Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
linky schreef:Volgens mij hoef je voor een rit op de openbare weg helemaal geen koetsiersbewijs te hebben?(Dan hebben we het even niet over of het ook verstandig is.......)
Checkte het even en het is idd niet verplicht. (ik was er heilig van overtuigd dat het wel zo was
).
JoyCiej007 schreef:_Sim_ schreef:Je moet idd een koetsiersbewijs hebben als je wilt mennen.
Voor buitenritten onder de man hoef je niets speciaals te hebben. Behalve in sommige stukken natuurgebied.
Klinklare onzin, misschien moet je je toch iets meer verdiepen in iets voordat je zomaar antwoord
JoyCiej007 schreef:_Sim_ schreef:Heb ik net gedaan. Misschien moet jij beter lezen.
makkelijk zeggen als je pas later iets veranderd
![]()
maar er zijn er veel die dat denken hoor.
Lotusmama schreef:Lijkt mij dat het gewoon ontzettend gevaarlijk kan zijn zonder men/koetsiersbewijs de weg op te gaan, maar misschien hangt het ook van je ervaring af. Toch lijkt het me wel handig als je in ieder geval zorgt dat je op de hoogte bent van de regels als je als menner op de openbare weg gaat!
)Jooliieen schreef:Bedankt allemaal!
Begrijp ik het nu goed dat als je geen koetsiersbewijs hebt, dat je dan wel mag gaan mennen, maar als je dan een ongeluk krijgt dat je dan niet verzekerd bent voor de schade aan derden?