vakantie/

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:55

Ik zal ook eens even kijken in de richting van emmen drenthe daar zit volgens mij wel iets leuks tegen zwolle aan ik zal gewoon even googlen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:03

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:13

Bedankt voor jullie reacties! We nemen de tips in overweging, en meer tips zijn nogaltijd welkom!

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:58

www.stoeterijwillemien.nl ik denk dat we alles kunnen bieden. Mooie natuur, paarden dichtbij en eventueel voor je tent/vrachtwagen. En er is genoeg te doen in de omgeving. Openbaarvervoer is op loopafstand als je verder weg wilt.

Reeenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:07

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:25

We zijn uiteindelijk gegaan naar Boerderij Kortschot in Winterswijk, www.kortschot.nl een echte aanrader! Met of zonder paard, met camper of tent of wat dan ook. Super voorzieningen en gastvrij.