Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bij onze schoenmaker heb ik een keer zo'n tack laten maken, het is een metalen plaatje dat gegraveerd kan worden, net zo'n plaatje als een legertack.Ninie schreef:Ik heb een plastic sleutelhanger met labeltje aan mijn zadel hangen met adres en telefoonnummer. Ik rijd niet vaak in de regen, dus deze hanger houdt het prima. Voor 1,50 bij de schoenmaker!
Millanka schreef:MLoeser schreef:Is je paard gechipt en staat hij op jouw naam? Want dan kunnen ze je ,zelfs als hij uit de wei ontsnapt, gewoon weer vinden.
Maar niet iedereen draagt een chip lezer bij zich... Het is meer voor het moment dat je van je paard afvalt en iemand vangt hem, en kan dan direct bellen.
Millanka schreef:MLoeser schreef:Is je paard gechipt en staat hij op jouw naam? Want dan kunnen ze je ,zelfs als hij uit de wei ontsnapt, gewoon weer vinden.
Maar niet iedereen draagt een chip lezer bij zich...
maar als de ts dat ook weet geeft het misschien ook meer rust
daarnaast geef ik ook aan dat een dogtag aan het zadel een goed idee is toch? Juist omdat mensen die geen paarden en/of stallen hebben dan ook weten wat ze moeten doen
FlorisSam schreef:Vind het een heel goed idee,ik rijd dan zelf niet buiten maar was toch even benieuwd.
Waar hangen jullie dat plaatje dan aan het hoofdstel of aan het zadel?
Het moet (lijkt mij) toch een plek zijn die opvallend is,maar waar het ook niet irritant is door bijv. klepperen en geluid maken?
Marije_jiplover schreef:PLaatje voor mezelf vind ik niet nodig. Heb mijn telefoon altijd op zak (en die draag ik zelf, dus niet in zadeltas oid). En in mijn telefoon is een groep aangemaakt met ICE (in case of emergency).
Dus als ze mij vinden, kunnen ze toch wel achterhalen wie ik ben en waar ik bij hoor.
Gewoon een simpele penning die honden aan hun halsband hebben, hierop staat de naam van mijn paard en het telefoonnummer van mijn instructrice en die van mijn ouders (als ik val en bewusteloos ben of mijn telefoon doet het niet meer hebben ze weinig aan mijn nummer).