Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En dan daarna even je hand op steken als bedankje. 

Skygirl schreef:Wat ik persoonlijk een beetje asociaal vind, of wat waarschijnlijk gauw als asociaal wordt gevonden..
Ik lees hier op bokt vaak dat mensen maar expres midden op de weg gaan rijden om auto's vaart te laten minderen..
Je kunt toch ook gewoon aan de kant gaan en gebaren of ze snelheid willen minderen?En dan daarna even je hand op steken als bedankje.
...zodra ik een geschikte plek zie zal ik met mijn paard daarheen rijden zodat de auto veilig kan passeren.Veiliger voor iedereen.
.In sommige situaties neem ik dat risico niet en dwing ze om mij de tijd te geven om ze veilig te laten passeren.
Drrrassic schreef:Oh, en daarom ben ik zo blij dat ik op een "armoedige" stal rij waar haast alleen leuk volk komt, geen arrogante/asociale mensen zoals je die vaak op maneges ziet...
Er zijn echt heel zoveel maneges in NL met zoveel verschillende mensen van verschillende pluimage, en gelukkig ook heel veel normale. En die asociale mensen komen echt niet alleen van maneges hoor.
:
)
Skygirl schreef:Wat ik persoonlijk een beetje asociaal vind, of wat waarschijnlijk gauw als asociaal wordt gevonden..
Ik lees hier op bokt vaak dat mensen maar expres midden op de weg gaan rijden om auto's vaart te laten minderen..
Alleen denk dat die automobilisten die geen rekening houden met ruiters (of niet weten hoe) dat dus echt niet begrijpen en zich er alleen maar aan ergeren. De volgende keer dat ze weer van die schijtknollen midden op de weg tegenkomen zullen ze misschien gaan toeteteren e.d. omdat die asociale ruiters denken dat de weg van hen is.
Je kunt toch ook gewoon aan de kant gaan en gebaren of ze snelheid willen minderen?En dan daarna even je hand op steken als bedankje.
Denk dat onwetende automobilisten echt niet begrijpen waarom je dat doet en het al gauw asociaal vinden. Waardoor ze in het vervolg misschien nog minder rekening houden met paarden.
quartel schreef:Dan hou je die kids aan de kant voor de aankomende auto`s........dan kunnen die er normaal langs heen
Vinden die chauffeurs het toch nog nodig met 80 km p.u. langs te komen scheuren![]()
Dit jaar ga ik dus weer mee te paard en zal midden op de weg blijven lopen tot ik hoor dat de auto vaart verminderd heeft.
Eerder zal ik ECHT NIET aan de kant gaan.
Huertecilla schreef:quartel schreef:Dan hou je die kids aan de kant voor de aankomende auto`s........dan kunnen die er normaal langs heen
Vinden die chauffeurs het toch nog nodig met 80 km p.u. langs te komen scheuren![]()
Dit jaar ga ik dus weer mee te paard en zal midden op de weg blijven lopen tot ik hoor dat de auto vaart verminderd heeft.
Fijn voor jouw paard; dát breekt een achterpoot als de chauffeur géén vaart mindert of net niet ver genoeg uitwijkt.
Dat is dan JOUW schuld![]()
Stoer van je hoor, met het welzijn van jouw paard eigen rechter spelen.
Jij steekt zeker ook je kinderwagen met baby erin wáts de straat op om autos tot stoppen te ´dwingen´![]()
Ik ga gewoon opzij, maak ruim baan, preventief. Groet daar ook nog vrolijk en beleefd bij. Dat is veel veiliger, makkelijker en ik voel me er totáál niet negatief bij![]()
Goed ruiterschap is voorkómen van ongevallen/escalaties. Niet anders dan goed ouderschap.
Het is in eerste en laatste instantie JOUW verantwoordelijkheid dat je met jouw paard op de openbare weg rijdt.
Mijn ´recht´ in het verkeer is het welzijnsrecht van mijn paard
Huertecilla schreef:quartel schreef:Dan hou je die kids aan de kant voor de aankomende auto`s........dan kunnen die er normaal langs heen
Fijn voor jouw paard; dát breekt een achterpoot als de chauffeur géén vaart mindert of net niet ver genoeg uitwijkt.
Dat is dan JOUW schuld![]()
Stoer van je hoor, met het welzijn van jouw paard eigen rechter spelen.
Jij steekt zeker ook je kinderwagen met baby erin wáts de straat op om autos tot stoppen te ´dwingen´![]()
Ik ga gewoon opzij, maak ruim baan, preventief. Groet daar ook nog vrolijk en beleefd bij. Dat is veel veiliger, makkelijker en ik voel me er totáál niet negatief bij![]()
Goed ruiterschap is voorkómen van ongevallen/escalaties. Niet anders dan goed ouderschap.
Het is in eerste en laatste instantie JOUW verantwoordelijkheid dat je met jouw paard op de openbare weg rijdt.
Mijn ´recht´ in het verkeer is het welzijnsrecht van mijn paard
Huertecilla schreef:- Geef altijd voorrang;
- Maak ruim baan.
AL-TIJD!
Jíj bent nl verantwoordelijk voor jouw geliefde dier; niemand anders.
Voorkomen is beter dan af moeten laten maken![]()
![]()
Oh, en groet gewoon vriendelijk, beleefd. Wederom ALTIJD.
Of een ander eventueel geen manieren of fatsoen kent, verandert niets aan joú![]()
Maarreh, ik vind om een heel andere reden veel ruiters a-sociaal.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een integer invoelend aardig mens standaard van P+ dwangmiddelen gebruik maakt. Dat is als met een hond strak&strak aan de prikband en stalen neuzen op je schoenen voor aansporing...
Behoorlijk aso ja

quintusgl schreef:Helaas lijkt het wel of het ook steeds erger wordt. Ik erger mezelf ook vaak dood aan het gedrag van ruiters en de botheid/ondoordachtheid is ook aardig aanwezig.
Rijden op het fietspad terwijl er een zandpad naast ligt
Hard voorbij voetgangers terwijl het zandpad giga stuift
Bij honden gewoon heel hard doorgallperen en dan nog geiiriteerd zijn als hond erachteraan gaat...
Rotzooi achterlaten
Met z'n 2en naast elkaar blijven rijden terwijl er een auto oid voorbij moet.
Langs je heen draven/galopperen als je op het paard bent en als je er iets van zegt een grote b*k terug krijgen.
Paden stuk rijden op plaatsen waar je niet mag komen.
Keihard door een scherpe bocht komen zetten en dan verbaasd staan als je boos wordt.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan......
Het zou zo'n stuk prettiger zijn als mensen wat meer aan en om elkaar denken. De hele maatschappij wordt egoistischer helaas....Ik vertik het om eraan mee te doen. Dan ga ik maar wat vaker op mijn neus....
Wen_en_Jelle schreef:maar ik weet niet precies wat je bedoelt met P+ dwangmiddelen. Bedoel je dan een slofteugel en sporen, of bepaalde (of alle) bitten?
F_Orumster schreef:Het is al langer bekend dat het verkeer van tegenwoordig niet meer gewend is/rekenschap heeft met paarden in het verkeer. Daarom wijselijk zelf extra aan te passen!